کد خبر: 67436 A

گلدی هان، خانم بازیگر، اسکار

انتقاد خانم بازیگر از شوخی‌های توهین‌آمیز در اسکار/ این مراسم دیگر جذابیت و فریبندگی ندارد

انتقاد خانم بازیگر از شوخی‌های توهین‌آمیز در اسکار/ این مراسم دیگر جذابیت و فریبندگی ندارد

این بازیگر ۷۷ ساله می‌گوید: اسکار قبلاً جذابیت داشت. سنتی نیستم اما شوخی‌ها گاهی اوقات توهین‌آمیزند و من دلم برای حرمت‌ها تنگ شده. مسائل سیاسی شده‌اند.

ایران آرت: «گلدی هان» در مصاحبه مفصلی با «ورایتی» می‌گوید مراسم اسکار همچون سال‌های پیش جذابیت و فریبندگی ندارد.

این بازیگر ۷۷ ساله می‌گوید: «قبلاً جذابیت داشت. سنتی نیستم اما شوخی‌ها گاهی اوقات توهین‌آمیزند. و من دلم برای حرمت‌ها تنگ شده. مسائل سیاسی شده‌اند. دوست دارم مردم شگفت‌زده شوند. دوست دارم مردم دوباره معتقد شوند. دوست دارم مردم بیشتر بخندند اما نه با هزینه کردن از دیگری.»

بازیگر «بر فراز دریا» (Overboard) و «مرگ درخور اوست» (Death Becomes Her) که در سال ۱۹۷۰ برنده اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل شده، می‌گوید از اینکه در آن مراسم اسکار حضور پیدا نکرده «حسرت» می‌خورد: «مسئله‌ای است که امروز به آن نگاه می‌کنم و می‌گویم: «عالی می‌شد اگر انجامش می‌دادم.»

به گزارش ۳۰نما، اسکار هان را «راکل ولش» از جانب او و از دست «فرد استر» دریافت کرد. هان می‌گوید حتی این مراسم را از تلویزیون نگاه نکرده تا نیم قرن بعد و به همراه «جیمی کیمل»‌ در یک مهمانی صمیمانه.

هان با این حال مراسم اسکار سال ۲۰۲۲ را دیده و در مورد سیلی «ویل اسمیت» به «کریس راک» می‌گوید: «فرهنگ فعلی ما را نشان می‌دهد. منظورم این است که می‌توان به آن نگاه کرد و گفت: «این چه اتفاقی بود که افتاد؟» کسی اختیار خودش را از دست داده. آن‌ها خویشتن‌داری نکردند. هوشمندانه فکر نکردند و عملی از آن‌ها سر زد که وحشتناک بود و پیشمان هم نشدند. این اتفاق به نظر من ماکت کوچکی از غالب اوقات دنیای ماست.»

 

IMG_20230310_080059_338

هان اضافه می‌کند: «کریس [راک] عالی بود – کاملاً خوددار بود و عواطفش را مهار کرد، و موفق شد با وقار ادامه دهد. این نمونه رفتاری است که می‌خواهیم دنیای ما به آن شبیه شود. اما متأسفانه، امروز چنین نیست.»

هان می‌گوید علت این است که دیگر ستاره حقیقی سینما وجود ندارد: «کجا هستند؟ ستارگان سنتی سینما هیجان می‌آفرینند. پیش از این می‌گفتیم: «بهتر است کمی استراحت کنم چون بیش از حد من را دیده‌اند.» بسیاری از این افرادی که بالا می‌آیند بیشتر از همه بازیگران [دهه‌های دورتر] پول می‌گیرد، اما شناخته‌شده نیستند.»

هان در بخش دیگری از مصاحبه فاش می‌کند که «هاروی واینستین» مانع تولید فیلم موزیکال «شیکاگو» (Chicago) با بازی او و «مدونا» شده است: «هاروی اساساً من و مدونا را دست کم گرفت.» او به یاد می‌آورد که واینستین فیلمنامه‌ای می‌خواسته که هان در آن بیست و چند ساله باشد در حالی که بازیگر در آن زمان پنجاه و چند ساله بوده است: «گفتم: «سر به سر من نگذار. چون می‌دانم هدفت چیست. ما توافق کرده بودیم.»»

 

اسکار گلدی هان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین