کد خبر: 68222 A

موزه هنرهای معاصر تهران ، علیرضا نادعلی، عباد رضا اسلامی

موزه هنرهای معاصر تهران آیکون جهانی تهران است اما مدیریت شهری ۴۵ سال است غایب است

موزه هنرهای معاصر تهران آیکون جهانی تهران است اما مدیریت شهری ۴۵ سال است غایب است

سخنان رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران درباره موزه هنرهای معاصر تهران برای جامعه هنری جالب بود؛ علیرضا نادعلی گفته است : « نگاه شورای شهر به موزه هنرهای معاصر تهران فرابخشی و ملی ست... مدیریت شهری آماده است با ارائه خدمات نوین به این نهاد بین المللی هنر ایران کمک کند. » حالا همه خیره اند آیا این وعده های انشایی، رویکرد عملی می یابند ؟

ایران آرت: وقتی هر بار موزه هنرهای معاصر تهران درهای گنجینه‌ ارزشمندش را می گشاید تمامی رسانه های امریکایی ،اروپایی ده ها مطلب درباره اش می نویسند یعنی این جا یکی از آیکون های هویتی پایتخت ایران است؛ کم ترین انتظار برای چنین مکانی، توجه شایسته از سوی مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری است.

وزارت ارشاد به عنوان متولی این نهاد در طول این ۴۵ سال گذشته در حد بدیهیات و اولیات به این موزه توجه کرده و سال ها بن بست های دولتی این موزه را از استانداردهای روز دور نگهداشته است؛ شاید بازنگری در زاویه نگاه مدیریت شهری بهترین مسکن برای برخی عقب ماندگی ها باشد.

رسانه ها خبر داده اند: سخنگو شورای شهر و شهردار منطقه ۶ به همراه جمعی از مدیران شهری از موزه هنرهای معاصر تهران و دو نمایشگاه رد پا و هایپررئالیسم دیدن کردند.

علیرضا نادعلی، عضو شورای شهر تهران، سخنگو و رئیس کمیته هنر شورای شهر در این دیدار موقعیت موزه هنرهای معاصر تهران را در دیپلماسی فرهنگی بین المللی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: « گنجینه منحصر به فرد موزه از نخبگان هنری دنیا یک ثروت ملی ست که به شایستگی نگهداری شده و در دوره هایی از جمله همین دو نمایشگاه به خوبی ارائه هم شده است. نگاه شورای شهر به موزه هنرهای معاصر تهران فرابخشی و ملی ست. »

نادعلی گفت: « در دوره کنونی انتظار از ما این است که از این ثروت ملی در جهت رشد دیپلماسی و معرفی حرفه ای هنر ایران استفاده بهینه بریم و این کم ترین کاری ست که باید انجام دهیم. توجه رسانه ای دنیا به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران است و این برای پایتخت ایران اسلامی یک فرصت است، این موزه بستر مهیایی برای جذب گردشگر هنری ست. »

رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران با اشاره به بخش ایرانی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گفت:« نمونه هایی شاخص از هنر اسلامی در این کارها موج می زند از مکتب سقاخانه تا نقاشی خط هایی از آیات کریمه قرآن و ... مدیریت شهری پایتخت آماده است با ارائه خدمات نوین به این نهاد بین المللی هنر ایران زمینه درست دیده شدن این طیف از هنر اسلامی هنرمندان ایرانی را فراهم کند.»

رضا محمدی، شهردار منطقه ۶ نیز در این دیدار اعلام آمادگی کرد با امضای تفاهم نامه ای با موزه هنرهای معاصر تهران، ضمن حل مشکلات شهری پیش روی این موزه ، زمینه بهره مندی بهتر هنردوستان از این نهاد هنری را فراهم کند.

محمدی گفت: « منطقه ۶ شهرداری تهران را می توان قلب هنری پایتخت نامید و در این میان بدون شک موزه هنرهای معاصر تهران با گنجینه ارزشمندش مورد توجه خاص جامعه هنری و دوستداران هنر است، ما امیدواریم با تعریف همکاری های مشترک به موفقیت هر چه بیشتر این موزه کمک کنیم.»

عباد رضا اسلامی ، رئیس موزه هنرهای معاصر تهران نیز در این دیدار ضمن تشریح برنامه های متنوع این نهاد، در خصوص نقش موزه ها در ساخت فرهنگی شهرهای مدرن گفت و خواستار همکاری بیشتر مدیریت شهری برای ارتقای خدمات دهی به مشتاقان فرهنگ و هنر شد.

اسلامی با سپاس از اعلام آمادگی مدیریت شهری برای همکاری با موزه هنرهای معاصر تهران ، ابراز امیدواری کرد در سایه توجهات بیشتر به این نهاد، بتوان در زمینه جذب گردشگر هنری داخلی و خارجی نقش پررنگ تری ایفا کند.

 

شایان ذکر است موزه هنرهای معاصر تهران از هفته گذشته میزبان دو نمایشگاه رد پا و هایپررئالیسم است که آثاری شاخص از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران از جمله پل گوگن ، کلود مونه، کامی پیسارو، داون هانسون،رابرت کاتینگهام ، چاک کلوز و ... را در کنار شاهکارهای پیشگامان هنر مدرن و معاصر ایران مانند سهراب سپهری ، پرویز کلانتری ، غلامحسین نامی، جلال شباهنگی ، عبدالرضا دریابیگی و ... به تماشا دارد.

موزه هنرهای معاصر تهران عباد رضا اسلامی علیرضا نادعلی کمیته هنر شورای شهر تهران رضا محمدی شهرداری منطقه شش تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین