کد خبر: 65157 A

عباد رضا اسلامی، بهرنگ صمدزادگان، گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران

۳۸ اثر دیده نشده از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت/ توضیحات عباد رضا اسلامی و بهرنگ صمدزادگان

۳۸ اثر دیده نشده از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت/ توضیحات عباد رضا اسلامی و بهرنگ صمدزادگان

عباد رضا اسلامی: در این نمایشگاه ۳۸ اثر برای اولین‌بار از گنجینه موزه خارج شده‌اند و حتی ۲ اثر از چیدمان درستی برخوردار نبودند که با زحمت همکاران ما و کیوریتور نمایشگاه آن را سامان دادند.

ایران آرت: نمایشگاه مینیمالیسم (کمینه گرایی) و کانسپچوال آرت (هنر مفهومی) سه‌شنبه 31 خرداد ماه با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان هنر در موزه هنر‌های معاصر تهران افتتاح ‌شد.

به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در مراسم افتتاحیه محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی و عبادرضا اسلامی کولایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران و بهرنگ صمدزادگان کیوریتور نمایشگاه (نمایشگاه گردان ) حضور داشتند و هنرمندانی از جمله: عباس مشهدی‌زاده، ایرج اسکندری، آرمان استپانیان، سهراب هادی، مینو اسعدی، مژده طباطبایی، شیرین پرتوی، سیده محبوبه کاظمی دولابی،  قدرت الله عاقلی، بهزاد شیشه‌گران، جمشید بایرامی، محمد فرنود، سعید فلا‌ح فر، حسین نوروزی،ابراهیم اکبری  و ... حضور داشتند.

عبادرضا اسلامی کولایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران در ابتدای مراسم افتتاحیه ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: در این مدت هنرمندان بیشماری برای اجرای این‌ نمایشگاه ما را تشویق و حتی گاهی به ما انتفاد کردند. از زمانی که هنرمندان عزیز متوجه شدند که بخشی از آثار گنجینه موزه قرار است در معرض تماشا قرار گیرد، ارتباطشان را با ما بیشتر کردند و این موضوع نشان می‌دهد که علاقه‌مندان بی‌شماری منتظر برنامه‌های جدید موزه بودند. همواره سپاسگزار هنرمندانی هستم که ما را در این مسیر همراهی کردند.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران در ادامه درباره نمایشگاه توضیح داد: امروز شاهد افتتاح نمایشگاهی خواهیم بود که برخی از آثار ارزشمند گنجینه را به نمایش می‌گذارد و نماینده دو جنبش هنری است که در اواسط قرن بیستم نگاه جدی‌تری به هنر داشتند و به نوعی تعریف استاندارد هنر را قبول نداشتند و بیشتر به فلسفه و پشتوانه ایده ای آن توجه می‌کردند. 

نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت در موزه هنرهای معاصر تهران

وی ادامه داد: جنبش مینیمالیسم و کانسپچوال آرت پرسش سختی را برای تاریخ هنر مطرح کردند بدین صورت که ارزش یک اثر هنری در زیبایی بصری آن است یا اندیشه‌ای که پشت آن قرار دارد؟ این نمایشگاه فرصت خوب برای محققان است تا تاریخ هنر را مجدد تورقی کنند. 

اسلامی اظهار کرد: در این نمایشگاه ۳۸ اثر برای اولین‌بار از گنجینه موزه خارج شده‌اند و حتی ۲ اثر از چیدمان درستی برخوردار نبودند که با زحمت همکاران ما و کیوریتور نمایشگاه آن را سامان دادند. 

رییس موزه هنرهای معاصر تهران در پایان تصریح کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی آثار گنجینه امیدواریم که تا پایان سال اتفاق خوبی رقم‌ بخورد و همچنین سعی داریم تا پایان سال بخشی به عنوان نمایشگاه دائمی آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران را راه‌اندازی کنیم. 

بهرنگ صمدزادگان کیوریتور نمایشگاه در ادامه این مراسم گفت: از تمام همکاران موزه و کادر مدیریتی پیشین و احسان آقایی و همچنین آقای عبادرضا اسلامی کولایی تشکر می‌کنم چون برای برگزاری این‌ نمایشگاه همت جدی به خرج دادند. 

او ادامه داد: این نمایشگاه نقطه آغازی برای نمایش گنجینه موزه هنرهای معاصر است تا بتوانیم این آثار را زنده نگه داریم. به عنوان یک‌ معلم برای من مهم است که هنرجویان و دانشجویان ما که در حسرت تماشای این آثار هستند، هزینه کنند و برای دیدن اثری از یک هنرمند به خارج از کشور بروند. 

نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت در موزه هنرهای معاصر تهران

این هنرمند درباره اهمیت موضوعی نمایشگاه توضیح داد: در جامعه هنری ایران با جریان هنر استتیک و زیبایی‌شناسی مدرن و هنر انتزاعی آشنایی داریم اما آنچه کمتر با آن آشنا هستیم، جریان ضدزیبایی‌شناسی هنر مدرن است. جریانی که از میانه قرن بیستم به دلایل مختلف صورت گرفت و منجر به بروز اعتقادات ضدزیبایی‌شناسی هنر و دو جریان مهم مینی‌مالیسم و کانسپچوال آرت شد. 

صمدزادگان در پایان خاطرنشان کرد: ما در هنر قرن ۲۱ به سر می بریم و آنچه امروز در هنر دنیا در جریان است به اعتقاد برخی تئوریسین‌ها دوران پست کانسپچوال را سپری می‌کند.

سپس نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال ‌آرت با 127 اثر از 35 هنرمند افتتاح شد. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۲۷ شهریورماه به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.

 

گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران بهرنگ صمدزادگان عباد رضا اسلامی نمایشگاه مینیمالیسم و کانسپچوال آرت موزه هنرهای معاصر تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین