کد خبر: 67171 A

ناآرامی های اخیر، اعتراضات خیابانی

ناآرامی های اخیر نشان داد با فاصله از سینمای اجتماعی، بحران‌های سیاسی بیشتر می‌شود

ناآرامی های اخیر نشان داد با فاصله از سینمای اجتماعی، بحران‌های سیاسی بیشتر می‌شود

زهرا سلیمانی - محمود بابایی، تهیه‌کننده فیلم «بعد از رفتن» با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور و جایگاه سینمای اجتماعی در حل بحران‌ها گفت: آنچه که در کف خیابان در اتفاقات اخیر رخ داد ناشی از عدم توجه کافی به مسائل اجتماعی روز در جامعه است.

ایران آرت: به نوشته جام جم ، این تهیه کننده گفته است: برخی شعارها در حوادث اخیر نشان داد جایگاه خانواده به‌خصوص جایگاه پدر دچار خدشه شده است. به نظرم در شرایط کنونی از نظر اجتماعی دورانی شبیه کشور ژاپن در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی را پشت سر می‌گذاریم. در آن مقطع فیلم‌های اجتماعی کوروساوا و اوزو به خاطر نگاه دقیق به سنت‌های خانوادگی به عامل بازدارنده‌ای تبدیل شد تا ژاپن رو به توسعه از سنت‌های اجتماعی‌اش عبور نکند و در ژاپن رو به توسعه آن دوران اهمیت و جایگاه خانواده حفظ شود. این فیلم‌ها و سازندگانش به همین دلیل در تاریخ سینما ماندگار شدند.

بابایی با اشاره به مضمون فیلم بعد از رفتن، بیان کرد: ما در این فیلم تلاش کردیم سینمای اجتماعی را در مسیر درست حفظ کنیم. بعد از رفتن، یکی از معدود فیلم‌های است که با همین نگاه ساخته شد و مؤلفه‌های رایج سینمای اجتماعی مثل زوال و اضمحلال فردی، روحیه انفعالی، خانواده گریزی را همچون ویروسی دستمایه اثر قرار داد تا با پیشبرد اهداف صحیح دراماتیک مخاطب را واکسینه ‌کند.

بهرام ‌شاه‌محمدلو (آقای حکایتی محبوب)، پانته‌آ پناهی، پوریا رحیمی‌سام، سارا بهرامی و صابر ابر بازیگران فیلم بعد از رفتن هستند.

این تهیه کننده گفت: اگر هیات داوران نگاه منصفانه‌ای در کنار یک رویکرد راهبردی برای اعطای سیمرغ داشته باشد، بهرام شاه‌محمدلو سزاوار دریافت این جایزه است.

 

اعتراضات خیابانی ناآرامی های اجتماعی ناآرامی های اخیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین