کد خبر: 67577 A

آرش رجب پور ، برند دووسی، بازار هنر، سرمایه گذاری هنر، هنر کاربردی

سال را با هنر نو کنیم/ پیشنهاد آرش رجب پور برای تحول حال

سال را با هنر نو کنیم/ پیشنهاد آرش رجب پور برای تحول حال

خرید اثر هنری به هیچ وجه امر لاکچری نیست، به خصوص برای ما ایرانیان که نوعی بازگشت به اصالت کهن است.

ایران آرت: آرش رجب پور ، بنیانگذار برند دووسی : روزگاری که صنایع دستی به عنوان وسایل کاربردی در خانه های ایرانی جولان می داد، سفره ،قاشق، کاسه تا تمام وسایل روزمره، هر یک آرایه های هنری داشتند، آن زمان کسی تصور نمی کرد خرید آثار هنری اصل و اصیل امر لاکچری ست؛ این Art Work ها لوازم زیست ایرانیان بود و در زمره ضروریات.

ماشین و ماشینیزم که آمد متاسفانه هنرهای کاربردی خانه ها و دفاتر کاری مان به محاق مدرنیته رفت ... اتفاقی که در کشورهای توسعه یافته ای مانند ژاپن و چین هرگز رخ نداد.

اکنون اما خوشبختانه چند سالی ست بنا به خواست و نیاز روحی ایرانیان و رجوع دوباره به هویت و اصالت دیرین ، پای هنرهای کاربردی بار دیگر به زندگی خانوادگی و اجتماعی ما باز شده است.

این بار اما صنایع دستی و هنرهایی به متن جامعه بازگشتند که به درستی به روز و نئو دیزاین شده اند؛ کاربرد کلاسیک با طراحی روزآمد مخاطب امروزی را مجاب می کند تا در اتمسفر پیرامونی خود بوی اصالت استشمام کند.

ما در چندین سال حضور مستمر بین المللی برای تحقق چنین ایده آلی، کلکسیون های جذابی ارائه کرده ایم و همین الگو نشان داد مردم به شرط ارائه شایسته و حرفه ای هنرهای اصیل همچنان مشتاق این تم هستند.

به نظرم در حال حاضر بهترین فرصت است تا فرهنگ خرید آثار هنری را فراتر از هنرهای کاربردی در میان مردم رواج داد و تلاش کرد این فرهنگ والا به سبد خانواده ایرانی اضافه شود.

اگر هنرهای کاربردی در عین انرژی بخشی به محیط خاصیت مصرفی دارند ، آثار هنری علاوه بر زیبایی بخشی با مولفه سرمایه گذاری همراه است.

مردم اگر بدانند سهراب سپهری نقاش جوان دهه ۴۰ خورشیدی قیمت آثارش چه بود و امروز چه گنج بزرگی شده ، از نقاشان جوان عصر خویش به سادگی نمی گذرند ، هم سرمایه گذاری بلند مدت بدون ضرر و زیان است هم اشتغال آفرینی برای هنرمندان جوان امروز.

آرش رجب پور

اگر فرهنگ خرید آثار هنری اصل و اصیل فراگیر شود، دور نیست آیین های باستانی مانند عیدی دادن به هدیه دادن یک طراحی ، یک مجسمه کوچک و یا یک نقاشی زیبا ارتقا یابد و شکوه تازه ای یابد.

برای چنین مهمی همه باید همت کنیم، زیرا نسل نوی هنر ایران لبریز از هنرمندان با استعدادهای شگرف است که در حتی سایه یک بازار هنر داخلی دستکم ۲۰ تا ۳۰ میلیونی می تواند گردش مالی شگفت آوری داشته باشد.

آرش رجب پور برند دووسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین