کد خبر: 60825 A

رمان‌های مهیج سال ۲۰۲۱/ از "بیلی سامرز" استیون کینگ تا "دختر رویایی" لورا لیپمن

رمان‌های مهیج سال ۲۰۲۱/ از "بیلی سامرز" استیون کینگ تا "دختر رویایی" لورا لیپمن

روزنامه گاردین با اشاره به جدیدترین آثار نویسندگان رمان‌های معروفی چون "درخشش" و "دختری در قطار"، بهترین رمان‌های روز را در ژانر مهیج معرفی کرد.

ایران آرت: ژانر مهیج یکی از ژانرهای محبوب در سینما و ادبیات است که معمولا با عناصری چون تعلیق، هیجان، غافلگیری، انتظار و دلهره شناخته می‌شود. رمان‌های مهیج، تا لحظه رسیدن به نقطه اوج داستان، خواننده را در جای خود میخکوب نفسش را در سینه حبس می‌کنند بنابراین در بین عاشقان هیجان طرفداران خود را دارند. 

داستان‌های مهیج ممکن است درون مایه روانشناختی، جاسوسی، جنایی، حقوقی یا حتی ماورالطبیعی داشته باشند اما همگی آنها معمولا حول یک شخصیت منفی می‌گردند که موانعی را برای قهرمان داستان ایجاد می‌کند تا از آنها به سلامت عبور کند. از این رو، خطر و درگیری از اجزاء جدایی ناپذیر خط داستانی همه آثار در این ژانر هستند. از جمله محبوبترین رمان‌های مهیج سالهای گذشته می‌توان به دختر گمشده نوشته گیلین فلین، زنی در کابین ۱۰ اثر روث ور و فهرست مهمانان از لوسی فولی اشاره کرد که همگی به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، در ادامه فهرست بهترین رمان‌های مهیج روز را به انتخاب روزنامه انگلیسی گاردین می‌خوانید: 

کُندسوزی (A Slow Fire Burning) اثر پائولا هاوکینز

مهیج‌ترین رمان‌های روز به انتخاب گاردین 

رمان دختری در قطار اثر پائولا هاوکینز یک پدیده ادبی بود که ۲۳ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفت. اثر جدید این نویسنده انگلیسی یک رمان غافلگیرکننده، تاثیرگذار و سرشار از احساسات بوده که از دختری در قطار هم بهتر است. این اثر جدید رمانی مهیج و چند لایه با داستانی پیچیده است که نشان می‌دهد چطور کار مردم معمولی به ارتکاب قتل و جنایت می‌کشد.  

ماجراهای رمان کندسوزی با پیدا شدن جسد مردی جوان در یک خانه قایقی در لندن آغاز می‌شود. کشف این جسد، سه زنی را که با مقتول ارتباط داشتند در مظان اتهام قرار می‌دهد؛ میریام که در خانه قایقی کناری ساکن است و به وضوح چیزهایی را از پلیس مخفی می‌کند، زن جوانی به نام لورا که به عنوان آخرین نفر با لباس‌هایی آغشته به خون خانه مقتول را ترک کرده و کارلا، عمه عزادار مقتول که هنوز رخت عزای یکی دیگر از اعضای خانواده‌اش را از تن درنیاورده است؛ سه زنی که به دلایل مختلف در آتش کینه و خشم می‌سوزند و دانسته یا ندانسته آتشی در وجودشان زبانه می‌کشد تا بدی‌هایی که در حقشان شده را تلافی و جبران کنند. در این رمان مهیج می‌بینیم وقتی پای انتقام در میان باشد حتی انسان‌های خوب هم قادر به انجام کارهای وحشتناک هستند. هر کدام از کاراکترها تا کجا برای رسیدن به آرامش درونی پیش خواهند رفت و رازهای نهان قبل از آن که شعله بکشند تا به کجا آتش زیر خاکستر باقی خواهند ماند؟

رمان کندسوزی از پاولا هاوکینز ۳۱ اوت ۲۰۲۱ (۹ شهریور ۱۴۰۰) توسط انتشارات ریورهد بوکس چاپ و روانه بازار می‌شود.

بیلی سامرز (Billy Summers) اثر استیون کینگ

مهیج‌ترین رمان‌های روز به انتخاب گاردین 

وقتی استیون کینگ کوک و سرحال باشد هیچ نویسنده‌ای به گرد پایش هم نمی‌رسد. در رمان جدید این نویسنده آمریکایی، بیلی سامرز، از همان خط‌های ابتدایی مشخص است که برای خواننده سنگ تمام خواهد گذاشت. بیلی یک کهنه سرباز جنگ عراق، تک تیرانداز و آدمکش مزدور است که هنوز خود را انسان خوبی می‌داند چون تنها دستور قتل افرادی را اجرا می‌کند که واقعا آدم بدی باشند. حالا این تک تیرانداز ماهر تصمیم گرفته پس از انجام آخرین ماموریتش آدمکشی را برای همیشه کنار بگذارد. بیلی یکی از بهترین‌های حوزه کار خودش است و در محو کردن تمامی آثار و مدارک پس از قتل برای خودش یک پا هری هودینی (بزرگترین شعبده باز تاریخ) است بنابراین کسی فکرش را هم نمی‌کند که در آخرین ماموریت خود دچار مشکل شود اما ... 

رمان جذاب و خواندنی بیلی سامرز درباره عشق، شانس، تقدیر و یک قهرمان پیچیده است که آخرین تیر را به سمت رستگاری نشانه می‌رود. این رمان جنایی ۳ اوت (۱۲ مرداد ۱۴۰۰) توسط انتشارات اسکریبنر منتشر شد.

دختر رویایی (Dream Girl) اثر لورا لیپمن

مهیج‌ترین رمان‌های روز به انتخاب گاردین 

لورا لیپمن، نویسنده و روزنامه‌نگار ۶۲ ساله آمریکایی که بیش از ۲۰ رمان کارآگاهی در کارنامه خود دارد، پس از انتشار رمان پرفروش بانوی دریاچه این بار یک رمان مهیج روانشناختی تاریک و پیچیده نوشته است درباره رمان‌نویسی موفق به نام جری اندرسون. اندرسون با رمانی به نام دختر رویایی به شهرت و ثروت می‌رسد اما پس از یک سانحه در پنت هاوس خود در بالتیمور به بستر بیماری می‌افتد. این نویسنده در اثر مصرف قرص های مسکن روز به روز گیج‌تر و هراسان‌تر شده و بین خاطرات رویاگونه خود و واقعیت معلق می‌شود. این نویسنده می‌ترسد مثل مادرش که به تازگی بر اثر زوال عقل از دنیا رفت، در حال از دست دادن ارتباط خود با دنیای واقعیت باشد. در همین اوضاع، وی مرتبا تماس‌های تلفنی عجیب و اسرارآمیزی از طرف یک زن دریافت می کند که می‌گوید یکی از شخصیت های رمان اوست و به زودی به ملاقاتش خواهد رفت. اما در لیست تماس های اندرسون اطلاعاتی از این تماس‌ها ثبت نشده است و بنابراین کسی اعاهای وی در این باره که کاراکتر رمانش با او تماس گرفته را باور نمی‌کند؛ آیا این نویسنده قربانی یک شوخی بی رحمانه شده یا واقعا دارد عقلش را از دست می‌دهد؟ آیا او در گذشته به کسی بدی کرده است که حالا آمده تا انتقامش را بگیرد؟

رمان دختر رؤیایی ۲۲  ژوئن ۲۰۲۱ (۱ تیر ۱۴۰۰) توسط انتشارات ویلیام مارو چاپ شد و به بازار آمد.

دَرِ باریک (Narrow Door) نوشته جُوان هریس

مهیج‌ترین رمان‌های روز به انتخاب گاردین 

رمان در باریک پس از رمان‌های مردان شریف و متظاهران (Gentlemen and Players) و کلاس متفاوت (Different Class)، سومین جلد از سه گانه جنایی جوان هریس نویسنده کتاب معروف شکلات است. این رمان مهیج روانشناختی حکایت تعلیق و انتقام در مدرسه شبانه روزی سنت آزوالد است که در آن رازهایی در دل زمین دفن شده‌اند. در رمان سوم برای اولین بار در تاریخ فعالیت مدرسه سنت آزوالد، درهای این مدرسه به روی دانش آموزان دختر باز شده و یک مدیر زن در راس آن قرار گرفته است. ماجراهای مهیج داستان از جایی شروع می شود که دانش آموزان در اولین روز ترم تحصیلی جدید در محوطه مدرسه یک جسد پیدا می‌کنند.

رمان در باریک ۴ اوت ۲۰۲۱ (۱۳ مرداد ۱۴۰۰) توسط انتشارات اوریون منتشر شد.

رمان استیون کینگ رمان نویس نویسنده مشهور لورا لیپمن رمان مهیج
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین