کد خبر: 64449 A

اتهام جنجالی حسین فرحبخش: برخی زنان سینماگر تحت فشار بیانیه اعتراضی را امضا کرده‌اند/ برخی با مقاصد سیاسی بیانیه خشونت جنسی را پیش می‌برند و برخی با نادانی به این جمع پیوسته‌اند

اتهام جنجالی حسین فرحبخش: برخی زنان سینماگر تحت فشار بیانیه اعتراضی را امضا کرده‌اند/ برخی با مقاصد سیاسی بیانیه خشونت جنسی را پیش می‌برند و برخی با نادانی به این جمع پیوسته‌اند

کارگردان زندگی خصوصی و تهیه کننده فیلم هایی مانند زن ها فرشته اند ، کما و شارلاتان معتقد است: برخی زنان سینماگر تحت فشار بیانیه اعتراضی علیه خشونت جنسی در سینمای ایران را امضا کرده‌اند

ایران آرت: حسین فرحبخش گفته است : من خیلی با انتشار بیانیه زنان سینماگر علیه خشونت‌های جنسی موافق نیستم، چرا که برخی از موضوعات با هم‌خوردنِ بیشتر معضلات بیشتری به خود می‌گیرد.

وی افزود: برخی از قربانیان با ادعای این که در صورت اعلام آزار کار خودشان را از دست می‌دادند، سال‌ها سکوت کرده‌اند؛ در حالی که به نظر من فرد قربانی باید در همان لحظه اعتراض خود را ابراز می‌کرد، چون افشای موضوعات فساد در زمان وقوع برای جلوگیری از این دست اقدامات تاثیر بسیار بیشتری دارد.

فرحبخش با اشاره به این که سینمای ایران پاک و منزه است، افزود: محیط کاری سینما همانند هر کار دیگری می‌تواند افراد ناباب در خودش داشته باشد. من حدود ۲۰ سال است که بازیگر تحت اتهام این بیانیه را می‌شناسم و تا به حال موضوعی مشابه در ادعای بیانیه را در رفتارهای آن ندیدم.

این تهیه‌کننده ادامه داد: ممکن است یک فرد به دلیل شخصیِ انتقام، این ماجرا را به راه‌ انداخته باشد، اما برخی از امضاکنندگان بیانیه اعتراضی زنان سینماگر تحت فشار بیانیه را امضا کرده‌اند و از ابعاد پیچیده‌تر این کار مطلع نبودند.

وی با اشاره به این که من با برخی از امضاکنندگان بیانیه کار کرده‌ام، اضافه کرد: برخی از امضاکنندگانِ بیانیه اعتراضی زنان سینماگر در مکالمه‌های مختلف با بنده، قسم خوردند که تحت فشار بیانیه را امضا کرده‌اند. من قصد ندارم به کسی تهمت بزنم، اما کسانی که این بیانیه را امضا کرده‌اند به جشنواره کن نیم‌نگاهی دارند و تصور می‌کنند که این جشنواره به فیلم آن‌ها توجه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «سینما معیار» گفت: من در 60 فیلمی که تولید کرده‌ام، حتی یک مورد مشابه به ادعای این بیانیه را ندیده‌ام. البته منکر وجود چنین رفتارهایی در سینما نیستم، اما می‌دانم که موضوعات موجود در این حد که بزرگ شده نیست.

فرحبخش در انتهای سخنانش با بیان این که همه عوامل سینما شأن دارند و باید مورد احترام واقع شوند، اظهار داشت: حفظ شأن افراد یک دستور دینی است. با این وجود معتقدم برخی از افراد با مقاصد سیاسی این موضوع را پیش می‌برند و برخی دیگر از افراد با نادانی به این جمع پیوسته‌اند. به نظرم آدم‌های کم‌جنبه می‌خواهند با امضای این بیانیه خودشان را مطرح کنند، اما امضاکنندگان بیانیه اعتراضی زنان سینماگر بعدها متوجه می‌شوند که اشتباه کرده‌اند

حسین فرحبخش بیانیه زنان سینماگر خشونت جنسی در سینمای ایران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین