کد خبر: 65314 A

مجتبا هوشیار محبوب

درگذشت پدرِ آقای نویسنده/ مجتبا هوشیار محبوب و اندوه درگذشت پدر

درگذشت پدرِ آقای نویسنده/ مجتبا هوشیار محبوب و اندوه درگذشت پدر

مجتبا هوشیار محبوب، نویسنده، مترجم و منتقد ادبی در غم ازدست‌دادن پدر خود به سوگ نشسته است. چندی پیش بود که پدر هوشیار محبوب پس از طی مدتی تحمل بیماری، درگذشت.

ایران آرت: هوشیار محبوب نویسنده‌ی چندین رمان، نقد ادبیات داستانی و مترجم شعر بوده است.

از قضا «پدر»، در عنوان نخستین داستان بلند منتشرشده‌ی مجتبا هوشیار محبوب، یعنی «آقای مازنی و دلتنگی‌های پدرش» هم حضور داشته است؛ کتابی که انتشارات روزگار آن را سال 1390 منتشر کرد.

پنج سال بعد، دومین اثر داستانیِ هوشیار محبوب در انتشارات چشمه با عنوان «آن‌ها با شاعری که خیلی دوستش داشتند بد تا کردند» در آمد.

سال 1397، سومین کتاب داستان او با عنوان «روزهای آبی، شب مکافات» منتشر شد.

این نویسنده، پس از این سه اثر داستانیِ تجربه‌گرا، به ادبیات داستانیِ ژانر گروید و سه رمان در ژانر جنایی نوشت که تا کنون دو جلد از آن‌ها با عنوان «امارت شر» و «خوابگرد قاتل» در انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شده است.

جلد سوم از این مجموعه با عنوان «شکارچی خدایان»، مکملِ سه‌گانه‌ی جناییِ «امارت شر» خواهد بود. البته او از چندی پیش، بخش‌هایی از رمان جدیدش را در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرده که نشان از فاصله‌گیریِ او از ادبیات ژانر و تجربه‌ای جدید است.

جز این آثار ادبیات داستانی، یک اثر پژوهشی-انتقادی با عنوان «از رمان؛ جستارهایی پیرامون آثار هوشنگ گلشیری» (1394)، و دو ترجمه؛ «دائو نور سیاه درون» اثر ماندگار لائوتزه و نیز «زندگی من به مثابه‌ی یک سوژه» اثر چند شاعر کم‌ترشناخته‌شده‌ی خارجی از او منتشر شده است.

کتاب «زندگی من به مثابه‌ی یک سوژه»، دربرگیرنده‌ی شعرهایی از چهارده شاعر از جمله شاعرانی نظیر  اوشن ووانگ، ماکسین کومین، هیرومی ایتو، ران پاجت، استنلی کونیتز، لاچلان ماکینون، هلن دانمور، فیونا سمپسون و... است.

تحریریه‌ی ایران‌آرت مفتخر است که برخی از این ترجمه‌ها را پیش از این‌که به هیأت کتاب دربیایند در بخش «شعر روز جهانِ» سایت منتشر کرده است. مجتبا هوشیار محبوب که چندی نیز به کار روزنامه‌نگاری مشغول بوده، مدتی مسوول گروه ادبیات «ایران‌آرت» بوده و مطالبی خواندنی از او با عنوان «چهارشنبه‌های ایران‌آرت با ادبیات و مجتبا هوشیار محبوب»، در آرشیو سایت قابل خواندن است.

ایران‌آرت، درگذشت پدر محترم این نویسنده‌ی کاربلد و جست‌وجوگر و پرکار را به او و خانواده‌ی محترمش تسلیت می‌گوید.

 

مجتبا هوشیار محبوب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین