کد خبر: 68095 A

سریال رهایم کن| رهایم کن| سکانس جنجالی رهایم کن

حمله تند کیهان به سریال رهایم کن/ فیلمی که عفت عمومی را تخریب می‌کند چرا روی بیلبوردها تبلیغ می‌شود؟/ پاسخ شهرداری تهران به کیهان

حمله تند کیهان به سریال رهایم کن/ فیلمی که عفت عمومی را تخریب می‌کند چرا روی بیلبوردها تبلیغ می‌شود؟/ پاسخ شهرداری تهران به کیهان

روزنامه کیهان در دو شماره متوالی به تبلیغات شهری سریال «رهایم کن» که آن را اخلاق ستیز معرفی کرده، اعتراض کرده است.

ایران آرت: روزنامه کیهان روز 17 اردیبهشت نوشت: تبلیغ یک سریال فاقد مجوز و اخلاق‌ستیز توسط سازمان زیبا‌سازی شهرداری تهران، سؤال برانگیز است!

به نقل از کیهان، با توجه به اینکه تبلیغات محیطی سریال «رهایم کن» هنوز در سطح شهر مشاهده می‌شود باید دید عکس‌العمل شهرداری تهران نسبت به اقدام سازمان زیبا‌سازی درخصوص تبلیغ این سریال چیست؟ جای سؤال است که یک سریال فاقد مجوز که به طور آشکار به تخریب عفت عمومی مشغول است، چرا و چگونه امکان تبلیغ محیطی در سطح شهر را یافته است؟

یک روز بعد کیهان بار دیگر به تبلیغات فیلم «رهایم کن» پرداخت و این بار نوشت: در پی انتشار خبری با عنوان «دردسر تازه یک سریال برای شهرداری تهران» در تاریخ یکشنبه هفدهم اردیبهشت در بخش اخبار ادبی و هنری صفحه 3 روزنامه کیهان، اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران، جوابیه‌ای را ارسال کرد.

متن جوابیه سازمان زیبا‌سازی شهر تهران به این شرح است:

«در پی برخی اظهارنظرها درخصوص تبلیغات سریال «رهایم کن» لازم به‌ذکر است که این سریال نمایش خانگی با اخذ مجوز رسمی از وزارت ارشاد اسلامی اقدام به تبلیغات محیطی در سازه‌های سطح شهر کرده و این سازمان براساس قانون، دخالتی در محتوای اکران شده ندارد.

بر اساس این گزارش، مجوز تبلیغات محیطی این سریال ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری صادر و به سازمان زیبا‌سازی ارسال شده ‌است. ضمن آنکه براساس ضوابط مصوب قانونی در وزارت ارشاد دو مرجع اداره‌ کل ارشاد اسلامی استان تهران و دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد مسئولیت صدور مجوز تبلیغات محیطی را به عهده‌ دارند.»

تبلیغ شهری سریال «رهایم کن» عفت عمومی را تخریب می‌کند!

کیهان در ادامه نوشته است: ضمن تقدیر از اهتمام آن سازمان به قانونمندی، با توجه به آنکه سریال مذکور، هم فاقد مجوز قانونی برای نمایش عمومی است و هم به محتوایی غیراخلاقی و ضدخانواده مبتلا است، باید هشدار می‌دادیم که تبلیغ آن در معابر و ترویج آن برای شهروندان،‌ اشتباه و مغایر با اهداف فرهنگی است.

گفتنی است، به رغم اعلام سازمان زیبا‌سازی در این جوابیه مبنی بر دریافت مجوز از دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اما عباس محمدیان، مدیرکل این دفتر در پاسخ به خبرنگار کیهان، مسئولیت این موضوع را نپذیرفت!

در همین حال، میثم نیلی مشاور عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ‌اشاره به سکوی منتشر‌کننده این سریال، در ویراستی نوشت: «فیلیمو، هر روز بدتر، مستهجن‌تر و بی‌قاعده‌تر از دیروز! بی‌قانونی و گردن فرازی بعضی‌ها تمامی ندارد» اما به نظر می‌رسد عدم تمرکز مسئولین این حوزه بر اجرای درست قانون و پاسکاری ایشان با یکدیگر فضایی را برای فرار سکویی متخلف فراهم کرده است و جای تعجب این‌جا است که سریالی فاقد مجوز و مروج فرهنگ بی‌بند و باری هنوز در تابلوهای تبلیغات شهری تهران خود‌نمایی می‌کند و نه سازمان زیبا‌سازی تهران مسئولیت آن‌را می‌پذیرد و نه دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی!

پایان مطلب کیهان

روزنامه کیهان رهایم کن سریال رهایم کن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین