کد خبر: 59664 A

اسکارلت جوهانسون سینماها را امیدوار کرد/ رکوردشکنی خانم‌های ابرقهرمان

اسکارلت جوهانسون سینماها را امیدوار کرد/ رکوردشکنی خانم‌های ابرقهرمان

"بیوه سیاه" با بازی اسکارلت جوهانسن، فلورنس پیو طبق پیش‌بینی‌ها در گیشه موفق ظاهر شد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ در پیش فروش را تصاحب کرد.

ایران آرت: پیش‌فروش بلیت فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول و دیزنی از «سریع و خشمگین ۹» (F9) یونیورسال پیشی گرفت. «فندنگو» چهارشنبه این هفته اعلام کرد که این فیلم به کارگردانی «کیت شورتلند» پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ در پیش‌فروش بلیت بوده است.

این پیش‌فروش از رکورد فیلم‌های «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming)‌ که در افتتاحیه ۱۱۷ میلیون دلار فروخت، و «دکتر استرنج» (Doctor Strange)‌ که افتتاحیه ۸۵ میلیون دلاری را به جا گذاشت فراتر رفته است. در حال حاضر پیش‌بینی شده است که «بیوه سیاه» در اولین هفته اکران در آمریکا بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون دلار فروش کند. دیزنی پیش‌بینی محتاطانه‌تری کرده و می‌گوید انتظار دارد این فیلم ۷۵ میلیون دلار بلیت‌فروشی کند.

«بیوه سیاه» با بازی «اسکارلت جوهانسن»، «فلورنس پیو»، «دیوید هاربر» و «ریچل وایس» از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۳ درصد دریافت کرده است. بنابر گزارش «فندنگو»، علت هیجان‌زدگی حدود ۹۷ درصد از مخاطبین اکران اولین فیلم مارول پس از دو سال بوده، در حالی که ۹۶ درصد ادعا کرده‌اند فیلم را تا انتهای تیتراژ پایانی خواهند دید، ۹۳ درصد هوادار جوهانسن بوده‌اند، ۸۱ درصد «بیوه سیاه» را روی بزرگ‌ترین پرده ممکن خواهند دید، و ۷۹ درصد مدت زیادی برای دیدن فیلم جداگانه‌ای برای شخصیت «بیوه سیاه» یا «ناتاشا رومانوف» انتظار کشیده‌اند.

به گزارش ۳۰نما، پس از ۱۵ ماه انتظار سرانجام فیلم دیگری از استودیوی مارول روی پرده خواهد رفت و طبق آخرین پیش‌بینی‌ها فروش جهانی ۱۴۰ میلیون دلاری را در اولین هفته اکران در سراسر دنیا رقم خواهد زد.

حدود ۵۰ میلیون دلار از این فروش به ۴۶ بازار به جز چین و اغلب مناطق شرقی آسیا تعلق می‌گیرد. فرانسه، ایتالیا، بریتانیا، آلمان، روسیه، استرالیا، ژاپن، کره، برزیل، مکزیک و اسپانیا، این هفته فیلم را به نمایش درمی‌آورند. «بیوه سیاه» در آمریکای شمالی ۴۱۰۰ سالن سینما را در اختیار خواهد داشت در حالی که «سریع و خشمگین ۹» در افتتاحیه روی ۴۱۷۹ سالن سینما اکران شد.

اسکارلت جوهانسون - بیوه سیاه

«بیوه سیاه» همزمان با اکران در سالن‌های سینما با قیمت ۳۰ دلار در اختیار مشترکین دیزنی+ نیز قرار خواهد گرفت. عذر دیزنی برای اتخاذ این استراتژی ادامه پاندمی در بعضی از بازارهای بین‌المللی است. اونتاریو، بزرگ‌ترین بازار کانادا همچنان بسته است و تا اواخر ژوئیه بازگشایی نخواهد شد. با این حال، فروش ۷۰ میلیون دلاری «سریع و خشمگین ۹» و فروش ۵۷ میلیون دلاری «مکانی آرام ۲» پارامونت نشان می‌دهد که دست کم در آمریکا مخاطبین آماده بازگشت به سالن‌های سینما شده‌اند.

چین به عنوان بزرگترین بازار سینمایی مارول هنوز تاریخ پخش «بیوه سیاه» را اعلام نکرده است. بخش‌های زیادی از بازار آسیای جنوب شرقی بسته‌اند یا به صورت کامل بازگشایی نشده‌اند. تایوان، مالزی، ویتنام، هند و فیلیپین از جمله این کشورها هستند. در آمریکای لاتین نیز آرژانتین با ۵۰ درصد ظرفیت بازگشایی شده در حالی که بخش‌های زیادی از پرو و شیلی بسته‌اند.

علاوه بر این، آخر هفته آینده فوتبال روح اروپا را تسخیر خواهد کرد چرا که یکشنبه شب آینده فینال یورو ۲۰۲۰ میان ایتالیا و انگلیس برگزار می‌شود. فرانسه بازاری است که می‌تواند با ظرفیت کامل «بیوه سیاه» را اکران کند، اما در مجموع بهترین بازارهای آخر هفته آینده استرالیا، کره، مکزیک، فرانسه و بریتانیا خواهند بود. روسیه و خاور میانه نیز نقش ناچیزی در فروش «بیوه سیاه» نخواهند داشت.

در صورت ثبت رکورد افتتاحیه جهانی ۱۴۰ میلیون دلاری، «بیوه سیاه» پایین‌تر از «پلنگ سیاه» (Black Panther) با ۳۷۱.۳ میلیون دلار، «بازگشت به خانه» با ۲۵۶.۵ میلیون دلار، و «نگهبانان کهکشان ۲» (Guardians of the Galaxy Vol. 2) با ۲۵۲.۵ میلیون دلار قرار می‌گیرد، هرچند چنین مقایسه‌ای با وجود یک پاندمی چندان غیرمنطقی نیست. «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) تابستان سال ۲۰۲۹ در اولین هفته اکران در سراسر دنیا ۱.۲۲ میلیارد دلار فروخته است.

 

اسکارلت جوهانسون فلورنس پیو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین