کد خبر: 61581 A

ممنوعیت پخش سریال‌های کره‌ای در ایران؟

ممنوعیت پخش سریال‌های کره‌ای در ایران؟

وزیر امور خارجه ایران گفت: ممکن است صداوسیما بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ای را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند

ایران آرت: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه‌شب در جریان دیدار با سفیر و روسای نمایندگی‌های ایران در روسیه گفت: هفته گذشته با وزیر خارجه کره جنوبی در مورد مطالبات ایران از این کشور صحبت می کردم و این که بانک مرکزی ایران تصمیم گرفته از طریق داوری و حکمیت از بانک‌های کره‌ای به خاطر عدم پرداخت مطالبات ملت ایران شکایت کند. درخواست وزیر خارجه کره این بود که این موضوع متوقف شود تا راهی در این زمینه پیدا شود که البته ما تاکید کردیم که متاسفانه کره در این چند سال علی‌رغم وعده های خود برای حل این موضوع تاکنون به آنها در این زمینه عمل نکرده است.

به گزارش ایسنا، او با اشاره به بدعهدی کره جنوبی در طول سه سال گذشته در پرداخت این مطالبات و عدم تحقق وعده‌هایش در این زمینه تصریح کرد: به وزیر خارجه کره جنوبی گفتم بچه‌های ما در خانه سریال کره‌ای می‌بینند و از ما می‌پرسند کره‌های مهربان در این سریال‌ها همان کسانی هستند که پول‌های ما را نمی‌دهند؟

وی با اشاره به تصمیم بانک مرکزی در مورد بحث کره‌ جنوبی خاطرنشان کرد: به وزیر خارجه این کشور گفتم مثلا حتی ممکن است صداوسیمای ایران نیز بگوید که دیگر سریال‌های کره‌ای را پخش نمی‌کنیم به دلیل این که کره به تعهدات خود عمل نمی‌کند که در همین رابطه وزیر خارجه کره جنوبی تاکید داشت که این ارتباط فرهنگی بین دو کشور قطع نشود.

او با بیان این که با ذکر این موضوع می‌خواستم که به مسئله فرهنگ‌سازی و تاثیر آن در روابط دو کشور و شناخت ملت ها از یکدیگر اشاره کنم، اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی عملگرا و نتیجه‌محور است و برایش خروجی مهم است. اکنون نیز که بحث مذاکرات هسته‌ای مطرح است یک سوال مهم در این زمینه این است که در این مذاکرات چگونه طراحی کنیم که نتیجه ملموسی داشته باشد و مردم احساس کنند که اتفاقی افتاده و دستاوردی حاصل شده است؟

سریال جومونگ سریال کره ای افسانه جومونگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین