کد خبر: 63152 A

سه زن برنده نخستین جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران/ مریم اسفندی برنده جایزه ۷۰میلیون تومانی، لیلا گودرزی و الهام پورخانی برندگان جایزه ۱۵ میلیون تومانی/ انجمن هنرمندان نقاش ایران و بیمه سامان برگزار کردند

سه زن برنده نخستین جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران/ مریم اسفندی برنده جایزه ۷۰میلیون تومانی، لیلا گودرزی و الهام پورخانی برندگان جایزه ۱۵ میلیون تومانی/ انجمن هنرمندان نقاش ایران و بیمه سامان برگزار کردند

نخستین رویداد جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران هم زمان با برپایی نمایشگاهش سه برنده خود را شناخت که هر سه زن هستند.

ایران آرت : این رویداد که با همکاری انجمن هنرمندان نقاش ایران و بیمه سامان پس از دو سال وقفه کرونایی در خانه هنرمندان در حال برگزاری است، در سالن استاد جلیل شهناز جوایز برگزیدگان را اهدا کرد.

امیر راد، رییس انجمن نقاشان که اهدای جوایز برگزیدگان را برعهده داشت در صحبت هایی گفت: با وجود محدودیت های کرونایی، پس از انتشار فراخوان ۱۲۷۸ نفر با حدود ۳۵۰۰ اثر هنری در این رویداد شرکت کردند. باتوجه به زمان کمی که داشتیم داوری این رویداد سخت انجام شد اما در نهایت آثار داوری شدند و برای نمایشگاه به خانه هنرمندان ایران آورده شدند.»

وی ضمن اشاره به این نکته که خیلی از گالری‌ها و نگارخانه‌ها جوایزی برگزار می‌کنند، ادامه داد: «انجمن نقاشان فکر کرد که باید در این زمینه ورود پیدا کند . این‌چنین بود که ما از این برنامه استقبال کردیم و کم کم به سمت جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران حرکت کردیم. »

وی در آخر از تمام کسانی که در این رویداد شرکت کرده بودند، تشکر کرد و از پویان رسولی، مدیر بازاریابی شرکت بیمه سامان  دعوت به عمل آورد.

رسولی گفت: «برای ما خیلی ارزشمند است که به‌عنوان نماینده یک شرکت بیمه‌ای خدمت هنرمندان عزیز هستیم و جهت ارتقای سطح فرهنگ کشورمان و ایفای نقش اجتماعی‌مان قدم برداریم. در همین راستا با ذوقی که از طرف شرکت بیمه وجود داشته، فراخوان همکاری با خانه هنرمندان از ۲ سال قبل رقم خورد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این رویداد الان به نتیجه رسیده است.

وی همچنین از هنرمندان خواهش کرد که برای فراخوان‌های بعدی نیز مشارکت داشته باشند و سپس ادامه داد: «شرکت بیمه سامان برای برگزیدگان این رویداد جوایزی در نظر گرفته است. همچنین به تمام برگزیدگان این نمایشگاه بیمه عمر رایگان هدیه خواهد شد. تقدیرنامه نیز از طرف شرکت بیمه صادر خواهد شد تا بتواند انگیزه‌ای  برای هنرمندان به منظور ادامه همکاری باشد.»

جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران

وی همچنین در آخر اعلام کرد که این رویداد صرفا به نقاشی منحصر نخواهد بود و در تلاش هستند تا از تمام رشته‌های هنرهای تجسمی نیز حمایت کنند.

در بخش بعدی این برنامه ابتدا از دو نفر از هنرمندان تفدیر شد و سپس جایزه بزرگ به برگزیده این رویداد اهدا شد.

لیلا گودرزی و الهام پورخانی مورد تقدیر واقع شدند و مریم اسفندی به‌عنوان برگزیده‌ی این رویداد معرفی شد.

گفتنی است که جایزه تقدیرشدگان به مبلغ ۱۵ میلیون و جایزه‌ی برگزیده‌ی رویداد ۷۰ میلیون تومان است که تقدیم برندگان شد.

نمایشگاه این رویداد و نمایش نقاشی های منتخب تا ۲۲ آذر ماه در خانه هنرمندان به تماشاست.

 

 

انجمن هنرمندان نقاش ایران امیر راد جایزه بزرگ نقاشی معاصر ایران مریم اسفندی بیمه سامان پویان رسولی الهام پورخانی لیلا گودرزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین