کد خبر: 72103 A

اسکارلت جوهانسون| هوش مصنوعی

اسکارلت جوهانسون قربانی هوش مصنوعی شد

اسکارلت جوهانسون قربانی هوش مصنوعی شد

او ضمن مخالفت با استفاده از صدایش در چت جی‌بی‌تی، می‌گوید از اینکه متوجه شده صدای او را با استفاده از هوش مصنوعی شبیه‌سازی کرده و مورد استفاده قرار داده‌اند، بهت‌زده و خشمگین شده است.

ایران آرت: اسکارلت جوهانسن می‌گوید «سم آلتمن» مدیر عامل اوپن‌ای‌آی سپتامبر گذشته با او تماس گرفته و خواستار استفاده از صدایش در نسخه جدید چت‌جی‌پی‌تی شده است. این کمپانی به تازگی چت‌جی‌پی‌تی ۴-او (ChatGPT 4o) را منتشر کرده که صدای چت‌بات آن یادآور هوش مصنوعی «سامانتا» با صداپیشگی جوهانسن در فیلم «او» (Her) است.

جوهانسن می‌گوید پس از شنیدن صدای «اسکای» را شنیده وکلایی استخدام کرده تا درباره اینکه کمپانی چگونه مدل هوش مصنوعی جدید را ساخته اطلاعاتی به دست بیاورد. تحقیقات او در نهایت باعث شد که اوپن‌ای‌آی اعلام کند از این صدا استفاده نخواهد کرد.

جوهانسن در مصاحبه با «ان‌پی‌آر» می‌گوید: «وقتی دموی منتشر شده را شنیدم، بهت‌زده و خشمگین شدم و باور نمی‌کردم که آقای آلتمن صدایی را دنبال کرده که به‌شدت به صدای من شبیه است و دوستان نزدیک من و نشریات خبری نمی‌توانند تفاوتش را تشخیص دهند.»

به نقل از 30نما، بازیگر «بیوه سیاه» (Black Widow) می‌گوید آلتمن دو روز پیش از انتشار چت‌جی‌پی‌تی جدید با نمایندگان او تماس گرفته و خواستار تجدید نظر جوهانسون شده اما دموی «اسکای» پیش از مذاکره آن‌ها منتشر شده است. آلتمن در روز انتشار مدل جدید چت‌جی‌پی‌تی واژه «او» را در ارجاع به فیلم جوهانسن توییت کرد.

اوپن‌ای‌آی دوشنبه این هفته اعلام کرد که «اسکای» نه یک مدل صوتی بلکه صدای «طبیعی» بازیگر زن ناشناسی است و هدف کمپانی تقلید صدای جوهانسن نبوده است: «ما معتقدیم که صداهای هوش مصنوعی نباید تعمداً صدای متمایز یک سلبریتی را تقلید کنند.»

هوش مصنوعی اسکارلت جوهانسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین