کد خبر: 62660 A

چاپخانه ای که جعبه داروی تقلبی سرطان و برچسب مشروبات الکلی تولید می کرد پلمپ شد

چاپخانه ای که جعبه داروی تقلبی سرطان و برچسب مشروبات الکلی تولید می کرد پلمپ شد

در جریان بازدیدهای بازرسان اتحادیه از چاپخانه‌ها مشخص شد که چندین چاپخانه که از اتحادیه مجوز دریافت نکرده و تنها به مجوز وزارت فرهنگ اکتفا کرده بودند، درگیر تخلف گسترده شده‌اند.

ایران آرت: احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، از کشف چند تخلف جدید در جریان بازرسی‌های اخیر اتحادیه چاپخانه‌داران از چاپخانه‌ها خبر داد و گفت: در جریان بازدیدهای بازرسان اتحادیه از چاپخانه‌ها مشخص شد که چندین چاپخانه که از اتحادیه مجوز دریافت نکرده و تنها به مجوز وزارت فرهنگ اکتفا کرده بودند، درگیر تخلف گسترده شده‌اند.

وی ادامه داد: چاپ جعبه داروهای تقلبی‌، جعبه آمپول بیماران سرطانی‌، برچسب مکمل‌های غذای تقلبی‌، ویتامین‌ها و برچسب مشروبات الکلی از جمله این تخلفات بود که شناسایی شد.

ابوالحسنی ادامه داد: در سال‌های گذشته ۹۰ درصد تخلفات در چاپخانه‌هایی که از اتحادیه مجوز لازم را دریافت نکرده‌اند، رخ داده است. 

 وی با اشاره به وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از رفع مشکلات سردرگمی چاپ بین دو وزارتخانه ارشاد و صمت و برگزاری جلسه بین دو وزرتخانه با حضور چاپخانه‌داران گفت:‌ متأسفانه هنوز موفق نشده‌ایم در این زمینه اقدام خاصی داشته باشیم و ما همچنان منتظر تحقق وعده‌های وزیر ارشاد هستیم.

ابوالحسنی ادامه داد: نمی‌توان بُعد فرهنگی و صنعتی چاپ را از یکدیگر جدا کرد، اکنون زیر ۴۰ میلیارد تومان سرمایه نمی‌توان چاپخانه راه‌اندازی کرد، ما نیازمند تغییر ساختار و قانون در صنعت چاپ هستیم،‌ بخش صنعتی چاپ باید جدی‌تر دیده شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته و با قوانین فعلی سرفصلی برای حمایت از صنعت چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، وزارت صمت نیز مسئولیت ما را نمی‌پذیرفت و می‌گفت، شما زیرمجموعه ارشاد هستید و ما حمایتی نمی‌کنیم. در دیداری که فعالان این صنعت با وزیر ارشاد داشتند، پیشنهادات و وعده‌هایی برای رفع این مشکلات مطرح شد.

ابوالحسنی در بخش دیگری از سخنان خود به چاپ دیجیتال و تخلفاتی که در ذیل آن انجام می‌شود،‌ اشاره کرد و یادآور شد:‌ متأسفانه وزارت صمت بدون نظر کارشناسی چاپ دیجیتال را زیرمجموعه اتحادیه لیتوگرافان قرار داده است،‌ توجیه‌شان هم این است که تعدادشان اندک است؛ در حالی که اتحادیه لیتوگراف نه ابزار و نه تخصص نظارت روی چاپ دیجیتال را ندارد،‌ اکنون تمامی کتاب‌ها در چاپ دیجیتال چاپ می‌شود و کمتر ناشران به سراغ چاپ افست می‌روند. عدم نظارت هم موجب شده که این عرصه با تخلفات گسترده روبرو شود.

 

سرطان صنعت مشروبات الکلی ویتامین چاپخانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین