کد خبر: 59456 A

فروش ۲۳۰ میلیارد تومانی نقاشی نابغه سبک روکوکو

فروش ۲۳۰ میلیارد تومانی نقاشی نابغه سبک روکوکو

تابلو نقاشیِ یکی از نقاش‌های چیره‌دست فرانسوی که مدت‌ طولانی مفقود شده بود، در یک حراجی به قیمت ۹.۲ میلیون دلار (حدود ۲۳۰ میلیارد تومان) به فروش رسید.

ایران آرت: روز شنبه یکی از آثار «ژان اونوره فراگونار» نقاش فرانسوی سبک «روکوکو» که به مدت دو قرن مفقود شده بود و اخیرا کشف شده است، در یک حراجی واقع در فرانسه به قیمت ۹.۲ میلیون دلار یعنی حدود سه برابر ارزش تخیمینی آن فروخته شد. پیش از این کارشناسان ارزش تقریبی این اثر حدود ۲.۴ میلیون دلار برآورد کرده بودند.

در حراجی روز شنبه، دو مجموعه‌دار خصوصی و یک فروشنده آثار هنری ساکن لندن برای خرید این نقاشی با یکدیگر رقابت کردند؛ با این حال هویت برنده نهایی این رقابت اعلام نشد.

به گزارش ایسنا، این تابلو نقاشی بیضی شکل که یک فیلسوف را در حال مطالعه کردن به تصویر کشیده است زمانی به خانواده فرانسوی تعلق داشته که آن را روی دیوار یک آپارتمان در پاریس نصب کرده بودند. تا چند ماه گذشته این خانواده از اصالت این اثر مطلع نبودند و فکر می‌کردند این تابلو صرفا یک نقاشی قدیمی معمولی است که نسل به نسل در خانواده‌ آن‌ها نگهداری شده است.

اما یک کارشناس آثار هنری با مشاهده نقاشی این احتمال را مطرح کرد که شاید نقاشی به «فراگونار» تعلق داشته باشد. در نهایت گروهی از متخصصان با توجه به امضای «فراگونار» در پشت تابلو، این نقاشی را به عنوان یکی از آثار اصل این نقاش معرفی کردند.

این نقاشی اکنون به عنوان سومین اثر گران این هنرمند که در مزایده به فروش رفته است شناخته می‌شود. رکورد گرانترین اثر این هنرمند به یک پرتره تعلق دارد که در سال ۲۰۱۳ در حراجی بونهامس به قیمت ۲۳.۷ میلیون دلار فروخته شد.

 

نقاشی ژان اونوره فراگونار نقاشی روکوکو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین