کد خبر: 67980 A

حسن عبدالهاشم‌ پور، اسحاق قویدل ، دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک

حسن عبدالهاشم‌ پور صحنه مرگ اسحاق قویدل را روایت می کند

حسن عبدالهاشم‌ پور صحنه مرگ اسحاق قویدل را روایت می کند

حسن عبدالهاشم پور، نامزد دریافت جایزه در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک برای اثر «صحنه مرگ» در بخش مینی فیچر، داستان زندگی مرحوم اسحاق قویدل از بدنسازان ایرانی را روایت می‌کند.

ایران آرت: حسن عبدالهاشم‌پور در مستندی با عنوان «صحنه مرگ» داستان زندگی مرحوم اسحاق قویدل، از بدنسازان ایرانی را روایت می‌کند.

روابط عمومی رادیو ورزش اعلام کرد: حسن عبدالهاشم پور گوینده و مجری شناخته شده رادیو تلویزیون و مستند ساز با اشاره به داستان این مستند توضیح داد: مرحوم اسحاق قویدل یکی از نامدارترین بدنسازهای ایرانی بود که از نزدیک او را می‌شناختم. پس از اینکه به سرطان سارکوم مبتلا شد و تحت تاثیر داروهای کُشنده قرار گرفت، تصمیم گرفتم تا در قالب یک مینی فیچر، هشدارهای زنده یاد قویدل را گردآوری کنم و در راستای افشاگری‌های پس از بیماری خودش، به جامعه ورزش و به خصوص بدنسازان اطلاعاتی را ارائه دهم. 

احسان قویدل

وی ادامه داد: ساخت اثر حدود دو هفته زمان برد چون جمع‌آوری تمام صحبت‌های هشدارگونه قویدل نیاز به همکاری خانواده و دوستانش داشت که خوشبختانه محقق شد. من هم به محض تکمیل طرح این ایده با دو نفر از نزدیک‌ترین دوستان اسحاق قویدل در شهرستان‌های ساری و بابل هماهنگی‌های لازم را انجام و پس از آن کار اجرایی را آغاز کردم.

تهیه‌کننده مستند «صحنه مرگ» گفت: مستند رادیویی یعنی کار مستقیم بر روی دل و روح مخاطب و هر آنچه قرار است به نمایش در بیاید که با چشمان بسته هم قابل دیدن باشد. شاید به نظر تجهیزات مستند تلویزیونی بیشتر باشد اما به اعتقاد من عنصر هنری و اثربخشی کار در مستند رادیویی چشم نوازتر است.

عبدالهاشم‌پور همچنین اظهار کرد: من در جشنواره قبلی مستند رادیویی پژواک حضور نداشتم اما تکاپوی مستندسازان را برای جشنواره کنونی دیدم. در واقع جشنواره پژواک شوقی را ایجاد کرد که برنامه‌سازان آثاری را آماده کنند که به لحاظ کیفی نسبت به دوره قبل بهتر است. در حقیقت این جشنواره با مشارکت گسترده‌تری انجام می‌شود. خدا را شاکرم که شبکه رادیویی ورزش به عنوان یکی از موثرترین شبکه‌های معاونت صدای رسانه ملی توانسته عیار خود را با حضور متعدد مستندها در بخش‌های مختلفی نشان دهد. توفیق رادیو ورزش در حقیقت صحت کارآیی و شایستگی همه همکاران در این شبکه رادیویی خواهد بود.

او در پایان تاکید کرد: امیدوارم در سال‌های آتی شاهد اضافه شدن شاخه ورزشی به بخش‌های رقابتی در جشنواره پژواک و دیگر جشنواره‌ها باشیم؛ چراکه ورزش امروز صرفا یک سرگرمی نیست و دارای پیامدهای فرهنگی و اجتماعی است که می‌تواند به تنهایی مستندهای گیرا و روح بخشی را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف احیای ساختار و ارتقای جایگاه مستند در برنامه‌های رادیویی و آموزش و بازآموزی مهارت‌های مستندسازی رادیویی در حال برگزار است. ۶ اثر از شبکه رادیویی ورزش در بخش‌های اصلی، ساختاری و مستمر نامزد دریافت جایزه در این دوره از جشنواره شد. 

حسن عبدالهاشم پور، نامزد دریافت جایزه در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک برای اثر «صحنه مرگ» در بخش مینی فیچر، داستان زندگی مرحوم اسحاق قویدل از بدنسازان ایرانی را روایت می‌کند.

 مستند «صحنه مرگ» کاری از حسن عبدالهاشم پور در بخش ساختاری (بخش مینی فیچر) هم در بین نامزدهای منتخب به چشم می خورد. 

اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای حوزه مستند ۱۸ اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود.

رادیو ورزش حسن عبدالهاشم پور اسحاق قویدل مستند رادیویی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین