بازگشت مرجان شکری با پروانه ها، نقاشی، ویدئو آرت و اینستالیشن / ببینید

مرجان شکری پس از سال ها تازه ترین آثارش را به تماشا گذاشت؛ این بار علاوه بر نقاشی ، ویدئو آرت و اینستالیشن هم به تماشا دارد.

ایران آرت: این روزها مرجان شکری، نقاشی های جدیدش را در گالری آریانا به تماشا دارد.

اشراق پروانه ها عنوان این نمایشگاه است که علاوه بر ۱۷ نقاشی شامل ویدئو آرت و اینستالیشن هم هست.

مرجان شکری که نقاشی هایش در سال های اخیر ساحت های وسیعی از تعابیر ، از نقاشی های متافیزیکی تا عارفانه و شاعرانه توصیف شده است، تازه ترین سری آثارش را با محوریت پروانه ارائه داده است؛ آثاری که بر همان بنیان اندیشگی اما لحظه‌ های تصویری متفاوتی دارد.

مرجان شکری متولد ۱۳۶۱ نقاشی را از سال ۸۰ به طور حرفه ای شروع کرده و تاکنون آثارش در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی و ‌انفرادی داخل و خارج از ایران به تماشا درآمده است.

زنده یاد هادی سیف ، هنر شناس و منقد صاحب رای که دو بار برای نقاشی های مرجان شکری متن نوشت و در رسانه ها انتشار یافت، مرجان شکری را نقاش صاحب استقلال ذهن و اندیشه توصیف کرده و معتقد بود آثار او چشم دل باز می کند.

و زنده یاد احمد رضا دالوند دیگر منتقد صاحب قلم در نوشتاری آثار مرجان شکری را فراتر از نقاشی ناب انتزاعی توصیف کرده و تئوریسین دیگری معتقد است مرجان شکری دنیا ماورا ‌فیزیک کوانتوم را با رنگ ها به مخاطب نشان می دهد.

اما آنچه در تمام این قریب به دو دهه بر نقاشی های مرجان شکری رفته است را شاید بتوان با نوعی سماع نقاشانه وصف کرد. مخاطبی که در آثار او غور کند با کشف و شهودی هم داستان می شود که سراسر آرامش است و دیدار یار.

شاید اسیتمنت ی که در نمایشگاه اشتیاق پروانه ها انتشار یافته گویای همین نکته است؛ در این استیتمنت آمده است:

" همه چیز در جهان پیرامون ما در گردش و ستایش هستی است همه جزئی از این کل هستیم ، به دور هم گردانیم هر که فهمید آن قدر میچرخد و میچرخد که به نور رسد و یکی شود هر که مخالف چرخش رفت از خود دور شد و به تاریکی فرو رفت من همچو پروانه ای رها و چرخان ، خود را در نور غرق کرده‌ام."

نقاشی های مرجان شکری، در گالری آریانا واقع در تهران، خیابان الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای فرشته پلاک ۹ به تماشاست.

کد خبر: 71161
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71161
مرجان شکری مرجان شکری Marjan Shokri
سایر گزارش های تصویری