کد خبر: 69472 A

قیمت طلا| قیمت طلا امروز| قیمت طلا و سکه

قیمت طلا باب دل خریداران شد | بروزترین قیمت طلا و سکه امروز سه‌ شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲

قیمت طلا باب دل خریداران شد | بروزترین قیمت طلا و سکه امروز سه‌ شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه با وجود کاهش قیمت هفته‌های اخیر همچنان متقاضی چندانی ندارد و مردم توان خرید از این بازار را ندارند.

ایران آرت: قیمت طلا طی یک ماه گذشته روندی کاهشی در پیش گرفته است. زمستان سال گذشته قیمت طلا از گرمی سه میلیون تومان عبور کرد اما در آخرین روزهای سال افت کرد و به حدود دو و نیم میلیون تومان رسید. از ابتدای امسال بار دیگر قیمت طلا افزایش یافت و در اردیبهشت ماه قیمت طلا به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. تصور می شد قیمت طلا بار دیگر وارد کانال سه میلیون تومان شود اما به مرور روند کاهشی آن آغاز شد و حالا وارد کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شده است. تازه ترین خبر درباره قیمت طلا را در ادامه از ایران آرت بخوانید.

روز دوشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۸۹ هزار تومان کاهش قیمت با رقم ۲۸ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان مبادله شد.

در روز گذشته سکه بهار آزادی برخلاف کاهش قیمت سایر قطعات سکه افزایش محدود ۱۸ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان مبادله شد.

 نیم سکه و ربع سکه هر کدام کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شدند.

در روز گذشته سکه گرمی ۱۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا

کاهش قیمت طلا و بهترین فرصت برای خرید

روز گذشته افزایش ارزش طلای جهانی نتوانست اثر کاهشی قیمت دلار در بازار فلز زرد را خنثی کند. قیمت طلا و سکه با وجود کاهش قیمت هفته‌های اخیر همچنان متقاضی چندانی ندارد و مردم توان خرید از این بازار را ندارند.

قیمت طلا و سکه دیروز نوسان کاهشی داشت و با کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد. بازارهای مالی فعلا در کانال‌های مشخص و محدودی نوسان دارند. افزایش ۱۰ دلاری شب گذشته انس جهانی هم تاثیری در بازار طلای داخلی نداشت. گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش انس جهانی طلا با قیمت ۱۹۳۱ دلار مبادله می‌شود.

پنجشنبه هشتم تیرماه عید قربان است و به رسم سال‌های گذشته بازار طلا و سکه با افزایش خریدهای مناسبتی همراه می‌شد. اما به اعتقاد معامله‌گران این بازار، روند تقاضا در روزهای جاری افزایشی نداشته و بازار راکد است. به اعتقاد یکی از فعالان بازار طلا و سکه، توان خرید مردم از این بازار به شدت کاهش پیدا کرده و دیگر تقاضا تعیین‌کننده قیمت نیست.

در همین راستا سهراب اشرفی فعال بازار طلا و سکه و کارشناس اقتصادی با اشاره به رکود فعلی بازار فلز زرد به تجارت‌نیوز گفت: «افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته به اندازه‌ای بالا بوده که دیگر تقاضاهای خرد تاثیری در روند قیمت‌ها ندارد این در حالی است که روند تقاضا نیز در بازار در ۶ ماهه گذشته به حداقل رسیده‌ است.»

وی در پاسخ به اینکه زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است، خاطرنشان کرد: «من این توصیه را همیشه می‌کنم؛ برای خرید، یک گرم طلای ۱۸ عیار را با هر قیمتی، ضرب در ۱۰ کنید. به طور مثال دو میلیون و ۳۳۴ هزار تومان قیمت روز هر گرم طلای ۱۸ عیار است آن را ضربدر ۱۰ کنیم، می‌شود حدود ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان. اگر قیمت روز، بالای این مقدار بود خرید سکه‌های طرح قدیم و یا جدید ارزش ندارد و اگر پایین‌تر بود زمان مناسب برای خرید فرا رسیده است.»

قیمت طلا

قیمت طلا چشم انتظار مذاکرات هسته‌ای

قیمت طلا قرار است تا چه حد ریزش داشته باشد و آیا طلا در همین محدوده می‌ماند؟

قیمت ارز و طلا این روزها به واسطه اخبار سیاسی مربوط به احیای برجام در حال کاهش است و اگر سیگنال کاهشی به بازار برسد روند قیمت ارز و طلا هم کاهشی خواهد بود و اگر مذاکرات بدون نتیجه پایان یابد، باید منتظر افزایش قیمت بازارها باشیم.

نکته مهمی که اکنون درباره بازار وجود دارد این است که آینده مذاکرات هسته‌ای در هاله‌ای از ابهام وجود دارد و نه مقامات داخلی و نه خارجی هنوز صراحتا اعلام نکرده‌اند که مذاکرات تا چه حد پیشرفت کرده و تا چه حد به احیای برجام امید دارند. به عبارتی آینده توافق هسته ای در هاله‌ای از ابهام است و آینده بازار ارز و طلا هم.

در صورتی که در چند روز آینده اخبار مثبت دیگری به بازار مخابره شود، می‌توان به کاهش بیشتر قیمت ارز و طلا امید داشت. اما اگر سیگنال‌های مخابره شده به بازار قطع شود، روند کاهشی قیمت‌ها در بازار متوقف شده و قیمت طلا و سکه هم افزایش پیدا می‌کند.

قیمت طلا افزایش قیمت طلا کاهش قیمت طلا قیمت طلا امروز قیمت طلا و سکه پیش بینی قیمت طلا قیمت طلا لحظه ای قیمت طلا 6 تیر قیمت طلا امروز 6 تیر پیش بینی قیمت طلا و سکه قیمت طلا و سکه امروز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین