کد خبر: 70261 A

روزنامه کیهان| ارادتمند نازنین بهاره تینا| فیلم تفریق| فیلم بی رویا| قاچاق فیلمها

واکنش کیهان به لو رفتن سه فیلم در یک هفته: کار خودشان است!/ این فیلم‌ها درآمد خود را از محافل و سفارتخانه‌های خارجی دریافت کرده‌اند!

واکنش کیهان به لو رفتن سه فیلم در یک هفته: کار خودشان است!/ این فیلم‌ها درآمد خود را از محافل و سفارتخانه‌های خارجی دریافت کرده‌اند!

روزنامه کیهان بانی انتشار غیر قانونی سه فیلم «تفریق»، «بی رویا» و «ارادتمند نازنین بهاره تینا» که در هفته اخیر لو رفته‌اند را خود عوامل فیلم می‌داند و می‌نویسد: می‌توان قاچاق آنها را بخشی از جنگ ترکیبی تلقی کرد تا به این وسیله، با دور زدن قانون، دسترسی عموم مردم به چنین فیلم‌هایی، بیشتر شود.

ایران آرت: کیهان نوشت: درحالی که گفته می‌شود بانی اصلی انتشار غیرقانونی آثار سینمایی در فضای مجازی، عوامل و دست‌اندرکاران خود این فیلم‌ها هستند، دبیر ستاد صیانت از آثار سینمایی از دستور رئیس ‌سازمان سینمایی برای بررسی فوری موضوع انتشار قاچاق فیلم خبر داد. نسخه غیرمجاز برخی از فیلم‌های پشت خط اکران مانده، در شبکه‌های اجتماعی لو رفته است. فیلم‌هایی که برخی از آنها یا توسط فیلم‌سازان و بازیگرهای غرق در حواشی سیاسی ساخته شده‌اند و یا آن‌قدر ضعیف و نازل هستند که اکران‌شان موجب کاهش اعتبار سازندگان‌شان خواهد شد. به همین دلایل و با توجه به این‌که نسخه بین‌المللی فیلم‌ها قاچاق شده است، این گمان وجود دارد که فیلم‌های مذکور توسط بانیان آنها روی خط اکران غیرقانونی رفته‌اند.

این روزنامه در ادامه نوشت: با توجه به این‌که اغلب این فیلم‌ها محتوایی ضدخانواده و بعضاً غیراخلاقی دارند، می‌توان قاچاق آنها را بخشی از جنگ ترکیبی تلقی کرد تا به این وسیله، با دور زدن قانون، دسترسی عموم مردم به چنین فیلم‌هایی، بیشتر شود. فیلم‌هایی که غالباً نیازی به اکران و فروش ندارند، چون درآمد خود را از محافل و سفارتخانه‌های خارجی دریافت کرده‌اند!

کیهان ادامه داد: به همین دلایل و با توجه به این‌که این فیلم‌ها عموماً برای فرهنگ عمومی و وجهه سینمای ایران زیان‌آور هستند، علاوه‌بر سازمان سینمایی، مراجع و نهادهای قضائی و امنیتی نیز باید به ماجرای انتشار نسخه غیرمجاز فیلم‌های مشکل‌دار در فضای مجازی ورود کنند.

فیلم تفریق

به نوشته کیهان، در همین حال، جعفر انصاری‌فر دبیر ستاد صیانت از آثار سینمایی ضمن تأکید بر این‌که با دستور ریاست محترم سازمان سینمایی، موضوع قاچاق فیلم در دستور کار ستاد صیانت قرار گرفت، ادامه داد: با بررسی‌های مقدماتی صورت گرفته، مشخص شد که با توجه به رعایت دقیق مراقبت‌های حفاظتی از جمله استفاده از دی‌سی‌پی برای بازبینی فیلم‌ها، انتشار آثار خارج از سازمان‌های دولتی و احتمالاً از دفاتر فیلم‌ها یا جشنواره‌های خارجی صورت گرفته است. به همین دلیل مراتب برای بررسی فنی به قوه‌قضائیه و پلیس فتای فراجا برای شناسایی منشأ نشر فیلم، منعکس شد. به گفته وی، با توجه به حاشیه‌های موجود درباره قاچاق فیلم‌ها، احتمال سازمان‌یافتگی انتشار غیرقانونی فیلم‌های مذکور وجود دارد به‌گونه‌ای که نسخه‌های منتشر شده‌، دارای کیفیت اصلی و بدون عنوان و نشانه‌گذاری بازبینی هستند. دبیر ستاد صیانت از آثار سازمان سینمایی اضافه کرد: شائبه‌هایی در مورد رعایت امانت‌داری و حفظ حقوق اثر توسط پخش‌کننده بین‌المللی فیلم‌ها نیز وجود دارد که امیدواریم در سیر تحقیقات فنی مراجع ذی‌صلاح‌، موضوع کاملا مشخص شود. 

 

عبدالرضا کاهانی کیهان ارادتمند نازنین، بهاره و تینا فیلم قاچاقچی تفریق بی رویا فیلم لو رفته
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین