کد خبر: 70703 A

یارانه| افزایش یارانه| یارانه نقدی

یارانه مهر ماه واریز شد | افزایش یارانه دهک یک تا هفت

یارانه مهر ماه واریز شد | افزایش یارانه دهک یک تا هفت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبری خوش برای یارانه بگیران دهک یک تا هفت اعلام کرد.

ایران آرت: طرح هدفمندسازی یارانه برای حمایت از قشر ضعیف جامعه و کم کردن هزینه‌ها انجام شده و از سال 1389 مبلغی تحت عنوان یارانه به دهک های مختلف پرداخت می شود. مبلغ یارانه نقدی ابتدا 45 هزار تومان بود که در سال 1398 یارانه معیشتی 45 هزار تومانی نیز همراه با آن پرداخت شد. این دو یارانه در ادامه ادغام شدند و مبالغ آن برای برخی دهک ها 300 هزار تومان و برای برخی دیگر 400 هزار تومان شد. به تازگی خبر رسیده که دولت قصد دارد مبلغ یارانه را 20 درصد افزایش دهد. تازه ترین خبر درباره یارانه را در ادامه از ایران آرت بخوانید. 

یارانه نقدی مهرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و از ساعت 24 امشب قابل برداشت است.

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران گفت: طرح جدید یارانه از هفته آینده اجرا می‌شود و دهک‌های شش و هفت نیز مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد

بنابراین هر کس که در هفت دهک اول باشد یا در آینده قرار بگیرد، مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی می‌شود.

کدام یارانه بگیران مشمول دریافت کالابرگ هستند؟

اولین مرحله طرح کالابرگ الکترونیک نیمه اول خرداد ماه امسال اجرا و قرار شد، میزان «یارانه» یارانه‌بگیران سه دهک اول (در این مرحله صرفا خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور)، مشروط به خرید ۷۰ درصد مبلغ یارانه از میان ۹ تا ۱۱ قلم، ۲۰ درصد افزایش یابد؛ اما ۳۱ تیرماه و با اجرای مرحله جدید از این طرح، شرط بهره‌مندی از افزایش اعتبار براساس میزان تورم کالاهای اساسی، خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه اعلام شد. 

به عبارتی یارانه سرپرستان خانوار در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه‌ ۴۰۰ هزار تومانی،  ۱۲۰ هزار تومان دیگر افزایش می‌یافت که البته در این مرحله، تنها سه دهک اول درآمدی از این «یارانه تشویقی» بهره‌مند شدند.

13DA5VP9eOYW

چندی بعد سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: یارانه تشویقی که تنها به سه دهک اول پرداخت می‌شد، از دوم شهریور شامل دهک‌های چهار و پنج نیز خواهد شد؛ یعنی دهک چهارم و پنجم هم مشمول این یارانه تشویقی می‌شوند؛ به این صورت که اگر ۵ دهک اول ۵۰ درصد از یارانه‌شان را از طریق کالابرگ از ۱۱ قلم کالایی که تعریف شده است، خریداری کنند، مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی می‌شوند.

 

وی این را هم گفت، افرادی که به هر طریق برای دریافت یارانه یا ثبت‌نام نکرده‌اند یا جزو دهک ۱۰ قرار گرفته‌اند و یارانه به آنها تعلق نگرفته و یا نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند، می‌توانند به سامانه «حمایت» مراجعه و اعتراض‌شان را ثبت کنند. به گفته وزیر رفاه، اعتراضات بررسی و پاسخ داده و دهک‌های درآمدی بر اساس آزمون وسع مجددا بررسی می‌شوند.

یارانه مهرماه چقدر است؟

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و پنجاه و دومین مرحله از یارانه نقدی ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی مربوط به مهرماه ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها؛ یکصد و پنجاه و یکمین مرحله از یارانه نقدی ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی مربوط به شهریورماه، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

Ew35ozq7jAs2

همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه و به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

با اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها و در پی اتمام اقساط تسهیلات یک میلیون تومانی، مبلغ یارانه کما فی السابق دست کم ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

بدین ترتیب یارانه مهرماه ۱۴۰۲ کسوراتی نخواهد داشت.

یارانه یارانه انرژی یارانه جدید افزایش یارانه یارانه 480 هزار تومانی یارانه 480 هزار تومان یارانه مهر واریز شد یارانه مهر ماه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین