کد خبر: 16131 A

سزار افتخاری برای بازیگر فیلم فرهادی

سزار افتخاری برای بازیگر فیلم فرهادی

دو روز پیش از اعلام فهرست نامزدهای چهل و سومین دوره مراسم اهدای جوایز سزار، مدیران آکادمی هنرها و فنون سینمایی فرانسه از نام برنده جایزه افتخاری این دوره رونمایی کردند.

ایران‌آرت: پنه‌لوپه کروز به تازگی بازی در تازه‌ترین تجربه کارگردانی اصغر فرهادی را در اسپانیا به پایان رسانده، روز دوم مارس به پاریس می‌رود تا سزار افتخاری خود را به پاس یک عمر فعالیت پرثمر سینمایی دریافت کند. بازیگر تحسین‌شده اسپانیایی به جمع بزرگانی چون جورج کلونی، مایکل داگلاس، مریل استریپ و شان پن می‌پیوندد که پیش از این سزار افتخاری دریافت کرده بودند.

تریلر روانشناسانه «همه می‌دانند» آخرین ساخته فرهادی است که تابستان و پاییز امسال در فرانسه مقابل دوربین رفت و قرار است ماه می آینده به احتمال فراوان در جشنواره کن رونمایی شود. کروز در این فیلم با همسرش خاویر باردم و ریکاردو دارین، ستاره آرژانتینی همبازی است. ریدلی اسکات، کنت برانا، فرناندو تروبا و سرجیو کاستلیتو فیلمسازانی هستند که کروز پیش از این با آنها همکاری کرده است.

آلن ترزیان، رئیس آکادمی هنرها و فنون سینمایی فرانسه با اشاره به کارنامه پربار پنه‌لوپه کروز گفت: «او استعدادی دارد که در فیلم‌های کوچک بین‌المللی هم می‌درخشد و دیده می‌شود. این استعداد بیش از همه در همکاری با الخاندرو آمنابار و به ویژه پدرو آلمودوار به چشم آمد و حاصل آن فیلم‌هایی چون «همه چیز درباره مادرم»، «آغوش‌های شکسته» و «بازگشت» بود که جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن 2006 و یک نامزدی اسکار برایش به ارمغان آورد.»

ستاره اسپانیایی سرانجام برای بازی در «ویکی کریستینا بارسلونا» به کارگردانی وودی آلن برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل در 2008 شد و برای همین فیلم یک جایزه بفتا هم دریافت کرد.

جايزه سزار پنه لوپه کروز و فرهادی مهدی فروتن همه مي دانند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین