کد خبر: 50933 A

۱۳ فیلم ترمیم‌شده در ونیز/ شاهکار اسکورسیزی به نمایش درمی‌آید

۱۳ فیلم ترمیم‌شده در ونیز/ شاهکار اسکورسیزی به نمایش درمی‌آید

جشنواره فیلم "ونیز" فهرستی از نسخه ترمیم شده ۱۳ فیلم تاریخ سینمای جهان را به عنوان فیلم‌های بخش کلاسیک این رویداد سینمایی منتشر کرد.

ایران آرت: "رفقای خوب" (١٩٩٠، آمریکا) از مارتین اسکورسیزی، "وقایع نگاری یک عشق" (١٩٥٠،ایتالیا) از میکل آنجلو آنتونیونی، "سرپیکو" (١٩٧٣، آمریکا) ساخته سیدنی لومت و "انتقام از آن من است" (١٩٧٩، ژاپن) از شوهی ایمامورا از مهم ترین فیلمهایی هستند که نسخه ترمیم شده آنها در بخش کلاسیک هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز به نمایش گذاشته می‌شوند. 

به گزارش ایسنا، "کلودین" (١٩٧٤، آمریکا) از جان بری، "دختر جوان" (١٩٧٥، مالی)، از سلیمان سیسه، "فصل دیر" (١٩٦٦، مجارستان) از زولتان فابری، "فریب خورده و رها شده" (١٩٦٤، ایتالیا) از پیترو جرمی، "شام آخر" (١٩٧٦، کوبا) از توماس گوتیرز آلئا،  "مرد ریکشا" (١٩٤٣، ژاپن) از هیروشی ایناگاکی، "شما تنها یک بار زندگی می کنید" (١٩٣٧، آمریکا) از فریتز لانگ،  "دایره سرخ" (١٩٧٠، فرانسه) از ژان-پیر ملویل، "قطعه ای ناتمام برای نوازنده پیانو" ساخته نیکیتا میخایلوف  (١٩٧٧، اتحاد جماهیر شوروی) از دیگر آثار کلاسیک تاریخ َسینما هستند که میهمان امسال جشنواره ونیز هستند. 

این فیلم ها ابتدا در جشنواره  Il Cinema Ritrovato در شهر بلونیا در راستای همکاری با جشنواره ونیز به نمایش گذاشته می‌شود که قرار است از تاریخ ۲۵ تا ۳۱ اوت (۴ تا ۱۰ شهریور ۱۳۹۹) برگزار شود و پس در چشنواره ونیر به روی پرده می‌روند. 

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز با تمهیدات خاص تحت تاثیر شیوع کرونا از تاریخ ۲ تا ۱۲ سپتامبر (۱۲ تا ۲۲ شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود.

 

جشنواره فیلم ونیز مارتین اسکورسیزی رفقای خوب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین