کد خبر: 65506 A

حسین فرح بخش، سینما تکیه، فیلم روز واقعه، فیلم عاشورایی

انتقاد جالب رسانه اصولگرا از سینما تکیه و کنایه جالب تر به استاد حسین فرح بخش!

انتقاد جالب رسانه اصولگرا از سینما تکیه و کنایه جالب تر به استاد حسین فرح بخش!

رسانه اصولگرا نوشته است: تولید فیلم عاشورایی به این همه کار شکلی و ویترینی مثل «سینما تکیه» نیازی ندارد. اصلاً سینما و فیلم عاشورایی با تکیه برپا کردن شکل نمی‌گیرد، وگرنه استاد فرح‌بخش، تهیه‌کننده معروف فیلمفارسی کشورمان که هر سال یکی از بزرگ‌ترین تکیه‌ها را برپا می‌کند تا الان دست‌کم یک فیلم فاخر عاشورایی ساخته بود.

ایران آرت: روزنامه جوان نوشت: بنیاد سینمایی فارابی محفلی راه انداخته به نام سینما تکیه و در اولین قدم به تهیه‌کننده فیلم روز واقعه که ۲۵ سال پیش ساخته شده جایزه داده و لابد قرار است به آثار عاشورایی دیگر هم جایزه بدهد، نمونه یک کار شعاری محض هم در استخدام عنوان و هم در رویکرد. مدیر فارابی در همین برنامه گفته قرار است یک فیلم با نام راه شیری ساخته شود با موضوع اربعین و حتی تأکید کرده قرار است از آثار عاشورایی حمایت خاص کنیم. سلمنا، خدا کند که بنیاد فارابی در انتهای دوره مدیریت جدید از این همه شعار و حرف قشنگ و جایزه دادن و سینما تکیه زدن به خروجی قابل اعتنا و باکیفیتی هم نائل بیاید.

بدیهی است که تولید فیلم عاشورایی به این همه کار شکلی و ویترینی مثل «سینما تکیه» نیازی ندارد. اصلاً سینما و فیلم عاشورایی با تکیه برپا کردن شکل نمی‌گیرد، وگرنه استاد فرح‌بخش، تهیه‌کننده معروف فیلمفارسی کشورمان که هر سال یکی از بزرگ‌ترین تکیه‌ها را برپا می‌کند تا الان دست‌کم یک فیلم فاخر عاشورایی ساخته بود.

آن‌هایی که در سینما و تلویزیون ایران آثار فاخری، چون شب دهم، مختارنامه، روز واقعه و سفیر را تولید کردند بیشتر روی کار کارشناسی تمرکز کردند و از دل تحقیق و تجربه و درک لوازم تولید یک فیلم خوب کار را پیش بردند. اساساً مدیریت شعاری نمی‌تواند راه‌حل عقب‌ماندگی‌های سینمایی باشد. خدا کند که بنیاد فارابی بتواند از دل این همه کار شکلی دست‌کم سالی یک فیلم فاخر درباره تاریخ عاشورا بسازد.

قبلی‌ها آنقدر بد عمل کردند که مدیران جدید خروار‌خروار کار روی زمین مانده دارند برای انجام دادن، ولی به نظر می‌رسد حساسیت‌ها و الزامات تولید فیلم در فارابی عمق زیادی ندارد. البته هنوز قضاوت کامل در این‌باره زود است، دست‌کم باید شش ماه دیگر صبر کرد تا خروجی‌هایی که بشود با آن‌ها مدیریت جدید فارابی را محک زد خود را نشان بدهد.

فعلاً که دوستان درگیر جایزه دادن به آثار چند دهه قبل هستند! یادمان باشد یکی از بهترین فیلمسازان ما با هزینه‌ای بالا فیلمی به نام رستاخیز درباره عاشورا ساخت که هنوز در سینما و تلویزیون اکران نشده و ایراد‌های عجیب و غریبی به آن وارد است. اگر این شکست‌ها، آسیب‌شناسی نشود و کار فیلمسازی را جدی نگیرند، زمان می‌گذرد و ما می‌مانیم و چند همایش، تقدیرنامه، تجلیل و دیگر هیچ...

پایان مطلب روزنامه جوان

بنیاد سینمایی فارابی حسین فرح بخش فیلم عاشورایی فیلم روز واقعه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین