کد خبر: 11133 A

کتاب‌های نویسنده فقید در انتظار مجوز ارشاد

 کتاب‌های نویسنده فقید در انتظار مجوز ارشاد

دو سال از درگذشت فتح‌الله بی‌نیاز می‌گذرد اما چند کتاب این داستان‌نویس و منتقد ادبی هنوز به چاپ نرسیده‌اند.

ایران آرت: علیرضا زرگر مدیر جایزه مهرگان درباره آثار به‌جامانده و منتشرنشده بی‌نیاز گفت: دو سه سال قبل از فوت آقای بی‌نیاز  چهار کتاب ایشان از سوی ناشر به وزارت فرهنگ و ارشاد سپرده شده، اما هنوز مجوز انتشار نگرفته‌اند.

او به ایسننا افزود: یادنامه آقای بی‌نیاز هم به خاطر پنج مقاله در اداره کتاب مانده است و ما به خاطر وفاداری به سنت آقای بی‌نیاز که با سانسور مخالف بود، حاضر به تغییر این مقالات نشده‌ایم و همچنان منتظریم تا این یادنامه مجوز بگیرد. همچنین از او آثار دیگری باقی مانده که با همکاری همسر ایشان و جایزه مهرگان در آینده آماده انتشار می‌شود. 

500 مقاله، نقد و مرور کتاب، ۱۵۰ جلسه سخنرانی و نقد و بررسی ادبیات داستانی معاصر، چند ده مصاحبه و گفت‌وگو درباره مسائل ادبیات، ۲۲ رمان و مجموعه داستان، هشت کتاب مرجع درباره نقد و نظریه‌های ادبی و آثار چاپ‌نشده دیگر حاصل ۶۷ سال عمر فتح‌الله بی‌نیاز است.

فتح‌الله بی‌نیاز متولد سال ۱۳۲۷ در مسجدسلیمان و دانش‌آموخته رشته برق از دانشگاه صنعتی شریف بود که ۱۲ مهرماه سال ۹۴ بر اثر ایست قلبی و در سن ۶۷ سالگی از دنیا رفت.

مکانی به وسعت هیچ (رمان)، حلقه نفوذناپذیر گرگ‌های خاکستری (رمان)، می‌روم که بمیرم (مجموعه داستان)، ستیزه‌جوی دلتنگ (رمان)، گل‌ سرخ، ای تناقض ناب (داستان بلند)، نوعی خصومت (مجموعه داستان)، بعد از مرگ هنوز می‌میرم (رمان) و نقد، تحلیل و تفسیر چند داستان معتبر جهان از جمله آثار این نویسنده‌اند.

 

فتح الله بی نیاز مجوز نشر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین