کد خبر: 64397 A

اکران لامینور داریوش مهرجویی پس از جنجال‌های فراوان

اکران لامینور داریوش مهرجویی پس از جنجال‌های فراوان

تازه‌ترین ساخته داریوش مهرجویی که عدم اکران آن در ماه اسفند حاشیه‌هایی را ایجاد کرد قرار است عید فطر روی پرده نقره‌ای برود.

ایران آرت: همشهری نوشت: اوایل اسفند سال گذشته، «لامینورِ» داریوش مهرجویی به‌عنوان یکی از گزینه‌های اکران نوروزی مطرح شد، اما بعدا اعلام شد که این فیلم جزو گزینه‌های اکران نوروزی نیست و همین موضوع باعث دلخوری مهرجویی و دوستدارانش شد. فضای مجازی چند روزی، تحت‌تأثیر ویدئوی ابراز ناراحتی و اعتراض مهرجویی، پر شده بود از پست‌ها و کامنت‌های همدلانه دوستداران مهرجویی و حمایت از این کارگردان پیشکسوت. تعدادی از هم‌صنفان مهرجویی نیز به حذف این فیلم از اکران نوروزی واکنش نشان دادند. مسئولان سازمان سینمایی، بعد از اینکه تبعات کنار گذاشتن فیلم مهرجویی از اکران نوروزی را دیدند و از سوی افکار عمومی تحت فشار قرار گرفتند، خیلی زود اعلام کردند که فیلم مهرجویی در اکران عید فطر به روی پرده می‌رود و تأکید کردند که «لامینور» توقیف نیست و به‌دلیل حال‌وهوای موزیکالش در پایان ماه رمضان به روی پرده می‌رود. مهرجویی دوباره ویدئویی منتشر کرد و این بار از اطلاعات نادرستی که درباره توقیف فیلمش به او منتقل کرده بودند گفت و از اکران فیلمش ابراز خشنودی کرد. ماجرا به همین جا ختم نشد و کسانی که از ویدئوی اعتراضی نخست مهرجویی حمایت کرده بودند، این بار از او گله کردند چرا سر موضعش باقی نمانده است. مهرجویی ویدئوی سومی منتشر و سعی کرد دل رنجیده هوادارانش را به‌دست آورد. اما قضیه لوث شده بود و دیگر اکران شدن یا نشدن «لامینور» مهم نبود و آنچه بیش از اکران فیلم اهمیت پیدا کرده بود، موضع مهرجویی بود.

حالا که چند وقتی است گردوخاک‌ها خوابیده، علی سرتیپی از اکران «لامینور» در عید فطر خبر داده است. سرتیپی درباره وضعیت اکران سال جدید به ایسنا گفت:‌ اکران نوروز امسال به نسبت ‌سال پیش از شیوع کرونا ضعیف بود و اگرچه فیلم‌های خوب و باکیفیتی مثل «روز صفر» و «مرد بازنده» نمایش داده شدند، اما باید در کنار اینها فیلم‌های پرشور و خاصی هم اکران می‌شد تا فضا گرم‌تر شود. البته نباید فراموش کرد که سایه کرونا هنوز بر سینما حاکم است و رونق سفرهای نوروزی دلیل براین نمی‌شود که تصور کنیم مردم برای رفتن به سینما ملاحظه‌ای ندارند. بعد از این دو سال سخت و حال بد مردم، سفر جزو واجبات‌شان بود ولی سینما جزو امور واجب نیست و من خیلی‌ها را می‌بینم که به‌خاطر کرونا از سینما دور هستند. با این حال به‌نظرم دورنمای امسال سینما خوب است و فیلم‌های خوبی اکران می‌شوند.

امسال اکران نوروزی مورد استقبال سینماروها واقع نشد و کمتر از یک میلیون نفر به تماشای فیلم‌های روی پرده رفتند که در قیاس با آمار و ارقام مسافرت‌های نوروزی عدد قابل‌توجهی نیست. در روزهای گذشته، از گرانی بلیت سینماها به‌عنوان یکی از دلایل اصلی کاهش مخاطبان سینما یادشده است. به‌نظر نمی‌رسد در ماه رمضان نیز تعداد مخاطبان سینماها افزایش پیدا کند. باید صبر کرد و دید آیا فیلم‌های اکران عید فطر ازجمله «لامینور» مهرجویی می‌توانند تعداد مخاطبان سینماها را افزایش دهند یا نه.

 

 

داریوش مهرجویی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین