کد خبر: 70627 A

قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا سقوط کرد | ریزش ۲۸۴هزار تومانی قیمت طلا

قیمت طلا سقوط کرد | ریزش ۲۸۴هزار تومانی قیمت طلا

قیمت طلا و سکه با کاهش شگفت‌انگیز و بی سابقه‌ای همراه شده است.

ایران آرت: قیمت طلا طی یک ماه گذشته روندی کاهشی در پیش گرفته است. زمستان سال گذشته قیمت طلا از گرمی سه میلیون تومان عبور کرد اما در آخرین روزهای سال افت کرد و به حدود دو و نیم میلیون تومان رسید. از ابتدای امسال بار دیگر قیمت طلا افزایش یافت و در اردیبهشت ماه قیمت طلا به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. تصور می شد قیمت طلا بار دیگر وارد کانال سه میلیون تومان شود اما به مرور روند کاهشی آن آغاز شد و حالا وارد کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه از ایران آرت بخوانید.

کمتر دورانی را به خاطر می‌آوریم که قیمت طلا در یک برهه تقریبا طولانی مدت کاهشی شده باشد اما طی شش ماه اخیر این اتفاق برای قیمت طلا و همینطور سکه رخ داده است.

نگاهی به جدول قیمت طلا در روز 29 اسفند سال 1401 نشان می‌دهد که آن زمان قیمت هر گرم طلای 18 عیار، 2 میلیون و 633 هزار تومان بود. در حالی که تصور می‌شد قیمت طلا در شروع سال جدید و به مرور در طول سال با افزایش شدید مواجه شود اما این اتفاق رخ نداد.

جدول قیمت طلا در آخرین روز سال گذشته:

FL1AwWt6LQws

قیمت طلا در سال 1402 نه تنها افزایش پیدا نکرد بلکه با کاهش شدید همراه شد. طی 6 ماه اخیر، قیمت طلا 284 هزار تومان ریزش داشته است. این در حالی است که قیمت طلا طی یک هفته اخیر حدود 70 هزار تومان افزایش یافته و شاید اگر این مقایسه هفته قبل انجام می‌شد، فاصله قیمت طلا در پایان سال قبل تا شهریور امسال بیش از این بود.

جدول قیمت طلا در پایان شهریور 1402

jLpChypwmRYN

این کاهش قیمت برای سکه هم رخ داده به طوریکه قیمت سکه امامی در 29 اسفند 1401 حدود 29 میلیون و 800 هزار تومان بود و امروز 28 میلیون و 252 هزار تومان است.

قیمت تابستان طلا تا پایان تابستان آرام می‌گیرد

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر نیز در خصوص روند قیمت طلا و سکه در روزهای باقیمانده از ماه صفر به تجارت‌نیوز گفت: «به نظر می‌رسد تا پایان ماه صفر که مصادف شده با روزهای پایانی شهریور، نوسان افزایشی یا کاهشی محسوسی در قیمت طلا و سکه نداشته باشیم.»

وی افزود: «تغییرات قیمتی در روزهای باقیمانده از پایان تابستان در بازار فلز زرد، در نهایت قیمت‌های فعلی با نوسان یک تا سه درصدی است.»

بذرافشان با اشاره به نوسانات انس جهانی طلا، بازار ارز و عرضه و تقاضا خاطرنشان کرد: «باید دید در نیمه دوم سال و ماه ربیع‌الاول، آیا رونق به صنعت طلا بازمی‌گردد و شرایط رکودی فعلی تغییر می‌کند یا خیر.»

وی به پیش‌بینی تحلیلگران اقتصادی مبنی بر افزایش قیمت انس جهانی طلا اشاره کرد و افزود: «تحلیلگران فنی معتقدند تا سال میلادی جدید و ژانویه، انس جهانی طلا به دو هزار و ۵۰۰ دلار خواهد رسید. اگر این اتفاق بیفتد، به طور قطع بازارهای داخلی نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد و افزایش قیمت خواهیم داشت.»

bb99Dm3LeXf3

افزایش قیمت طلا و سکه موقتی است

همچنین محمد کشتی‌آرا فعال بازار طلا و جواهر درباره وضعیت بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «روند بازار طلا خنثی است و افزایش‌ و کاهش‌ها نیز در این بازار ناچیز است.»

وی افزود: «در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور هستیم و این فصل، اوج سفرهای خارجی است، بنابراین افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از تقاضای دلاری است که در بازار ارز ورود کرده است.»

این مقام صنفی سابق در ادامه خاطرنشان کرد: «در روزهای اخیر نوسانات بازار ارز اثر خود را بر بازار طلا گذاشت، اما تأثیر آن بر بازار سکه زیاد نبود و قیمت‌ها رشد چندانی نداشت، در واقع این موضوع نشان‌دهنده این است که تقاضایی در بازار وجود ندارد که باعث افزایش قیمت‌ها شود.»

این فعال بازار طلا به شرایط باثبات بازار فلز زرد اشاره کرد و گفت: «تغییرات روزانه قیمت طلا همواره وجود داشته و در یکی دو هفته اخیر نیز این تغییرات جزئی و روزانه بوده است‌. این نوسانات با دامنه محدود باعث نمی‌شود قیمت‌ها در بازار روند صعودی به خود بگیرد، بلکه موقتی است.»

کشتی‌آرا با تاکید بر اینکه به نظر می‌رسد بازار تا پایان شهریور همچنان آرام و باثبات باشد خاطرنشان کرد: با پشت سر گذاشتن ماه صفر، انتظار می‌رود در اوایل فصل پاییز بازار سکه و طلا رونق بگیرد. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود در مهر و آبان رونق به بازار سکه و طلا بازگردد.»

0iF9UWDQYwih

کاهش شدید قیمت طلا در ماه‌های گذشته

برخلاف روزهای گذشته که قیمت طلا و سکه چندان نوسان نداشته، در ماه‌های پیشین قیمت طلا و سکه با کاهش شدید مواجه شده بود.

بررسی بازار طلا و سکه نشان می‌دهد در ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان بود که این رقم در ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ به ۲ میلیون و ۲۹۳ هزار تومان کاهش پیدا کرده است یعنی حدود ۳۹۵ هزار تومان. سکه تمام نیز در این مدت از ۲۹ و ۸۰۰ هزار تومان به ۲۷ میلیون ۷۸۸ هزار تومان رسیده که کاهش ۲ میلیون تومانی را نشان می‌دهد که این رقام در طی ۵ ماه اخیر با فراز و نشیب‌های مختلفی داشت اما تقریبا در طی ۵ ماه اخیر بازار با شوک‌های قیمتی مواجه نشد. 

محمدکشتی‌آرای کارشناس بازار طلا درباره آخرین وضعیت قیمت‌ها به اقتصاد آنلاین می‌گوید: هفته گذشته قیمت جهانی و فلزات دیگر سیر نزولی پیدا کرد و قیمت انس جهانی ۳۰ دلار کاهش یافت سیر صعودی قیمت ارز هم متوقف شد به همین دلیل قیمت طلا و سکه نزولی شد که این سر نزولی به صورت شوک نبود و قیمت‌ها با شیب ملایم روبه کاهش بود.

او با اشاره به اینکه بازار طلا و سکه در رکود قرار دارد و دادستدها به دلیل ایام محرم و صفر کاهش پیدا کرده است اما وضعیت مناسب است؛ اظهار کرد: از اتفاقات مثبت این بود که بازار آرام و با ثبات است و هیجاناتات  کاذب در آن مشاهده نمی‌شود که همین وضعیت باعث کاهش حباب سکه ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه در هفته گذشته و رسیدن آن به ۵ میلیون ۳۰۰ هزار تومان شد.

یکی از مسائلی که در ماه‌های به نظر می‌رسید می‌تواند در بازار طلای داخلی اثرگذار باشد آزادسازی منابع ارزی ایران در کشورهای مختلف بود اما زمانی از زمان اعلام اخبار آزادسازی این منابع قیمت طلای ۱۸ عیار حدود ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است در همین رابطه کشتی‌آرای اشاره می‌کند که این کاهش قیمت همان تاثیر آزادسازی پول‌های ایران در کره جنوبی است. 

وی درباره ادامه این روند هم می‌گوید: اثر این اتفاق در بازار تمام شده و در روزهای آینده قیمت‌ها در بازار با همین روند کنونی ادامه خواهد یافت. 

قیمت طلا افزایش قیمت طلا کاهش قیمت طلا قیمت طلا امروز قیمت طلا مهر قیمت طلا ریخت آخرین قیمت طلا جدیدترین قیمت طلا قیمت طلا کاهشی قیمت طلا فردا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین