کد خبر: 63498 A

فهرست این ۳۳ نفر/ تقدیر برگزیدگان آیینه دار دوران در تالار وحدت/ یادمان خواجوی کرمانی کلید می خورد/ ارکستر ملی ایران می نوازد/ توضیحات سید عباس دعایی

فهرست این ۳۳ نفر/ تقدیر برگزیدگان آیینه دار دوران در تالار وحدت/ یادمان خواجوی کرمانی کلید می خورد/ ارکستر ملی ایران می نوازد/ توضیحات سید عباس دعایی

ساعت ۱۸ دوشنبه ۲۰ دی آیین اختتامیه دومین جایزه آینه دار دوران و اعلان یادمان خواجوی کرمانی با اجرایی از ارکستر ملی ایران برگزار می شود و عباس دعایی اطلاعات تازه ای از این مراسم منتشر کرده است.

ایران آرت: بنا به اعلام دبیرخانه جایزه همه ۳۳ هنرمند راه یافته به نمایشگاه بنا به نظر هیات داوران هدایای نقدی دریافت خواهند کرد و میزان هدایا را داوران تعیین کرده اند. تعدادی از این برگزیدگان در همین مراسم تالار وحدت جوایز خود را دریافت می کنند.

دومین دوره جایزه آینه دار دوران در زادروز استاد محمد ابراهیم باستانی پاریزی در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران با اجرای مژده لواسانی آغاز شد و نمایشگاه آثار این هنرمندان برگزیده در فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد.

این رویداد ملی بیستم دی ماه هم زمان با نکوداشت روز خواجوی کرمانی پایان می یابد و “از باستانی پاریزی تا خواجوی کرمانی“ عنوان نمادین این دوره است.

 

به گفته سید عباس دعایی، مدیر این رویداد در اختتامیه برنامه های متنوعی برپا می شود و در این روز که به نوعی برگزارکنندگان آن فرهنگیان و آینه داران کرمانی هستند قصد دارند با زبان هنر تجلیلی از مقام خواجوی کرمانی داشته باشند

شروع برنامه با اجرای ورک شاپ هنری نقاشی خط به مدیریت استاد اسرافیل شیرچی در ورودیه تالار وحدت است. ۲۱ هنرمند طراز اول این رشته به خلق اثر از اشعار خواجوی کرمانی می پردازند که از بین این هنرمندان نام هایی چون رسول مرادی ، خلیل کوشکی ، داوود حیدری و غلامحسین الطافی، پیمان پیروی و ... حضور دارند.

دعایی گفت در این برنامه که با اجرای افتخاری ارکستر ملی ایران به احترام خواجوی کرمانی همراه است پخش نهایی شعر مرحوم دکتر افشین یدالهی به یاد استاد باستانی پاریزی با صدای دلنشین استاد شهرام ناظری نیز انجام می شود.

همچنین در این برنامه اثر دلنشین استاد یدالله کابلی برای نشان خواجوی کرمانی رونمایی می شود.

به گفته دعایی با همراهی مرکز کرمان شناسی هیات امنایی برای رویداد یادمان خواجوی کرمانی شکل خواهد گرفت.

گفتنی ست هنرمندان راه یافته به نمایشگاه آینه دار دوران که بر اساس شخصیت و آثار محمد ابراهیم باستانی پاریزی و دکتر طاهره صفارزاده آثارشان را خلق کردند به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:

علی رضا ابوسعیدی

محمد اسماعیلی

لیلا افشار

لیلا بدرعظیمی

سمیرا پیرزاد

محمد تقی پور

هدیه سادات توحیدی

میثم جعفرخانی

عسل حاذقی

ابراهیم حسین زاده مقبلی

امیر هوشنگ حسین زاده مقبلی

الهه سادات حسینی

امیر دانش مراغی

حامد دلقندی

مهری سیاوشی

علی شعبانی

بهاره شورگشتی

زهره صالحی

علی عابدینی

نجوا عرفانی

زهرا عظیمی

سیده زهرا فاطمی قمی

عطیه فرخ

حمید قالیجاری

سمانه کاظم نژاد

تیام کیانی ده کیانی

فرزانه گرمنجانی

سپیده مساح

سید مهدی موسوی

سید مسلم موسوی

یاسر میرزایی

هیلدا نجات

بهتاش هزاوه

 

تالار وحدت محمد ابراهیم باستانی‌ پاریزی سید عباس دعایی جایزه آینه دار دوران خواجوی کرمانی دومین جایزه آینه دار دوران
نظرات خوانندگان
  • خلیل کویکی
    پاسخ

    سلام در متن خبر نام خلیل کویکی را به اشتباه "خلیل کوشکی" درج کرده اید

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین