کد خبر: 8096 A

یک روز از امپرسیونیسم تا آبستره با رحیم مولاییان/ تناولی باید الگوی هنرمند ایرانی باشد

یک روز از امپرسیونیسم تا آبستره با رحیم مولاییان/ تناولی باید الگوی هنرمند ایرانی باشد

ورکشاپ تـﺋـوری و عملی بررسی مکتب های نقاشی مدرن در نگارخانه مولاییان بابل برگزار می شود.

ایران آرت: ورکشاپ تـﺋـوری و عملی بررسی مکتب های نقاشی مدرن در نگارخانه مولاییان بابل برگزار می شود.

این کارگاه تخصصی یک روزه،  30 تیر توسط "رحیم مولاییان" نقاش پیشکسوت و استاد دانشگاه به بررسی مکاتب هنر نقاشی، از امپرسیونیست تا آبستره، می پردازد.  

رحیم مولاییان در خصوص انگیزه و هدف اصلی خود از برگزاری این کارگاه می گوید:  " آنچه بیش از هر موضوع دیگری برای من اهمیت دارد شناخت و آگاهی هنرمندان کوشا در عرصه هنر تجسمی از زمینه های وقوع هنر تصویری مدرن، پیش از اتفاقات تصویری هنر معاصر می باشد. چه در بعد تـﺋـوریک و چه در زمینه اجرا. این روزها فوج عظیم فارغ التحصیلان این عرصه را می بینیم که بدون تجربه های کافی اجرایی و عملی، از خروجی دانشگاه ها عبور کرده؛ بدون آنکه درک و تحلیل درستی از هنر تصویری سرزمینمان داشته باشند. از نمادها و نشانه های قالی و گلیم گرفته تا موتیف ها و فرهنگ تصویری نگارگری و... "  

مولاییان در ادامه ضمن بیان اینکه پرویز تناولی و یادگارهای یکتا و هنرمندانه اش باید الگوی جوانان این عرصه باشد افزود: " استاد تناولی با آن سابقه دیرینه، هنوز هم رجعت به داشته های بومی دارد و این یعنی گذر از حیطه تصویر دنیای مدرن برای خلق ماندگارهایش. دغدغه اصلی من فراهم شدن بستری است تا بدون شناخت صحیح از جنبه های مختلف هنر مدرن؛ در دنیای پر از اقتضای هنر معاصر گرفتار نشده و سقوط نکنیم. "

ورکشاپ

ورکشاپ تـﺋـوری و عملی بررسی مکتب های نقاشی مدرن، از امپرسیونیست تا آبستره ، روز جمعه 30 تیر و از ساعت 10 صبح الی 4 بعدازظهر در نگارخانه مولاییان بابل برگزار خواهد شد.

 

رحیم مولاییان گالری مولاییان بابل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین