کد خبر: 19903 A

هنگامه عابدین برگزیده دو نمایشگاه در آمریکا و انگلیس

هنگامه عابدین برگزیده دو نمایشگاه در آمریکا و انگلیس

آثار بانوی نقاش ایرانی برگزیده دو نمایشگاه در آمریکا و انگلیس شد.

ایران آرتهنگامه عابدین دو اثر از مجموعه «سخت نگیر» را  در دو نمایشگاه معتبر بین المللی با عنوان  woman s work در آمریکا و LICC انگلیس ارائه داده است. این هنرمند طی فراخوانی این دو اثر را به آمریکا و انگلیس فرستاد که هر دو در این رویدادها برگزیده شدند.

عابدین که پیش تر مجموعه سخت نگیر را  در گالری گلستان به نمایش گذاشته بود به ایران آرت گفت : « این آثار متعلق به مجموعه نقاشی های اخیرم با عنوان Take it easy   یا «سخت نگیر» است که در ادامه مجموعه آثار قبلی ام با عنوان «شوخی- جدی» است. من در این آثار سعی در بیان طنزی تلخ در رابطه با لمپنیزم دارم. همچنان در این باورم که جهان پیرامون من در بستری بهم ریخته ناهماهنگ و تکثری پر سرعت راه خود را می رود من این انسان وامانده و از خود بیگانه مبهوت و گنگ از این چند پاره گی بی عمل مانده ام. بستری از پدیده های جدی و کمیک که ماهیتی تراژیک هم دارد. لمپن های بی خیال و شاد اطرافم در بستری خشونت زا به من می گویند که من در جهانی کاملا «کاریکاتوری» زندگی می کنم»

او در توضیح دو اثربرگزیده اش به ایران آرت گفت:« بعضی از آثارم با طنز بیشتری همراهند و بعضی جدی ترند;

اثری که در نمایشگاه کار زنان در آمریکا ارائه داده ام تصویر زنی است که احاطه شده میان عناصری ناشناخته و محدودکننده اما همچنان نجیب و اسب وار می تازد

 

هنگامه عابدین

 

و دیگری اثری که در نمایشگاه LICCدر انگلیس برگزیده شده زهر خند و تلخ خنده ای است که چهره را به دو نیم می کند  نیمی چشم به جهان بسته و نیمه ی دیگر با چشمانی گشاده دنیای معاصر را رصد می کند.»

هنگامه عابدین

آثار عابدین کانسپچوال آرت است ، او متناسب با سوژه هایی که انتخاب می کند تکنینک آثار را در نظر می گیرد ، پشت هر کدام از سوژه هایش تفکر ، تجربه های زیستی وی ، نگاه هایی روانشناسانه، سیاسی و اقتصادی نهفته است.

وی درباره انتخاب سوژه های نقاشی هایش  به اثری از مجموعه اخیرش که زن و مردی در حالی که شادند و لباس مهمانی به تن دارند در حال غرق شدن هستند اشاره کرد و  گفت: « انسان معاصر در حال فروپاشی است ، تجربه های شنیداری، گفتاری ، معاشرت ها، کتاب ها و فیلم هایی که می خوانم و می بینم و تمام اتفاقات اطراف بر روی آثارم تاثیر گذار است همه چیز از فیلتر ذهنی ام عبور می کند و تبدیل به سوژه ای برای کارهایم می شود.»

تنوع در نقاشی های عابدین از نکاتی است که موجب جذابیت بیشتر مجموعه آثارش شده ، او تنها بر روی یک سوژه مانور نمی دهد و علت آن را تغییراتی می داند که هر لحظه در جهان رخ می دهد ، وی معتقد است:« اگر بخواهد روی یک سوژه فوکوس کند هنرمندی منفعل می شود بنابراین هرگز خود را در آثارش تکرار نمی کند و به همین دلیل است که به صورت مستقیم بر روی بوم کار می کند و برای آثارش اتود نمی زند زیرا می خواهد اثرش اورجینال باشد و مستقیم با مخاطب ارتباط برقرار کند. در واقع او می خواهد موضوع مد نظرش را را تر و تازه به مصرف برساند.»

هنگامه عابدین فارغ التحصیل رشته ی بازرگانی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. وی از سال 1368 دوره های مختلف طراحی و نقاشی را نزد اساتیدی چون علی فرامرزی و آیدین آغداشلو گذرانده است. وی علاوه بر این شاعر و نویسنده است. عابدین  شرکت در چندین نمایشگاه گروهی و حضور درچهار نمایشگاه انفرادی نقاشی را در کارنامه هنری خود دارد.

 

بیافرین کانادا هنگامه عابدین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین