کد خبر: 55105 A

برترین رمان‌های ۲۰۲۰/ از "نیمه گمشده" بریت بنت تا "آینه و نور" هیلاری منتل

برترین رمان‌های ۲۰۲۰/ از "نیمه گمشده" بریت بنت تا "آینه و نور" هیلاری منتل

مهم‌ترین کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۲۰ که تمامی آنها در فهرست برترین کتاب‌های سال قرار گرفته‌اند، معرفی شدند.

ایران آرت: آرش نهاوندی در همشهری نوشت: همه‌ساله در پایان سال میلادی روزنامه‌ها و مجلات برتر در آمریکا و اروپا که به‌طور تخصصی در حوزه کتاب کار می‌کنند، برترین رمان‌های سال را به انتخاب منتقدان همکار خود، معرفی می‌کنند.

در این مطلب به برخی از مهم‌ترین کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز در سال 2020 که تمامی آنها نیز در فهرست برترین کتاب‌های سال قرار گرفته‌اند، پرداخته‌ایم. 

نیمه گمشده

"نیمه گمشده" دومین رمان "بریت بنت" است که توسط "ریور هد بوکز" انتشار یافته است. این کتاب در سال2020 در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته بود. اچ‌بی‌او نیز حقوق ساخت یک مینی‌سریال را با اقتباس از این رمان به‌دست آورده؛ "بنت" تهیه‌کننده اجرایی این مینی‌سریال خواهد بود. "بریت بنت" در این رمان به زندگی چند نسل از یک خانواده در طول سال‌های دهه1940 تا دهه1990 می‌پردازد. این داستان بر محور زندگی دو خواهر دوقلوی سیاهپوست نگاشته شده است. 

شماس کینگ‌کنگ

"شماس کینگ‌کنگ" نوشته جیمز مک براید است. شماس کینگ‌کنگ نیز یکی از بهترین کتاب‌ها به انتخاب نیویورک‌تایمز است. جیمز مک براید را با کتاب‌ "پرنده ارباب خوب" می‌شناسند. جیمز مک براید در رمان "شماس کینگ‌کنگ" به روایت یک جنایت رخ‌داده در سال1969 می‌پردازد. مک براید در این کتاب همه افرادی که در حادثه تیراندازی یک شماس کلیسا به جوانی سیاه‌پوست حضور داشتند را دوباره زنده کرده است. او در این داستان از خلال روایت داستان شخصیت‌های اصلی تلاش دارد واقعیت درباره این حادثه را برملا کند. 

هتل شیشه‌ای

"هتل شیشه‌ای" کتابی است نوشته "امیلی سنت جان ماندل". این پنجمین کتاب "ماندل" و نخستین کتاب وی پس از دریافت جایزه "آرتور سی‌کلارک" در سال2015 است. "هتل شیشه‌ای" نیز در 2020 در فهرست کتاب‌های برتر و پرفروش نیویورک‌تایمز قرار گرفته بود. در این کتاب معمایی، "ماندل" به رویدادها و اتفاقات پس از ناکامی "ترفند پانزی" (یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه) در ونکوور کانادا، می‌پردازد. 

آینه و نور 

کتاب آینه و نور هیلاری مانتل نیز در زمره بهترین کتاب‌های سال‌جاری قرار گرفته بود. این آخرین کتاب از سه‌گانه هیلاری مانتل درباره داستان زندگی توماس کرامول از وزرای مهم هانری هشتم پادشاه انگلستان است. در این کتاب به آخرین سال‌های زندگی توماس کرامول پرداخته شده است. هیلاری مانتل در کتاب اول این سری داستان‌ها به نام "تالار گرگ‌ها" به سال‌های اولیه زندگی توماس کرامول پرداخته بود. کتاب تالار گرگ‌ها به فارسی توسط کیومرث پارسای ترجمه شده است. 

رودهام 

کتاب "رودهام" که در 2020 در فـهـرسـت کـتاب‌های پرفـروش نـیویـورک‌تــایــمـز و ساندی‌تایمز قرار گرفته بود، جدید‌ترین اثر "کورتیس سیتنفلد" است که تحسین منتقدان را برانگیخته است. این رمان ازجمله رمان‌های تاریخی است که در آن نویسنده به پیشگویی می‌پردازد، منتها با این تفاوت که کورتیس سیتنفلد در "رودهام" به پیشگویی آینده نمی‌پردازد بلکه به گذشته بازمی‌گردد و به بررسی این مسئله می‌پردازد که اگر هیلاری کلینتون با بیل کلینتون ازدواج نمی‌کرد زندگی وی چه مسیری را پیدا می‌کرد. آیا او بدون کلینتون هم پا به عرصه سیاست می‌گذاشت یا یک زندگی کاملاً متفاوت را پی می‌گرفت.

ادبیات رمان نویسنده هیلاری منتل رمان نویس رمان نویسی نویسنده مشهور بریت بنت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین