کد خبر: 64167 A

داریوش مهرجویی: شریفی‌نیا بازجویی شیرین‌ زبان است!

داریوش مهرجویی: شریفی‌نیا بازجویی شیرین‌ زبان است!

پس از انتشار دو ویدئوی جنجالی از داریوش مهرجویی که هر کدام موافقان و مخالفان خودش را داشت، این‌بار فایل صوتی یک مصاحبه از او منتشر شده که در آن صحت ویدئوی دوم را زیر سوال برده و به تندی به محمدرضا شریفی‌نیا حمله می‌کند.

ایران آرت: همشهری نوشت: سینمای ایران در ماه اسفند را می‌توان به نام داریوش مهرجویی سند زد. ماجرایی که با انتشار ویدئویی جنجالی آغاز شد که لحن انتقادی عجیبی داشت؛ ویدئویی که در آن به قرار‌نگرفتن «لامینور» آخرین ساخته مهرجویی، در فهرست اکران نوروزی و ماجرای تمدید پروانه نمایش اعتراض شده بود. طولی نکشید که وزارت ارشاد پروانه نمایش لامینور را تمدید کرد تا نوبت به ویدئوی دوم برسد که برخلاف ویدئوی اول لحن مهربانانه‌ای داشت. مهرجویی در این ویدئو درباره اعتراضش گفت به من اطلاعات غلط داده بودند. همان زمان گفته شد این ویدئو با حضور و همراهی محمد‌رضا شریفی‌نیا تهیه شده است. کار اما در اینجا خاتمه نیافت و این بار فایلی از مهرجویی منتشر شد که محتوای ویدئوی دوم را زیر سؤال می‌برد. مهرجویی در این فایل از محمدرضا شریفی‌نیا به‌شدت انتقاد کرد.

به نوشته همشهری، ۳ واکنش متفاوت در کمتر از ۱۰روز از سوی کارگردانی که از چهره‌های شاخص تاریخ سینمای ایران است، یکی از عجیب‌ترین اتفاقات سینمای ایران در سال‌۱۴۰۰ بود. می‌شود گفت در ویدئوی اول رضا درمیشیان تهیه‌کننده فیلم نقش مؤثری داشت. ویدئوی دوم اینطور که خود مهرجویی هم می‌گوید توسط محمد‌‌رضا شریفی‌نیا طراحی شده است و فایل صوتی منتشر شده هم محصول گفت‌وگوی بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی با مهرجویی است. حالا لامینور آخرین ساخته مهرجویی پروانه نمایش دارد و قرار است در اکران عید فطر به نمایش درآید.‌

مهرجویی در فایل صوتی چه می‌گوید؟

مهرجویی با اشاره به اینکه محمدرضا شریفی ‌نیا همراه با یک نامه از پیش تنظیم شده به منزل او رفت، می‌گوید:‌ "شریفی‌نیا سر زده با گل و شیرینی به خانه من آمد. سوالات عجیب و غریب می‌کرد. می‌خواست من را مجبور کند که از ارشاد تشکر کنم و علیه رضا درمیشیان حرف بزنم. نمی‌دانستم شریفی‌نیا این‌قدر منفور شده است. هی من را قطع می‌کرد و می‌گفت این را بگو، آن را نگو. او به من خیانت کرد. من را مجبور کردند که آن حرف‌ها را بگویم. آقای درمیشیان به من هیچ اطلاعات غلطی نداده بود. تاسف می‌خورم که در آن لحظه متوجه نشدم شریفی‌نیا که روزگاری دستیارم بود، اکنون فرستاده و بازجویی است شیرین‌زبان که آمده پروژه تخریبم را کلید بزند."

داریوش مهرجویی همچنین می‌گوید:‌ "شریفی‌نیا از من دست خط‌هایی هم گرفت که اعلام می‌کنم آن‌ نوشته‌ها باطل است."

داریوش مهرجویی با اشاره به اینکه سال‌ها پیش در چند پروژه هنری با محمدرضا شریفی‌نیا همکاری داشته است، می‌گوید شنیده بود که او «فرد منفوری» است ولی چون در فضای مجازی فعال نیست، شخصا این داستان‌ها را باور نمی‌کرد.

 

داریوش مهرجویی محمدرضا شریفی نیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین