کد خبر: 20274 A

انتقاد هنری به نمایشگاه کتاب تهران

انتقاد هنری به نمایشگاه کتاب تهران

یک گرافیست در نقد پوستر نمایشگاه کتاب تهران گفت این اثر مناسب رویداد مورد نظر نیست و تنها یک نقاشی‌خط معمولی است.

ایران‌آرت: فرزاد ادیبی درباره پوستر سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ایسنا گفت: این پوستر به لحاظ انرژی بصری و جذابیت رنگی، پوستر موفقی است. برای مخاطب گیرا و شاد است. اگر این پوستر برای رویداد جشنواره کتاب تهران بود، به لحاظ حسی، به ترجمه تصویری بسیار درستی رسیده بود، اما جشنواره با نمایشگاه فرق دارد. حتی نمایشگاه هم با نمایشگاه فرق دارد.

ادیبی گفت: این روزها به خیلی از رویدادها و کنش‌ها نام نمایشگاه اطلاق می‌شود. از بنگاه ماشین فروشی تا بازارچه‌ی عرضه‌ی خوراکی ها و ... را نمایشگاه می‌نامند. به یک نمایشگاه آثار هنری هم نمایشگاه می‌گویند و حتی به بازار عرضه‌ی لوله و سیفون و... هم نمایشگاه می‌گویند، پس می‌بینیم که نمایشگاه با نمایشگاه هم فرق می‌کند و در ترجمه تصویری باید این نکته لحاظ شود که ترجمه حسی درستی انجام شود.

این طراح گرافیک با بیان این که رد پای «کتاب»، « سی و یکمین» و «بین المللی بودن» این رویداد در این پوستر بسیار کم رنگ است، توضیح داد: این اثر می‌تواند به عنوان یک نقاشی‌خط معمولی که با بافت رنگی درست شده است داوری شود و نه به عنوان پوستر! ایده، حضور بسیار کم‌رنگی در این کار دارد و حتی می توان گفت فاقد ایده است. دیزاین اثر (همنشینی نوشته‌ها با هم و با تصویر) بسیار معمولی است و فضای حاکم بر کار نو و امروزی نیست.

پوستر سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط بهنام کیوان طراحی شده است.

 

پوستر فرزاد اديبي نمایشگاه کتاب تهران بهنام کیوان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین