کد خبر: 52641 A

پاتوق نویسندگان مشهور جهان/ عکس

پاتوق نویسندگان مشهور جهان/ عکس

نویسندگانی مثل ویلیام فاکنر، بری هانا، لری براون و در زمان معاصر نویسندگانی مثل ویلی موریس و جان گریشام این مکان را به عنوان پاتوق انتخاب می‌کردند.

ایران آرت: کتابفروشی اسکوار بوکس که به کتابخانه میدان آکسفورد یا خانه کارشناسی ارشد آکسفورد نیز شهرت دارد در شهر آکسفورد ایالت می‌سی‌سی‌پی آمریکا تاریخ تقریباً قدیمی از حضور نویسندگان مشهور آمریکایی در این کتابفروشی بوده است. نویسندگانی مثل ویلیام فاکنر، بری هانا، لری براون و در زمان معاصر نویسندگانی مثل ویلی موریس و جان گریشام این مکان را به عنوان پاتوق انتخاب می‌کردند. این فروشگاه کوچک و جالب دارای مجموعه عظیمی از کتاب‌های حوزه کودک است و نویسندگان نیز برای خواندن این کتاب‌ها در این کتابفروشی حاضر می‌شوند.

فاکنر یکی از مهم‌ترین نویسندگان ادبیات آمریکا و مشخصاً ادبیات جنوب آمریکاست. با اینکه اولین آثار فاکنر از سال ۱۹۱۹، و بیشترشان در دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ منتشر شده بود، وی تا هنگام دریافت جایزهٔ نوبل در سال ۱۹۴۹ نسبتاً ناشناخته مانده بود. حکایت و رمان آخر او چپاولگران برندهٔ جایزه پولیتزر داستان شدند.

به گزارش ایبنا، اسکوار بوکس در سال 1979 تاسیس شده است و به نوشته وب‌سایت این کتابفروشی به غیر از ویلیام فاکنر سالیانه میزبان نزدیک به 150 نویسنده از سراسر آمریکا بوده است. این کتابفروشی به طور تنگاتنگ با دانشگاه می‌سی‌سی‌پی ارتباط علمی دارد و بسیاری از کتاب‌های منتشر شده در این دانشگاه در این کتابفروشی وجود دارد.

بخش کودک این کتابفروشی در سال 2003 با عنوان اسکوار جونیور (Books, Jr Square) راه‌اندازی شد که تا کنون در عرضه و تولید کتاب‌های حوزه کودک بسیار موفق عمل کرده است. بخش دیگر کتابفروشی مربوط به کتاب‌های سرگرمی و مجلات مختلف است که معمولاً کتاب‌های دست دوم نیز در آن یافت می‌شود. یک قسمت جالب دیگر کتابفروشی در طبقه بالای آن اختصاص به فروش کتاب‌های نایاب و قدیمی دارد که البته هرکس اجازه ورود به این مکان را ندارد.

 
 
ادبیات جان گریشام ویلیام فاکنر کتابفروشی کتابفروش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین