کد خبر: 62219 A

فیلم «سمیح کاپلان اوغلو» نماینده ترکیه در اسکار شد

فیلم «سمیح کاپلان اوغلو» نماینده ترکیه در اسکار شد

این فیلم که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن رونمایی شد، درباره شخصیتی به نام حسن است که از طریق باغ میوه که از پدرش به او رسیده روزگار می گذراند و در تلاش است مانع نصب دکل برقی شود که قرار است در وسط زمین آنها قرار داده شود.

ایران آرت: «تعهد حسن» ساخته جدید «سمیح کاپلان اوغلو» به عنوان نماینده سینمای ترکیه در نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از حریت، کمیته اسکار سینمای ترکیه در نهایت فیلم «تعهد حسن» ساخته کارگردان شناخته‌شه سینمای ترکیه را به عنوان نماینده رسمی این کشور در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب کرد.

این فیلم که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن رونمایی شد، درباره شخصیتی به نام حسن است که از طریق باغ میوه که از پدرش به او رسیده روزگار می گذراند و در تلاش است مانع نصب دکل برقی شود که قرار است در وسط زمین آنها قرار داده شود. 

امروز اول نوامبر (۱۰ آبان) آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار است و تاکنون ۷۵ کشور فیلم‌ منتخب خود را برای رقابت در این شاخه انتخاب کرده‌اند و چندین کشور دیگر نیز به این فهرست اضافه خواهند شد. آکادمی اسکار پس از بررسی تمامی فیلم‌های ارسال شده فهرست رسمی فیلم‌های واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۲ را منتشر خواهد کرد. 

 نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود. 

 

ترکیه اسکار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین