کد خبر: 61131 A

ورود آلمان به اسکار ۲۰۲۲ با فیلمی علمی تخیلی

ورود آلمان به اسکار ۲۰۲۲ با فیلمی علمی تخیلی

فیلم "من مرد تو هستم" به عنوان نماینده سینمای آلمان در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

ایران آرت: در فیلم علمی-تخیلی "من مرد تو هستم" که نویسندگی و کارگردانی آن را "ماریا شرادر" بر عهده دارد، "دان استوانز" بازیگر سریال "دانتون ابی" در نقش یک ربات بازی کرده که برای همراهی با یک باستان شناس با بازی "مارن اگرت" برنامه ریزی شده است. 

این فیلم نخستین نمایش جهانی خود را در جشنواره برلین امسال تجربه کرد و "مارن اگرت" برای بازی در این فیلم توانست جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد جشنواره را به خود اختصاص بدهد.

"من مرد تو هستم" در نخستین نمایش خود در آمریکای شمالی نیز در جشنواره فیلم تورنتو کانادا به نمایش گذاشته شد. 

به گزارش ایسنا، "ساختمان سفید" به کارگردانی "کاویش نانگ" (کامبوج)، "کندو" به کارگردانی "بلرتا باشولی" (اکوادور)، "کازابلانکا بیت" ساخته "نبیل عیوش" (مراکش) و "آبادی" به کارگردانی "ایوان ایکیچ" (صبرستان)، "هیچ ردی به جا نگذار" ساخته "جان پی. ماتوژینسکی" (لهستان) و "زیردریایی" ساخته "آلفردو لئون لئون" (اکوادور)، دیگر فیلم هایی هستند که تا کنون برای رقابت در اسکار بین المللی ۲۰۲۲ معرفی شده اند. 

طبق قوانین معمول آکادمی، فیلم ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۲، باید در حد فاصل بین اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۰ دی ۱۴۰۰) در کشور مبدا حداقل هفت روز اکران سینمایی  داشته داشته باشند اما بر اساس قوانین نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار و برای تسهیل حضور آثار سینمایی در این جوایز در شرایط کنونی، فیلم ها برای معرفی رسمی برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی الزاما نیاز به اکران در کشور مبدا ندارند و در صورتی که در یکی از کشورها (غیر از آمریکا و کشورهای تحت قلمرو آن) به مدت حداقل هفت روز پیایی اکران تجاری داشته باشند، در صورت داشت دیگر شرایط، واجد معرفی به عنوان نماینده رسمی کشور معرفی کننده، خواهند شد.  

آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است. نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود. 

 

اسکار اسکار ۲۰۲۲ ماریا شرادر من مرد تو هستم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین