کد خبر: 62420 A

چشم امید صاحبان سینما به اکران آبان ماه/ رونق به سینماها برمیگردد؟

چشم امید صاحبان سینما به اکران آبان ماه/ رونق به سینماها برمیگردد؟

نمایش ۶ فیلم سینمایی جدید در سینماها از نیمه دوم آبان قطعی شده و چشم‌ امید صاحبان گیشه ها به بازگشت رونق به سینما دوخته شده است.

ایران آرت: درحالی که تا همین یک ماه پیش هم رغبتی از سوی فیلمسازان و صاحب آثار برای نمایش فیلم‌های خود در سینماهای سراسر کشور دیده نمی‌شد حالا به نظر می‌رسد بار دیگر ترافیک تقاضا برای نمایش فیلم در سینماها از سر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، تقریبا طی یک سال و ۸ ماهی که از شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد در مجموع ۴۸ فیلم در سینماها نمایش داده شده که سهم سال ۱۴۰۰ تنها ۱۸ فیلم بوده است. این آمار به خوبی نشان می‌دهد که علاوه بر تعطیلی سینماها و استقبال کم مخاطبان هنر هفتم از فیلم‌های سینمایی، فیلمسازان نیز تمایلی به نمایش فیلم‌ها خود در سینماها نداشته‌اند.

اما حالا به نظر می‌رسد با بهبود یافتن شرایط واکسناسیون در کشور و استقبال خوبی که از آخرین ساخته اصغر فرهادی یعنی قهرمان در سینماهای سراسر کشور شده است صاحبان فیلم‌های سینمایی نیز رغبت بیشتری برای نمایش فیلم‌های خود نشان می‌دهند به طوری که طی یک ماه و نیم مانده به پایان آذر ماه نمایش ۶ فیلم سینمایی قعطی شده است.

اما نخستین فیلمی که چهارشنبه این هفته یعنی ۱۹ آبان ماه نمایش خود را در سینماها آغاز خواهد کرد نخستین تجربه کارگردانی سیاوش سرمدی با عنوان منصور است.

این فیلم روایت بخشی از زندگی سردار شهید منصور ستاری است که محسن قصابیان نقش این شهید برزگوار را ایفا کرده که سال گذشته برای نخستین بار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

در خلاصه داستان منصور آمده است که سال‌های پایانی جنگ است؛ ایران درگیر کمبود تسلیحات نظامی است؛ سرتیپ ستاری بر یک پروژه مهم کار می کند...

در این فیلم علاوه بر قصابیان هنرمندانی چون لیندا کیانی، حمیدرضا نعیمی، مهدی کوشکی، علیرضا زمانی نسب، قاسم زارع و سیدجواد هاشمی ایفای نقش کرده‌اند.

برای ۲۶ آبان ماه بار دیگر نمایش فیلم یک کارگردان فیلم اولی در سینماها برنامه ریزی شده است. حکم تجدید نظر نخستین تجربه کارگردانی محمدامین کریم‌پور است که سال گذشته از رقابت در جشنواره فیلم فجر بازماند.

در خلاصه داستان این فیلم آمد است: آرش به اتهام قتل نامزدش لیدا در زندان بسر می‌برد و در انتظار دادگاه است. او برای مادرش فرشته قسم می‌خورد که بی گناه است، فرشته به کمک وکیل آرش و یکی از دوستانش بهروز ساجدی، بدنبال جمع آوری مدارک و شواهدی برای اثبات بیگناهی پسرش است.

ژاله صامتی، همایون ارشادی، فرید سجادی حسینی، گیتی قاسمی، زیبا کرمعلی، شاهرخ فروتنیان، احسان امانی و آرش عدل پرور در حکم تجدید نظر ایفای نقش کرده‌اند.

اما آذر ماه با نمایش یک فیلم کودک در سینماها آغاز خواهد شد تا کودکان و نوجوانان نیز از این رونق نسبی نمایش فیلم در سینماها بی بهره نباشند.

فیلم سینمایی شهر گربه‌ها به کارگردانی سیدجواد هاشمی که همین چند ماه پیش در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به نمایش درآمد از روز سوم آذر ماه نمایش داده خواهد شد.

در این فیلم امین زندگانی، یوسف تیموری، علیرضا خمسه، فرهاد آییش، نیوشا ضیغمی، امیرغفارمنش، میر طاهر مظلومی، الیکا عبدالرزاقی، مریم سعادت، رضا بنفشه خواه، داریوش موفق، محمد هادی عطایی، سعید بحرالعلومی، ایرج طایفه، علی شایانفر، فرزانه زهره‌وند، زنده یاد سانار نادری و داریوش پیرو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در خلاصه داستان شهر گربه‌ها آمده است: گربه های گربستان به طمع رسیدن به آرزوهای خود قصد دارند با شرکت در مسابقه ای که دسیسه مشاور حاکم شهر گربه هاست، شرکت و به شهر گربه ها عزیمت کنند، غافل از اینکه حاکم به کمک تحقیقات و کشفیات گرفسور تصمیم دارد عمر آنها را گرفته و به خودش اضافه کند. حاکم شهر گربه ها با این کار بیشتر از همه گربه ها عمر خواهد کرد، اما شنگول و گربه های دیگر با نقشه ای به کمک گرفسور که تحت فشارهای حاکم خسته شده است، سرانجام موفق می‌شوند عمرهای گرفته شده را از حاکم پس گرفته و به گربه ها بازگردانند.

هفته دوم آذر نیز بار دیگر شاهد نمایش یک فیلم جدید در سینماها با عنوان گربه سیاه هستیم. این فیلم به کارگردانی کریم امینی از روز چهارشنبه ۱۰ آذر ماه نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

در این فیلم که نخستین تجربه تهیه کنندگی بهرام رادان نیز محسوب می‌شود، او در کنار هنرمندانی چون ترلان پروانه، کیا رکنی، حسین پورکریمی، بهاره کیان‌افشار، علیرضا استادی، پیام احمدی‌نیا، آزاده سدیری، احمد کاوری، علی اوجی و رضا یزدانی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان گربه سیاه آمده است: همه چیز از غروبی شروع شد که دیگه دلگیر نبود.

اتومبیل به کارگردانی علی میری‌رامشه پنجمین فیلم جدیدی خواهد بود که از روز ۱۷ آذر در سینماها اکران می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم که به نوعی در سکوت خبری ساخته شده آمده است: همیشه همه چیز اون طوری که فکر می‌کنی پیش نمیره...

اکبر عبدی، مهدی کوشکی، سحر قریشی، ارسلان قاسمی، نیما شاهرخ شاهی، علیرام نورایی، شهرزاد کمال زاده، امیر غفارمنش، آزیتا ترکاشوند، ستاره آروین، شعیب جلالی، رضا داودی، زهرا عماد، اکبر طارمی و سجاد اقدسی بازیگران فیلم سینمایی اتومبیل هستند.

اما ۲۴ آذر ماه ششمین و آخرین فیلمی که نمایش آن در سینماها قطعی شده صحنه زنی به کارگردانی علیرضا صمدی است.

این فیلم که سال گذشته از جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر بازماند حواشی بسیاری را به همراه داشت و برخی از اهالی رسانه معتقد بودند که می‌توانست در میان آثار بخش مسابقه جشنواره قرار گیرد.

در خلاصه داستان صحنه زنی آمده که اسد همراه با گروهی که دارد، صحنه‌های جعلی تصادف می‌سازد تا از بیمه خسارت بگیرد.

مهتاب کرامتی، بهرام افشاری،‌ پیام احمدی‌نیا، لیندا کیانی، محمد نادری، فرزانه سهیلی، مجید صالحی، امید روحانی، سیامک ادیب، آتش تقی پور، غزاله جزایری منفرد و حمیدرضا نعیمی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

حالا به نظر می‌رسد بعد از یک سال اندی که از شیوع کرونا گذشته بالاخره رونق به بخش نمایش فیلم‌های سینمایی بازگشته است و فیلمسازان بیشتری مایل به نمایش آثار خود در سینماها هستند اما اینکه آیا این رونق به بخش گیشه و اقتصاد سینما هم خواهد رسید سوالی‌ست که باید چند هفته‌ای برای پاسخ دادن به آن صبر کرد.

 

کرونا اکران پاییزی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین