کد خبر: 45435 A

دلایل تنهایی نیکی کریمی در جشنواره فجر عنوان شد

دلایل تنهایی نیکی کریمی در جشنواره فجر عنوان شد

دبیر جشنواره فیلم فجر درباره حضور نیکی کریمی به عنوان تنها کارگردان زن توضیح داد.

ایران آرت، ابراهیم داروغه‌زاده، در توضیح دلیل حضور تنها یک فیلم از کارگردانان زن ایران در این رویداد سینمایی، با اشاره به این‌که هیئت انتخاب جشنواره نمی‌تواند فمنیستی به این مسئله نگاه کند، تاکید کرد، امسال، تعداد کم‌تری از فیلمسازان زن برای حضور در جشنواره اقدام کرده بودند.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر که از فردا (شنبه ۱۲ بهمن) آغاز به‌کار می‌کند، میزبان ۲۲ فیلم بلند داستانی است که در این میان، تنها فیلم "آتابای" ساخته نیکی کریمی، جامعه کارگردانان زن سینمای ایران را نمایندگی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، در نشست خبری دیروزِ دبیر جشنواره فیلم فجر، درباره حضور کم‌رنگ فیلمسازان زن در این دوره پرسید که ابراهیم داروغه‌زاده در پاسخ گفت: "اولویت‌مان این است که تعداد کسانی که واجد شرایط هستند، انتخاب شوند، اما امسال، تعداد کم‌تری از فیلمسازان زن برای حضور در جشنواره اقدام کردند."

او ادامه داد: "هیئت انتخاب جشنواره نمی‌تواند فمنیستی به این مسئله نگاه کند. در واقع آثار ارائه شده از سوی کارگردانان زن، تنها همین یک فیلم [آتابای] بود."

داروغه‌زاده در همین ارتباط تاکید کرد: "البته ما دوست داریم حضور زنان در هیات داوری بیشتر شود، زیرا آن‌ها منصفانه‌تر و دقیق‌تر فیلم را مورد بررسی قرار می‌دهند."

هادی حجازی‌فر و سحر دولتشاهی در صحنه‌ای از فیلم "آتابای"

 

نیکی کریمی آتابای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین