کد خبر: 65473 A

پرویز کلانتری، نگار کلانتری، آثار پرویز کلانتری، آرتانیوم، NFT آثار هنرمندان ایران

اعتراض خانواده پرویز کلانتری به NFT بدون اجازه آثار استاد نقاش/ اعتراض مکتوب به خانه هنرمندان

اعتراض خانواده پرویز کلانتری به NFT بدون اجازه آثار استاد نقاش/ اعتراض مکتوب به خانه هنرمندان

نگار کلانتری، دختر پرویز کلانتری در تماس با ایران آرت ، به خبری که درباره ان اف تی شدن آثاری از پدرش انتشار یافته اعتراض کرد و گفت از طریق مجاری قانونی شکایت خواهد کرد. او تصویر نامه اعتراضی خود به خانه هنرمندان،محل برگزاری این رویداد را نیز برای ایران آرت ارسال کرد.

ایران آرت: خبری در فضای رسانه ای پیچیده که آثاری دیده نشده از زنده یاد پرویز کلانتری، روز جمعه در قالب یک برنامه در خانه هنرمندان NFT می شود، این اتفاق با اعتراض شدید خانواده این استاد نقاش روبرو شده است.

نگار کلانتری، دختر پرویز کلانتری در تماس با ایران آرت به این خبر واکنش نشان داد و گفت: این آثار که گویا از مجموعه رقص های ایرانی ست ، سال ها پیش توسط یک مجموعه دار خریداری شده بود و اکنون با خبر شدیم بدون اطلاع ما قصد دارند ان اف تی این آثار را ارائه کنند. ما به شدت به این کار اعتراض داریم و موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کنیم.

وی که خود نیز هنرمند نقاش است، افزود: واضح است که صاحب آثار مزبور، صاحب فیزیکی تابلوها است و اجازه دارد آنها را بفروشد اما NFT فراوری دیگری از یک محصول هنری است و ساحت دیگری از آن ارائه می کند، از این جهت مالکیت معنوی اثر هنری در اختیار هنرمند است و بدون اجازه او یا خانواده اش نمی توان چنین کاری انجام داد.

نگار کلانتری

نگار کلانتری گفت: من از طریق وکیل و مراجع قانونی این امر را پیگیری می کنم. البته مراتب اعتراض شدید خود به خانه هنرمندان را به صورت کتبی اطلاع دادیم که تصویر آن را به ایران آرت ارسال می کنم.

گفتنی ست گویا مجموعه ای به اسم آرتانیوم قصد دارد آثاری از پرویز کلانتری و ابراهیم حقیقی را روز جمعه در خانه هنرمندان به صورت ان اف تی عرضه کند که با اعتراض خانواده استاد کلانتری روبرو شده است.

پرویز کلانتری نگار کلانتری نقاشی های پرویز کلانتری آرتانیوم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین