کد خبر: 16659 A

توضیح آقای کارگردان درباره شباهت نام فیلمش با آهنگ داریوش!

توضیح آقای کارگردان درباره شباهت نام فیلمش با آهنگ داریوش!

کارگردان یک فیلم درباره شباهت نام فیلمش با اسم آهنگی از یک خواننده مقیم لس آنجلس توضیح داد.

ایران آرت: نشست خبری فیلم سینمایی "جشن دلتنگی" به کارگردانی "پوریا آذربایجانی" با اجرای محمود گبرلو در پردیس سینمایی ملت، کاخ رسانه ها برگزار شد.

پوریا آذربایجانی کارگردان فیلم "جشن دلتنگی" درباره چگونگی شکلگیری فیلمنامه جشن دلتنگی گفت: اصولاً جشن دلتنگی به این دلیل نوشته شد که من احساس می کنم شکل و میزان استفاده از فضای مجازی باعث تنهاتر شدن انسان ها می شود در حالی که این در ابتدا توهم این ایجاد می شود که در فضای مجازی تنها نیستیم اما اینطور نیست.

آذربایجانی درباره اسم فیلمش گفت: اسم این فیلم را از آهنگ "جشن دلتنگی" خواننده مقیم لس آنجلس (داریوش اقبالی) وام نگرفته‌ام بلکه چیزی که بیشتر مرا تحت تأثیر قرار داده، قصه‌ای از جواد معروفی به همین نام است.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم این روزها حداقل 14 ساعت در فضای مجازی هستند. این فیلم قرار بر اتفاق ویژه ای ندارد و من هم نمی گویم بهترین اثر در این مورد است اما جشن دلتنگی فیلمی است که ما ساخته ایم و امیدوارم تاثیر درست داشته باشد. اتفاق بزرگ برای من در جشن دلتنگی همکاری با علیرضا زرین دست است زیرا در ابتدا می ترسیدم اما بعد به شدت از تجربه زرین دست استفاده کردم.

آذربایجانی درباره فضای فیلم "جشن دلتنگی" گفت: من نمی خواستم این فیلم نگاهی سیاه و سفید باشد اما من سعی کردم آنچه در فیلم اتفاق می افتد واقعیت امروز جامعه باشد. من نمی دانم فیلم تا چه حد تاثیر گذار است اما از نظر من آدم ها باید خودشان بدانند در چه فضایی زندگی می کنند.

پویا آذربایجانی فیلم خود را فیلمی برای تنهایی انسان خواند و خاطرنشان کرد :من نمی گویم تکنولوژی اتفاق بدی است اما استفاده از فضای مجازی باید کنترل شود. من اصلاً قصد نداشتم فیلمی ضد شبکه های مجازی بسازم. فیلم جشن دلتنگی در مورد تنهایی روز افزون انسان در جامعه امروز است.

مونا سرتوه نیز درباره فیلمنامه جشن دلتنگی گفت: اینکه مردم همواره درگیر اتفاقی هستند که واقعیت نیست. آدم ها در فضای مجازی خودشان را جوری معرفی می کنند که واقعیت نیست. از نظر من در این زمانه خاص اتفاق فیلم نیاز جامعه است.

پوریا آذربایجانی داریوش اقبالی جشن دلتنگی ترانه داریوش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین