کد خبر: 33772 A

گزارش ایران‌آرت از سه‌گانه عجیب برنامه نوروزی شبکه چهار، حضور کرگدنیِ سعدی و گفت‌وگوی جنجالی با مسعود سعد سلمان

احضار روح سعدی و حافظ روی آنتن زنده شبکه چهار!

احضار روح سعدی و حافظ روی آنتن زنده شبکه چهار!

با حضور سعدی و حافظ و فردوسی در شبکه چهار ما در ایران‌آرت یاد دو حضور سعدی و مسعود سعد سلمان در عصر حاضر افتاده‌ایم؛ این گزارش کوتاه را بخوانید

ایران‌آرت: برنامه ویژه تحویل سال شبکه چهارم سیما، یکی از پرحاشیه ترین برنامه های نوروزی امسال بوده است.

اگر هم در آن ساعت از بامداد اول فروردین، یکی از تماشاگران شبکه چهار نبودید، احتمالا تا حالا ویدیوهای این برنامه عجیب با اجرای امیرحسین مدرس را دیده اید. او به عنوان مجری برنامه، با سه نفر با گریم های حافظ، سعید و فردوسی به گفت و گو پرداخت.

شکل پرداخت چنین گفت وگوهایی در آن برنامه آنقدر خامدستانه و زمخت بود که سر و صدای بسیاری از کاربران شبکه های مختلف اجتماعی را درآورد.

از نقل این واکنش ها معذوریم چون اغلبشان بدون ملاحظه فضای رسمی رسانه ها ابراز شده است.

ما در ایران آرت این طور فکر نمی کنیم که اساسا چنین ایده ای اشتباه بوده است بلکه معتقدیم اجرای بد، چنین ایده ای را کاملا تباه کرده است؛ نه خبری از فانتزی بود و نه همنشینی خیال و واقعیت. حتی وقتی عنوان مهمان‌ها که شاعران کهن ایران بودند بر روی تصویر نقش می بست، بیشتر مایه انبساط خاطر بود تا اینکه تاثیری در مخاطب بربیانگیزد.

سعدی روی جلد، مسعود سعد در هرمس

حضور جناب سعدی در این برنامه ما را یاد دو مورد انداخته است؛ نخست عکس جلد یکی از شماره های هفته نامه «کرگدن» که در آن اعضای تحریریه کنار سعدی نشسته بودند. بازیگر نقش سعدی در این عکس، ضیاءالدین دری، کارگردان سینما و تلویزیون بود که در نقش سعید گریم شده بود و تا لحظه مرگش البته عنوان نشد که جناب سعدی، آقای دری بوده است.

مورد دیگر، مربوط به اجرای درست ایده ای مشابه است. زنده یاد مجتبی عبدالله نژاد، منتقد ادبی خوش ذوق، چند سال پیش در انتشارات هرمس آغاز به انتشار سلسله گفت وگوهایی خیالین با بزرگان ادبیات کهن کرد. اولین جلد مربوط به گفت وگو با مسعود سعد سلمان، شاعر حبسیه سرای ایرانی بود. تفاوت کار او با کاری که حالا شبکه چهاری ها کرده اند در همین اجرای درست بود؛ عبدالله‌نژاد بر اساس متن مسعود سعد سلمان حدس زده بود که اگر با او به گفت وگو بنشیند از او چه پاسخ هایی خواهد شنید.

فردوسی حافظ سعدی سعدی شیرازی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین