کد خبر: 4139 A

گزارش ایران‌آرت از درخت‌ستان رویداد هنری «بهارستان»

دمیدن روح به تن مرده درختان/ درخت‌ستانی‌ها منفعت‌طلبی‌ها را به نقد کشیدند

دمیدن روح به تن مرده درختان/ درخت‌ستانی‌ها منفعت‌طلبی‌ها را به نقد کشیدند

یکی از بخش‌هایی که در دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» مورد توجه قرار گرفت، رویداد «درخت‌ستان» بوده است.

ایران‌آرت: یکی از بخش‌هایی که در دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» مورد توجه قرار گرفت، رویداد «درخت‌ستان» بوده است. هنرمندان بسیاری به مانند دیگر بخش‌ها از این بخش نیز استقبال کرده‌اند و بازخوردها نیز در سطح شهر مثبت ارزیابی شده است. طی این رویداد هنرمندان، درختان خشکیده را به اثری هنری تبدیل می‌کنند.

یک هنرمند مجسمه‌ساز رویداد «درخت‌ستان» را مثبت خواند و گفت: این بخش از دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» به واسطه ارتباط این حوزه با محیط زیست و درختان، توانسته مخاطب را به کنکاش و تلاش برای درک وادار کند که گام مثبتی است.

به گزارش ایران‌آرت، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، بهمن چگنی بخش «درخت‌ستان» دومین سالانه هنرهای شهری «بهارستان» را یک اتفاق تازه در حوزه هنر خواند و گفت: «درخت‌ستان» یک اتفاق تازه نسبت به سایر جنبه‌های هنرهای شهری است، زیرا بیشتر آثار شخصی و عمیق، وارد این بخش شدند.

 

نقد رفتار منفعت‌طلبانه با طبیعت

پیمان بخشی، دیگر هنرمند مجسمه‌ساز حاضر در این بخش از رویداد بوده که اجرای اثری با محتوای نقد رفتار منفعت‌طلبانه انسان با طبیعت را عهده‌دار بوده است. او برگزاری این رویداد هنری را یک اقدام مثبت در راستای توسعه هنر در شهر خواند و در این باره گفت: بر اساس کارهایی که طی این دوره «درخت‌ستان» دیدم، می‌توانم بگویم که نگاه هنرمندان به آثاری که خلق کردند، بسیار خوب بود و آثار خوبی در این دوره وجود دارد.

حمیده آتشپا هم که به عنوان مجسمه‌از در این رویداد حاضر شده معتقد است طرح «درخت‌ستان» بیانگر دغدغه هنرمندان و مردم است. او در این باره گفت: اینکه امروز شاهد اجرای طرحی تحت عنوان «درخت‌ستان» هستیم، نشان می‌دهد که مردم و هنرمندان هر دو به موازات یکدیگر در این راستا دغدغه دارند که نشانه بسیار خوبی است.

از سویی یک هنرمند دیگر این بخش، درباره اجرای طرح «درخت‌ستان» در دومین رویداد سالانه هنرهای شهری «بهارستان» گفت: من فکر می‌کنم که ارتباط مخاطب با آثاری از این دست مثبت باشد کما اینکه در مدت اجرا نیز شاهد برخوردهای خوب آنها بوده‌ام اما به شکل کلی فکر می‌کنم که رویدادهایی از این دست می‌تواند مردم را در تعامل بیشتری با آثار هنری قرار دهد.

10

تلنگر درختانه به شهروندان!

«تغییر شکل درختان خشکیده شهر به اثر هنری، بسیار جذاب است». این را سمیرا تفرج می‌گوید و درباره طرح‌های اسلیمی‌اش روی درختان می‌افزاید: از آنجایی که طرح‌های اسلیمی برای اغلب مردم جامعه ما طرح‌هایی آشنا و خاطره‌ساز هستند، سعی کردم از این طرح‌ها که در همه بخش‌های هنری کشور ما به‌خصوص در فرش‌های ایرانی است، در بدنه درخت استفاده کنم تا بهتر برای مخاطبان قابل درک باشد.

عصمت بلالی هم که در این بخش حضور داشته است، رویداد هنری «درخت‌ستان» را نوعی تلنگر به مخاطب می‌داند و می‌گوید: این رویداد سعی دارد مردم را به این سمت هدایت کند که محیط زیست را بیشتر جدی بگیرند؛ زیرا به نظر می‌رسد که این بخش در جامعه صنعتی امروز در حال فراموش‌شدن است.

محمد بیک‌زاده هم معتقد است تبدیل درخت‌های خشکیده به اثر هنری چهره شهر را  تلطیف می‌کند. میترا سلطانی نیز که مثل بیک‌زاده یکی از هنرمندان حاضر در بخش درخت‌ستان است، اتفاقاتی نظیرسالانه «بهارستان» و بخش «درخت‌ستان» را برای هنر تجسمی ایران از این رو مبارک می‌داند که باعث شده طیف وسیعی از مردم آثار هنرمندان را درون این رویدادها رصد ‌کنند و ‌بینند.

 

 

رویداد هنری "بهارستان" رویداد درخت ستان سالانه هنرهای شهری بهارستان درخت‌ستان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین