کد خبر: 63169 A

فرشید ملکی مانا شد جمشید حقیقت شناس، شهناز زهتاب و حمید توکلی مانی/ نشان های انجمن هنرمندان نقاش ایران اهدا شد

فرشید ملکی مانا شد جمشید حقیقت شناس، شهناز زهتاب و حمید توکلی مانی/ نشان های انجمن هنرمندان نقاش ایران اهدا شد

مراسم اهدای نشان عالی و افتخار «مانا و مانی» از سوی انجمن هنرمندان نقاش ایران در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

ایران آرت: امیر راد، رئیس انجمن نقاشان در جریان این مراسم درباره اهدای این دو نشان عالی، گفت: «جایزه و نشان مانی، نشان افتخار انجمن هنرمندان نقاش ایران است که هر سال به حداقل سه نفر اهدا می‌شود که در طی سالیان به پیشبرد اهداف انجمن کمک کردند. مانا نیز نشان عالی است که به یک هنرمند نقاش که در هنرهای تجسمی حضور فعالی داشته است، اهدا خواهد شد.»

او در ادامه از محمد فیروزه‌ای، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن نقاشان دعوت کرد تا برای سخنرانی به روی سن بیاید.

فیروزه‌ای این رویداد را باعث امیدواری دانست و گفت: «این رویداد علی‌رغم دشواری‌هایی که وجود داشت، برگزار شد. من به‌عنوان یکی از اعضای هیات مدیره‌ علی‌رغم مشکلات با برگزاری آن موافقت کردم اما نگرانیِ من بابت تداوم آن است.»

وی ضمن اشاره به این نکته که هنوز نتوانسته‌اند آنطور که باید انجمن را ارتقاء دهند، ادامه داد: «برگزاری چنین مراسم‌هایی باعث خوشنودی است. در این مراسم‌ها می‌آییم تا تشکر کنیم از کسانی که استحقاق آن را دارند و ارج می‌گذاریم بر کارهایی که انجام داده‌اند.»

در ادامه این مراسم جایزه اول مانی که نشان افتخار انجمن هنرمندان نقاش ایران است، با رأی اکثریت به جمشید حقیقت‌شناس رسید.

جمشید حقیقت شناس در سال ۱۳۴۱ در تهران به دنیا آمد. او فارغ التحصیل نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. این نقاش در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارج از کشور آثارش را به نمایش گذاشته است.

عضویت در خانه هنرمندان، عضویت نقاشان گروه ۳۰+، عضویت رسمی انجمن هنرمندان نقاش ایران و ریاست این انجمن و تدریس در دانشگاه آزاد معماری تبریز در کارنامه فعالیت های هنری این هنرمند به چشم می خورند.

حقیقت شناس موفق به کسب جایزه اثر برگزیده بخش گفتگو از اولین نمایشگاه بین المللی طراحی معاصر / تهران ۱۳۷۸، جایزه افتخار یازدهمین بی ینال بنگلادش، داکار / ۱۳۸۲ شده است.

 دومین جایزه مانی به شهناز زهتاب (متولد ۱۳۳۸، تهران، ایران) رسید.

شهناز زهتاب هنرمند تجسمی، نقاش و طراح است. او همچنین مدرس دانشگاه و عضو انجمن نقاشان ایران است. زهتاب یکی از اعضای گروه ۳۰ بود. این هنرمند تاکنون مقالاتی را به چاپ رسانده و با موزه هنرهای معاصر در زمینه روزنامه نگاری، نقد و مقاله همکاری داشته است. اولین نمایشگاه خود را در سال ۱۳۷۱ در گالری سهراب برگزار کرد. زهتاب از شاگردان آیدین آغداشلو بوده و تمرکز کارهایش بیشتر بر تکنیک بود. یکی از مهم ترین المان آثارش استفاده از نقوش سنتی و هندسی است و بر اسطوره و نماد نیز تاکید دارد.

مانا و مانی انجمن هنرمندان نقاش ایران

و سومین جایزه مانی در جریان این رویداد به حمید توکلی اعطا شد.

در جریان مراسم روز جمعه ـ ۱۹ آذر ماه ـ نشان عالی مانا انجمن هنرمندان نقاش ایران که به یک هنرمند شاخص در عرصه هنرهای تجسمی اعطا می‌شود به فرشید ملکی اعطا شد.

فرشید ملکی نقاش و  از هنرمندان نسل دوم مدرنیسم ایران است. او ۲۴ سال به عنوان استادیار در دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد و دانشگاه الزهرا به تدریس مشغول بود. ملکی گستره ای از سبک های مختلف را در طول دوران کاری اش تجربه کرد با کارهای انتزاعی شروع و به سمت اکسپرسیونیست و سورئالیست پیش رفت. او دوران کاری خود را به دو دوره متفاوت تقسیم می کند، دوره ی اول، دوره تالار قندریز است که از توتم های آفریقایی و بافت استفاده می کرد و دوره ی دوم که تا به امروز ادامه دارد کارهای فیگوراتیو او محسوب می شوند. او تاکنون نمایشگاه های متعددی در داخل و خارج از کشور بر پا کرده است. نخستین کتاب این هنرمند به همت بنیاد لاجوردی و گالری امکان منتشر شده است.

جایزه این هنرمند که در مراسم حضور نداشت به دخترش اعطا شد.

 

 

فرشید ملکی انجمن هنرمندان نقاش ایران جمشید حقیقت شناس شهناز زهتاب حمید توکلی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین