کد خبر: 70745 A

داریوش مهرجویی| داریوش مهرجویی قتل| داریوش مهرجویی و همسرش

چرا دختر داریوش مهرجویی گفت قاتلین میان ما هستند؟ / روایت روزنامه همشهری/ دزدی نمادین ۲ سنتور خاص

چرا دختر داریوش مهرجویی گفت قاتلین میان ما هستند؟ / روایت روزنامه همشهری/ دزدی نمادین ۲ سنتور خاص

قتل داریوش مهرجویی و همسر هنرمندش وحیده محمدی فر به یکی از پرونده های قضایی جنجالی تبدیل شده و توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده است.

ایران آرت: روزنامه همشهری به بررسی جمله دختر داریوش مهرجویی در مراسم تشییع پیکر پدر و مادرش که دیروز برگزار شد پرداخته است.

این روزنامه نوشته است: «به قول بابام قاتلان واقعا میان ما هستند.» این جمله‌ای بود که مونا مهرجویی روز گذشته در مراسم تشییع پیکر پدر و مادرش به زبان آورد. اما آیا او از گفتن این جمله هدف خاصی داشته؟ آیا فقط می‌خواست جمله معروف پدرش را تکرار کند و یا اطلاعاتی داشته که هم نمی‌توانست بگوید و هم می‌خواست با همه مردم به اشتراک بگذارد؟

برای رسیدن به پاسخ باید چند نکته را با هم مرور کنیم.

اول: جمله‌ای که داریوش مهرجویی به زبان آورده بود را یادتان هست: «قاتلان میان ما هستند.» اما حالا دخترش کلمه «واقعا»‌ را هم به آن اضافه کرده است. این کلمه مفهوم دارد و تأکید. یعنی مونا مهرجویی دارد تأکید می‌کند که قاتلان پدر و مادرش در میان «ما» هستند. پس باید دید منظور او از «ما» چیست.

دوم: صحنه قتل دلخراش داریوش مهرجویی و همسرش را یک‌بار دیگر مرور می‌کنیم. عاملان جنایت در شب حادثه به راحتی و بی‌آنکه قفل در را بشکنند، شیشه پنجره را تخریب یا از زور استفاده کنند وارد ویلای قربانیان شده‌اند. یعنی در به‌راحتی و از سوی صاحبخانه به‌روی آنها باز شده و وارد ویلا شده‌اند. پس آنها از قبل با مقتولان آشنا بوده‌اند و این آشنایی به حدی بوده که به خانه‌شان رفت‌وآمد هم داشته‌اند. از طرفی اگر یادتان باشد، در همان روز نخست حادثه سردار قنبری، رئیس پلیس آگاهی فراجا که برای بررسی صحنه جرم به محل جنایت رفته بود، اعلام کرد که با توجه به نحوه ورود قاتل یا قاتلان به خانه قربانیان، آنها افرادی آشنا بوده‌اند و از قبل این خانواده را می‌شناخته‌اند. با کنار هم گذاشتن این اطلاعات، شاید بتوان پی به‌منظور مونا مهرجویی از کلمه «ما»‌ برد. شاید منظور او کسانی است که از آشنایان این خانواده هستند و به خانه آنها رفت‌وآمد داشته‌اند. در این صورت، انگیزه آنها از جنایت چه بوده است؟

be1JD2yeyDMm

سوم: بررسی پرونده‌های جنایی نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های قتل‌هایی که از سوی آشنایان رخ می‌دهد، مسئله مالی است. آیا داریوش مهرجویی و همسرش با افرادی اختلاف مالی داشته‌اند؟ آیا قاتلان برای رسیدن به پول دست به این جنایت زده‌اند؟ طبق آنچه از همان روز نخست معلوم شد، از خانه قربانیان اموال زیادی سرقت نشده است. اصلا اموالی که وسوسه چنین سرقتی را به جان یک سارق بیندازد در آن خانه وجود نداشته است. پس باید انگیزه را در اختلافات مالی جست‌‌وجو کرد. اما قربانیان با چه افرادی اختلاف مالی داشته‌اند؟ و مظنونان این پرونده چه کسانی هستند؟

چهارم:‌ بررسی‌های پلیس نشان می‌دهد که داریوش مهرجویی و همسرش با تنها کسانی که اختلاف مالی داشته‌اند، دزدان 2سنتور از خانه‌شان بوده‌اند. ماجرای سرقت سنتورها از خانه آنها را که شنیده‌اید؟ قربانیان زمانی که به مسافرت خارج از کشور رفته بودند، کلید ویلایشان را در اختیار آشنایشان قرار داده بودند که به آنجا سر بزند اما وقتی برگشتند متوجه سرقت 2سنتور باارزش از خانه‌‌شان شدند؛ 2سنتوری که از فیلم «سنتوری» یادگار مانده و نزد داریوش مهرجویی بوده و اسم و عکس بهرام رادان و داریوش مهرجویی روی این سنتور‌ها حک شده بود.

پرونده این سرقت به همین راحتی کنار گذاشته نشد. طی سال‌های گذشته داریوش مهرجویی و همسرش بارها تلاش کردند فرد مظنون را مجاب کنند که سنتورها را برگرداند اما موفق نشدند. در این مدت کشمکش بین آنها ادامه داشت. آنها حتی فرد مظنون را تهدید به شکایت کردند و تا پیش از لحظه به قتل‌رسیدنشان نیز این ماجرا ادامه داشت و این تنها اختلاف مالی قربانیان بود که تا‌کنون پلیس در جریان تحقیقات خود به آن رسیده است.

پنجم: پلیس تا‌کنون 9مظنون را در این پرونده دستگیر کرده که تحقیقات از آنها ادامه دارد. شاید این، همان تفسیر جمله‌ای باشد که مونا مهرجویی روز گذشته در مراسم تشییع پیکر پدر و مادرش به زبان آورد. شاید منظور او از اینکه « قاتلان واقعا میان ما هستند» همین مظنونان دستگیر شده باشند. اما پلیس هنوز منتظر است، چرا که باید تحقیقات کامل شود. قاتل نه‌تنها باید به ارتکاب جنایت اعتراف کند، بلکه باید با حضور در صحنه جنایت، همه جزئیات شب حادثه را شرح دهد. باید توضیح دهد که چطور وارد خانه قربانیان شده، شرایط خانه چگونه بوده و چطور داریوش مهرجویی و همسرش را به قتل رسانده است تا هیچ جای شکی برای کشف حقیقت باقی نماند. شاید مونا مهرجویی هنوز منتظر است که تحقیقات درباره پرونده قتل پدر و مادرش تکمیل شود و شاید به همین دلیل بود که نمی‌خواست به‌طور دقیق اشاره کند که منظورش از جمله «قاتلان واقعا میان ما هستند»‌ چیست.

DOoIn4oevdEj

داریوش مهرجویی داریوش مهرجویی و همسرش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین