کد خبر: 17088 A

همه هزینه‌ها برای موراکامی / چرا آقای نویسنده این قدر مورد توجه است

همه هزینه‌ها برای موراکامی / چرا آقای نویسنده این قدر مورد توجه است

جشنواره ای در فیلیپین به نام هاروکی موراکامی، نویسنده شهیر ژاپنی نام گذاری شده است.

ایران آرت: به گزارش جام جم، شاید بتوان گفت هاروکی موراکامی، توانسته در بازار کتاب جهان از مدها و تب‌های یکی دو ساله فراتر برود و چند سالی به عنوان مورد توجه‌ترین رمان‌نویس جهان ادبیات داستانی مطرح باشد.

همین است که حالا جشنواره‌ای ادبی به نام هاروکی موراکامی ترتیب داده شده تا خوانندگان آثار این نویسنده ژاپنی بتوانند کتاب‌هایش را از طریق موسیقی، فیلم و گفت‌وگو تجربه کنند. ایسنا به نقل از رپلر نوشته: اولین جشنواره هاروکی موراکامی در سه بخش موراکامی را تماشا کن، درباره موراکامی حرف بزن و به موراکامی گوش بده در مانیلای فیلیپین 

این جشنواره که برای تجربه رمان‌های این نویسنده مطرح ژاپنی ترتیب داده شده، از 27 فوریه کار خود را آغاز می‌کند و بازدید از آن برای عموم آزاد است. بازدیدکنندگان علاوه بر شرکت در برنامه‌های چندرسانه‌ای و نوی این جشنواره، می‌توانند فیلم سینمایی «جنگل نروژی» به کارگردان تران آن هونگ را هم تماشا کنند.

استادان بالارتبه ژاپنی و فیلیپینی در این مراسم درباره ابعاد مختلف کارهای موراکامی سخنرانی می‌کنند. یکی از این سخنرانان فرانک چیماتو شاعر، مقاله‌نویس و روزنامه‌نگار است که درباره ارتباط دوندگی و نویسندگی در کارهای این داستان‌نویس صحبت می‌کند.

در روزهای 23 و 24 مارس هم دو کنسرت با محوریت حس کتاب‌های موراکامی در این جشنواره اجرا می‌شود.

هاروکی موراکامی، متولد 12 ژانویه 1949 است و نویسندگی را پس از پایان تحصیلات دانشگاهی و راه‌اندازی یک کلوب جاز در توکیو شروع کرد. رمان عاشقانه جنگل نروژی که سال 1987 منتشر و به اثری پرفروش تبدیل شد، او را به عنوان یک ستاره ادبی به شهرت رساند.«84Q1» طولانی‌ترین رمان موراکامی است که سال 2009 در سه جلد به زبان ژاپنی چاپ شد.

هاروکی موراکامی موراکامی جشنواره ادبی موراکامی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین