امارات به روایت عبدالله ال خان در بنیاد العویس / عکس ها

این نمایشگاه در بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویس Al Owais Cultural Foundation بیش از 135 عکس را به نمایش دارد که برخی دستاوردهای بزرگ امارات را بازتاب می دهد.

ایران آرت : رسانه هنر روز خاورمیانه  ArtDayME خبر داد هم زمان با جشن پنجاه و دومین سالروز تاسیس امارات متحده عربی، نمایشگاه عکس جذابی با عنوان "امارات عربی از دریچه عکاس" توسط عبدالله ال خان Abdullah Al Khan عکاس پیشگام و پیشکسوت بحرینی در بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویسAl Owais Cultural Foundation به تماشاست.

محمد المر Mohammed Al Murr رئیس بنیاد کتابخانه محمد بن راشد آل مکتوم، ابراهیم الهاشمی مدیر بنیاد العویس، Ibrahim Al Hashemi مدیر بنیاد العویس، دکتر سلیمان موسی الجاسم Dr. Sulaiman Mousa Al Jassim نایب رئیس هیئت امنای بنیاد العویس، عبدالحمید احمد Abdul Hamid Ahmed دبیر کل بنیاد، دکتر فاطمه ال صائق، Dr. Fatima Al Sayegh عضو هیأت امنای بنیاد ... در حضور عبدالله ال خان عکاس شناخته شده از نمایشگاه «امارات متحده عربی از نگاه عکاس» دیدن کردند.

این نمایشگاه عکس، سفری تماشایی به مناطق مختلف کشور امارات را از طریق لنز عکاس با استعداد ارائه می‌کند، که از سال 1963 به طور گسترده از شهرهای آن بازدید و مناطق متعددی را کاوش کرد و جوهر زندگی مردم، فضاهای عمومی و زمینه های پیشرفت را به تصویر کشید.

 این نمایشگاه بیش از 135 عکس را به نمایش دارد که برخی دستاوردهای بزرگ امارات را بازتاب می دهد.

اما عکس برجسته این نمایشگاه، عکسی ست که توسط عبدالله ال خان در سال 1966 گرفته شده و تصویری خاص از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان ، بنیانگذار امارات متحده عربی را ماندگار کرده است، این پرتره مرحوم شیخ زاید بعدها به عنوان پرتره رسمی حاکم ابوظبی شناخته شد. 

عبدالله ال خان در طول دوران کاری درخشان خود به دربارها و کاخ های سلطنتی دسترسی پیدا کرد و لقب گرانقدر «عکاس پادشاهان» را به خود اختصاص داد. 

در روز افتتاحیه عبدالله ال خان، عکاس، از بنیاد فرهنگی العویس به خاطر فراهم کردن این فرصت برای نمایش مجموعه عظیمی از عکس های امارات متحده عربی و تجلیل از تجربه هنری خود، که نقطه عطفی مهم در مستندسازی دوران قبل و بعد از اتحاد امارات است تشکر کرد.

کد خبر: 71209
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-71209
بنیاد فرهنگی سلطان بن علی العویسAl Owais Cultural Foundation بنیاد فرهنگی العویس عبدالله ال خان Abdullah Al Khan محمد المر Mohammed Al Murr ابراهیم الهاشمی مدیر بنیاد العویس، Ibrahim Al Hashemi
سایر گزارش های تصویری