ببینید: از مریلین مونرو تا مائو در موزه هنرهای معاصر تهران/ اندی وارهول اینجاست

آثار این نمایشگاه که همگی متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران هستند تا سوم مرداد ماه روی دیوار گالری شماره ۶ موزه، باقی می‌مانند.

ایران آرت: نمایشگاه "پرسونا" با ۲۸ اثر یا هفت مجموعه اثر از اندی وارهول، هنرمند آمریکایی در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد. برخی از آثار این نمایشگاه برای نخستین بار از گنجینه موزه خارج و به نمایش گذاشته شده‌اند.

اثر ۱۰ لته‌ای از مجموعه پرتره مائو و همچنین اثر ۱۰ لته‌ای دیگری از سوپ‌های کمپبل که از جمله آثار معروف این هنرمند در نقد سرمایه داری به شمار می‌رود، در سالن اصلی گالری به نمایش گذاشته شده‌اند. در ادامه نیز آثار دیگری از این هنرمند همچون "خودکشی"، "ژاکلین کندی"، "سرخ‌پوست"، پرتره‌ای از مرلین مونرو و ... به نمایش گذاشته‌ شده است. 

آثار این نمایشگاه تا سوم مرداد ماه روی دیوار گالری شماره ۶ موزه، باقی می‌مانند.

اندی وارهول (۱۹۸۷_ ۱۹۲۸)، هنرمند آمریکایی است که به دلیل چاپ و نقاشی از اشیاء و اشخاص مشهور به شهرت جهانی رسید. او در اغلب آثار هنری خود ردپایی از چیزها و اشخاصی را که دوست داشت به جا می‌گذاشت. قوطی‌های سوپ، کوکاکولا، اسکناس‌های دلار یا ستارگان سینما از بخش‌های اصلی آثار او به حساب می‌آیند. آثاری که به باور بسیاری از کارشناسان هنری اغلب در نقد زندگی روزمره و پدیده شهرت خلق می‌شدند.

 

کد خبر: 59161
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-59161
اندی وارهول
سایر گزارش های تصویری