کد خبر: 48130 A

ببینید: برپایی نمایشگاه هنری در بالکن خانه‌ها

ببینید: برپایی نمایشگاه هنری در بالکن خانه‌ها

این پروژه هنری با عنوان "بالکن‌ها، زندگی، هنر؛ همه‌گیری و مجاورت" در محله پرنزلوئر برگ در شرق برلین اجرا شد.

ایران آرت: در یک موج جدید از خلاقیت‌های هنری در روزهای قرنطینه، بیش از ۵۰ هنرمند در یکی از محله‌های برلین به نمایش آثار هنری خود در بالکن خانه‌هایشان روی آوردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پروژه هنری با عنوان "بالکن‌ها، زندگی، هنر؛ همه‌گیری و مجاورت" در محله "پرنزلوئر برگ" (Prenzlauer Berg) در شرق برلین اجرا شد و علاقمندان ۴۸ ساعت فرصت داشتند تا آثار خود را در بالکن خانه‌هاشان به نمایش درآوردند.

یکی از شرکت کنندگان در این پویش، در اشاره طعنه آمیز به هجوم مردم آلمان برای انبارکردن دستمال کاغذی پس از پخش خبر سرایت کرونا به خاک اروپا، نوارهایی از دستمال کاغذی را از نمای ساختمانش آویزان کرده بود.

یک هنرمند دیگر نیز در کنار دیگر اشعار خود شعری با عنوان قرنطینه را به بند رخت آویزان کرده بود.

Copy-of-815338-01-08-1586847153183_1717775fc20_original-ratio

قوانین قرنطینه در برلین به اندازه دیگر نقاط آلمان سختگیرانه نیست و بنابراین شهروندان می‌توانند به هنگام قدم زدن از این آثار دیدن و آن‌ها را تحسین کنند.

به گفته بانیان این پروژه، در زمانی که آزادیمان به حال تعلیق درآمده بالکن خانه‌ها به یک صحنه نمایش منحصر به فرد تبدیل شده‌اند. وقتی از برنامه‌ها و عزیزانمان جدا مانده‌ایم از گزند انزوا و فردگرایی دست به دامن بالکن‌های جهان می‌شویم و همه چیز را به دست این ویروس و ترس ناشی از آن نمی‌سپاریم.

عصر دوشنبه با به پایان رسیدن ۴۸ ساعتی که برای شرکت در این پویش تعیین شده بود، هنرمندان برلینی آثار خود را از بالکن‌ها جمع کردند.  

در روزهایی که کرونا بیشتر مردم جهان را خانه نشین کرده است، افراد در کشورهای مختلف برای جبران خلا ارتباطی که حس می‌کنند و بالا بردن روحیه عمومی به انجام فعالیت‌هایی چون هم‌خوانی و نواختن موسیقی در بالکن خانه‌ها روی آورده‌اند.

Copy-of-815316-01-08-1586847172649_1717776482b_original-ratio

از زمان شیوع ویروس کرونا (کووید۱۹) تاکنون و براساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از یک و نیم میلیون تن به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۸۸ هزار تن جان خود را در سراسر جهان از دست داده اند.

 

نقاشی نمایشگاه نقاشی اثر هنری نمایشگاه هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین