کد خبر: 67280 A

بفتا، بفتا ۲۰۲۳, کیت بلانشت، کیت وینسلت

عکس خیلی سفید هنرمندان جنجال‌ساز شد/ جایزه کیت بلانشت و ربان اعتراضی کیت وینسلت در بفتا ۲۰۲۳

عکس خیلی سفید هنرمندان جنجال‌ساز شد/ جایزه کیت بلانشت و ربان اعتراضی کیت وینسلت در بفتا ۲۰۲۳

بفتا ۲۰۲۳ جنجال‌های فراوانی به پا کرده و بحث تبعیض نژادی و حمایت از پناه‌جویان را بار دیگر مطرح کرده است.

ایران آرت: یکشنبه شب گذشته برندگان «بفتا» (BAFTA) در کنار یکدیگر جمع شدند تا عکسی به یادگار در «رویال فستیوال هال» لندن بیندازند. اما این جمع به اعتقاد بسیاری «خیلی سفید» به نظر می‌رسید.

این تصویر با هشتگ «بفتای خیلی سفید» (BaftaSoWhite) در شبکه‌های اجتماعی ترند شد و خشم بینندگان زیادی برانگیخت. منتقدین یادآور می‌شوند که در این تصویر فقط یک فرد آفریقایی تبار به چشم می‌خورد که آن هم «الیسون هموند» یکی از دو مجری مراسم در کنار «ریچارد ای. گرنت» است.

«دل واکر» طراح شخصیت بازی‌های ویدیویی که یکی از اعضای بفتا است، می‌گوید این تصویر نشان می‌دهد که مراسم اهدای جوایز بزرگ «ظاهراً داستان‌های اروپایی در مورد اروپاییان یا آمریکاییان سفید ارزش» قائل است: «زن آفریقایی تبار تصویر مجری است. حتی «میشل یئو»، «انجلا بست»، «وایولا دیویس»، یا «کی هوی کوان» که برنده اسکار/گلدن گلوب شده‌اند نتوانستند به این تصویر راه پیدا کنند.»

«آشانتی اوکار» مفسر تلویزیونی و عضو بفتا می‌گوید این تصویر «اندوهی عمیق» را در دل او ایجاد کرده است. مجری «اسکای نیوز» و «آی‌تی‌وی» اضافه می‌کند: «کلیپ‌های بفتا را نگاه کرده‌ام و حتی یک فرد رنگین‌پوست برنده ندیدم. به خاطر اینکه واقعاً بهترین‌اند نه به خاطر رنگ پوستشان.»

«کریش ماجومدار» رئیس «آکادمی فیلم بریتانیا» رعایت تنوع نژادی را یکی از اولویت‌های اصلی اعلام کرده و بیش از ۱۰۰۰ عضو از اقلیت‌های نژادی به آکادمی اضافه شده است. این سازمان می‌گوید ۴۰ درصد از نامزدهای بازیگری امسال از نژادهای مختلف بوده‌اند در حالی که در سال ۲۰۲۰ وقتی «واکین فینیکس» برای «جوکر» (Joker) برنده شد و در سخنرانی‌اش گفت صنعت فیلمسازی باید برای «درک تبعیض نژادی سیستمی» سخت تلاش کند، تمامی ۲۰ نامزد سفید بودند.

 

IMG_20230220_232555_490

 

به گزارش ۳۰نما، در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول، «کیت بلانشت» استرالیایی برای «تار» (TAR)، در بخش بهترین بازیگر زن نقش اول «آستین باتلر» برای «الویس» (Elvis)، در بخش بهترین بازیگر مرد نقش مکمل «بری کیوگن» برای «بنشی‌های اینیشرین» (Banshees of Inisherin) و در بخش بهترین بازیگر زن نقش مکمل «کری کاندن» دیگر بازیگر «بنشی ها» برنده بفتا شدند.

در این مراسم، «کیت بلانشت»، «کالین فارل»، «میشل یئو»، ‌«بیل نای»، «پل مسکال» و «جیمی لی کورتیس» از جمله سلبریتی‌هایی بودند که به نشانه حمایت از پناه‌جویان سراسر دنیا روبان آبی پوشیدند. «کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل» (UNHCR) اعلام کرده است که ۳۲.۵ میلیون پناه‌جو در سراسر دنیا وجود دارد.

«حاملان روبان‌های آبی» منتقدینی هم داشتند. یکی از بینندگان مراسم می‌نویسد: «بله، پوشیدن روبان آبی کمک می‌کند. اجازه اقامت به پناه‌جویان در عمارت‌های ۱۰ اتاقه شما گام بعدی است. ادامه دهید، می‌توانید موفق شوید.»

 

کیت بلانشت کیت وینسلت بفتا بفتا ۲۰۲۳
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین