کد خبر: 63338 A

ویدئو: این رل آموزش مخ زنی ۱۸+ یا حجاب ۱۵ بازیگر زن ؟/ کدام یک عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار می کند؟

ویدئو: این رل آموزش مخ زنی ۱۸+ یا حجاب ۱۵ بازیگر زن ؟/ کدام یک عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار می کند؟

پس از شکایت از ۱۵ بازیگر زن موجی فزاینده درباره دو فیلم در فضای مجازی فراگیر شده است، دو فیلم درباره موضوعات جنسی که بیننده برای دیدن شان معذب می شود اما چون سازندگان آنها متعلق به یک جناح خاص سیاسی هستند کسی اعتراضی نمی کند.

ایران آرت: عصر ایران دو مطلب پیاپی درباره دو فیلم مستند با رویکرد رابطه جنسی منتشر کرده است و پرسیده چگونه این فیلم ها با مجوز ، بدون مجوز منتشر می شوند اما از زنان هنرمند شکایت می شود

ابتدا نهال موسوی نوشته است:  در چند روز گذشته شکایت جمعی از طلاب و یارانشان از بازیگران زن سینما و تلویزیون نکته جالب توجهی بود که در رسانه ها بازتاب فراوانی داشت.  بنابر اعلام "حوزه ‌نیوز" مهمترین مواردی که مورد اعتراض شاکیان قرار گرفته عبارت است: جریحه‌دار کردن عفت و اخلاق عمومی، ترغیب افراد به ارتکاب جرائم منافی عفت، توهین به مقدسات، تضعیف بنیان خانواده.

این جمع طلاب و یارانشان چرا فقط بازیگران زن را باعث و بانی چنین ناهنجاری‌هایی دانسته اند یک بحث مفصل می‌طلبد و از میان تمام اتفاقات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... از این گروه شکایت کرده‌اند واقعا قابل تامل است اما نکته جالب توجه این است که در همین چند هفته مستندی به اسم «این رِل» به کارگردانی حسین شمقدری (پسر جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی دوره احمدی نژاد) به شکل رسمی منتشر شده است. تا این پکیج «این رِل» را نبینید باورتان نشود آنچه در آن رخ می دهد تا چه اندازه سخیف و مبتذل است.

مستندی که بر اساس "هدف وسیله را توجیه می کند" کارهایی می‌کند که واقعا باورش سخت است!

محمدمهدی ابراهیمی نصر (مستندساز و پژوهشگر) درباره این محصول جدید حسین شمقدری نوشته است: «فیلم «این رِل» با نشان ۱۸+ منتشر شده است و این درج عدد گویا امر را بر سازندگان مشتبه کرده است که می‌توانند با مبتذل‌ترین حالت ممکن به روایت بپردازند. به لحاظ اخلاقی یک فیلمی را شاهدیم که صحنه‌های سخیفی دارد. نه مثبت هیجده و نه عنوان اینکه فیلم کمدی است، هیچکدام مجوز برخی صحنه‌ها را نمی‌دهد. از جمله حجم عمده مکالمات هاشم بافقی (راوی مستند) با مسئول بنگاه خرید و فروش ماشین که برای برکت کسب و کارش به معرفی موارد ازدواج موقت می‌پردازد.

فیلم به شکل واضحی آموزش مخ‌زنی به جوانان مذهبی است. مساله به هیچ وجه بیان تلخ برخی اتفاقات ناگوار در جامعه نیست. کسی که فیلم می‌سازد و مدعی"مستند" بودن آن است، مجاز نیست بی اعتنا به اخلاق و تأثیر فیلمش، هرچه خواست بگوید.

آنچه در فیلم با آن مواجهیم (و شاید با ذهنیت سازندگان متفاوت باشد) جنسی‌زده ترین نگاه به مساله ازدواج است. در منطق فیلم، ازدواج نه آرامش، همدم داشتن، تعلق همیشگی به همسر، عشق ورزیدن و نیاز روحی که تنها و تنها یک نیاز جسمی است که روایت آن به صورتی «ضد زن» صورت گرفته است.

ازدواج در منطق فیلم «این رِل» مساوی است با سکس (تنانگی) و زن مساوی است با غذا و مردان جامعه هم موجوداتی ترسیم شده‌اند که زرنگ‌هایشان سیر هستند و بی دست و پاهایشان گرسنه. پرسیدن مداوم راوی از درصد میزان فشار جنسی سوژه و صحبت‌هایشان در هنگام پخت غذا در ابتدای فیلم موید این نکته است.

برخی از ما خیال می‌کنیم چون جز جمعیتی محسوب می‌شویم اجازه داریم با برخی اتفاقات و مسائل شوخی کنیم. مستند ساختن با نگاهی کاملاً انتقادی درباره دفاع مقدس ایرادی ندارد و اتفاقاً می‌تواند باب بحث‌ها و گفتگوها را بگشاید اما «دست‌مالی کردن» اتفاقات مربوط به دفاع مقدس برای فراهم کردن خوراک تیزر فیلم جفاست.

فیلم رل

استفاده از نوای صادق آهنگران مداح دفاع مقدس و سربند بستن راوی، پسر جوان و کارگردان برای فرستادن سوژه سر قرار «مخ زنی» در قطعه شهدای بهشت زهرا، قرار است متکفل بیان کدام قسمت از حرف‌های اجتماعی سازنده باشند؟»

 

ایکسونامی، خاطرات یک پورن استار

عصر ایران در ادامه متن کیوان مهرگان (روزنامه نگار و مستندساز) را از صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است: « آرمان مدیا که یک‌کمپانی ساخت و پخش مستند انقلابی است اخیرا مستندی رو منتشر کرده به اسم « این رل» دو خطی اش آموزش دختر بازی به بچه مذهبی هاست. یه بچه مذهبی که اسیر شهوت جنسیه می خواد یکی رو‌پیدا کنه تا باهاش ازدواج کنه. در این مستند نحوه مخ زدن دخترا. رو گام به گام بهش آموزش می دن.

ایناش مهم نیست. یه جایی از این مستند پسره قراره بره مزار شهدا و مخ دخترایی که سر مزار شهدا فاتحه می خونن رو بزنه. قبل از حرکت به شیوه بدرقه رزمندگان زمان جنگ نوحه صادق آهنگران پخش می شه و حرکت پیشانی بند رزمندگان که در دهه ۶۰ برای شروع عملیات انجام می شد در این مستند برای شروع عملیات مخ زدن قهرمان فیلم باسازی می شه.

یک سکانس کمیک که اگر یک روزنامه نگار یا مستند ساز غیر اصولگرا مرتکب چنین کاری شده بود ده نمکی و الله کرم ارزشی و فشاری خاک خودشو و خاندانش رو به توبره می کشیدن. چنان چپق اون مادر مرده رو چاق می کردن که تا هفتصد سال بنویسنش. ولی خب مملکت مال ایناس. خیلی ناراحتیم جمع کنیم بریم.»

حال امیدواریم آن جمع شکایت کننده 110 نفری طلاب و یارانشان، مستند «این رِل» را ببینند و کلاه خود را قاضی کنند که آیا در این مستند خدای نکرده چنین مقاصد و اهدافی نیست؟ مثل : جریحه‌دار کردن عفت و اخلاق عمومی، ترغیب افراد به ارتکاب جرائم منافی عفت، توهین به مقدسات، تضعیف بنیان خانواده، بی احترامی به شهدا و ...

البته بعید است حتی اگر این پکیج این رل را هم ببینند نسبت به آن واکنشی نشان دهند چون انگاررباید فقط برخی از اتفاقات را ببینند و به مابقی کاری ندارند. بنا بر آن جمله معروف: «همه با هم برابرند اما بعضی برابرترند!»

هنوز یادمان نرفته است که در آبان ماه 98 فیلم مستند داستانی «ایکسونامی، خاطرات یک پورن استار» محصول حوزه هنری! به رغم نداشتن مجوز از وزارت ارشاد به‌طور همزمان در سه شهر تهران (سینما حوزه هنری)، مشهد (سینما هویزه) و اصفهان (سینما سوره) نمایش داده شد، و هیچ کس هم شکایتی نکرد!

پایان مطلب عصر ایران

 

فیلم جنسی رل زدن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین