کد خبر: 67050 A

کنسرت زنان، محدودیت های زنان، موسیقی بانوان، گردشگری هنری

ضرغامی: دیگر نمی‌شود آنقدر سختگیری کرد، اگر تحریک می‌شوید نگاه نکنید/ روایت وزیر میراث از یک کنسرت زنان

ضرغامی: دیگر نمی‌شود آنقدر سختگیری کرد، اگر تحریک می‌شوید نگاه نکنید/ روایت وزیر میراث از یک کنسرت زنان

وزیر میراث: برخی برای دیدن یک کنسرت به یک کشور همسایه می‌روند که تعداد آنها زیاد است و اگر در داخل کشور با ضوابطی که داریم کنسرت خوبی برگزار شود، خیلی از آنها نمی‌روند به کشور همسایه تا در آنجا پول خرج کنند. وی ادامه داد: امام(ره) به برخی از این افراد می‌گفت که شما اگر فلان تصویر را از تلویزیون می‌بینید و حالتان بد می‌شود به آن نگاه نکنید.

ایران آرت: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری تاکید کرد که باید فضا را باز کنیم ،مردم را درک کنیم و به مردم سخت گیری نکنیم.

 به گزارش ایسنا ،عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در راستای توسعه گردشگری در کشور و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه باید فضا را باز کنیم ، مردم را درک کنیم و سخت گیری به مردم نکنیم گفت : همه این اقدامات را باید در چارچوب شرع و دستورات الهی انجام دهیم و این موضوع می‌تواند گردشگری داخلی در کشور ما نیز افزایش دهد.

ضرغامی گفت: برای گردشگری باید اقدام کرد؛ با تکیه بر قوانین عادی گردشگری ما رونق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ما بعضا می‌بینیم که برخی از شهروندان برای دیدن یک کنسرت به یک کشور همسایه می‌روند که تعداد آنها زیاد است و اگر در داخل کشور با ضوابطی که داریم کنسرت خوبی برگزار شود، خیلی از آنها نمی‌روند به کشور همسایه تا در آنجا پول خرج کنند.

ضرغامی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه این افراد برای دیدن کنسرت افراد خاص به خارج از کشور می‌روند، افرادی که ممکن است در داخل نتوانند کنسرتی را برگزار کنند، تصریح کرد: اتفاقا معتقدم که توانمندی های ما در حوزه موسیقی و کنسرت‌های هنری خیلی زیاد است. البته یک نفر ممکن است که بخواهد خواننده خاصی را ببیند، ولی همه اینطور نیستند. باید یک فضای شاد و بازی ایجاد شود که خانواده‌ها بیایند و از این فضا استفاده کنند.

این مقام مسئول در گردشگری و میراث فرهنگی با بیان اینکه سال گذشته آقای سالار عقیلی چند کنسرت برگزار کردند مثلا در ارگ بم 20 هزار نفر همراه با خانواده آمدند و از این فضا استفاده کردند، گفت: متاسفانه بعضا تنگ نظری وجود دارد. من چند وقت پیش در نمایشگاه دستاوردهای بانوان شرکت کردم و توئیتی زدم که متاسفانه چند نفر خیلی تندروی کردند و رفتار ناشایستی داشتند و تعدادی از خانم‌ها در این مراسم به صورت آئینی و همخوانی محتوای بسیار خوبی را در وصف پیامبر و امام علی (ع) اجرا کردند و هیچ مشکل شرعی هم نداشت. دیگر نمی‌شود، آنقدر سختگیری کرد و من به آن آقایی که اشکال می‌گیرد و رفتارها و برخوردهای تند می‌کند می‌گویم که اگر تحریک می‌شود، نگاه نکند.

وی ادامه داد: امام(ره) به برخی از این افراد می‌گفت که شما اگر فلان تصویر را از تلویزیون می‌بینید و حالتان بد می‌شود به آن نگاه نکنید.

ضرغامی در همین چارچوب گفت: من چند سال قبل به جلسه‌ای رفته بودم، در آن جلسه یک فرد که فرد موجهی نیز بود حتی به گویندگان اخبار هم اشکال می‌گرفت و معتقد بود که گویندگان اخبار هم باید از مردها انتخاب شود. اگر آن فرد به صورت گوینده خبر نگاه می‌کند و دچار مشکل می‌شود نگاه نکند، شاید بیماری است.

ضرغامی تصریح کرد: بنابراین من تاکید بر این دارم که باید فضا را باز کنیم. مردم را درک کنیم، سخت گیری به مردم نکنیم و همه این اقدامات را در چارچوب شرع و دستورات الهی انجام دهیم ؛ این موضوع باعث می‌شود که حتی گردشگری داخلی نیز تقویت شود.

 

 

عزت الله ضرغامی محدودیت های زنان در ایران ممنوعیت های زنان هنرمند ایرانی ممنوعیت موسیقی زنان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین